Hoofdstuk 35

960 17 3
                                    

Hailey Adams:

Ik merk aan mezelf dat ik zenuwachtig ben. Ava, Mila en ik zijn allemaal een leerling van Florian. Het voelt toch wel een beetje gek en vreemd dat hij zo op bezoek komt. Ik probeer me voor te stellen hoe dat moet zijn als je als leraar je leerling zwanger maakt. Dan moet toch je hele leven op z'n kop staan? Het is hartstikke illegaal. 'Meid waar zit jij met je gedachten?' Mila stoot me zachtjes aan. 'Bij Ava en Florian.' Zeg ik zuchtend. 'Same, het voelt bijna alsof we in een film zitten.' Mila neemt een slok van haar water. 'Was dat maar waar.' Ava schudt met haar hoofd. 'Maar Aaf, wat wil jij zelf? Ben je ergens al vastberaden over?' Mila kijkt Ava vragend aan. 'Toen ik er net achter was gekomen wilde ik het gelijk weg hebben maar nu ik een kloppend hartje heb gehoord neig ik toch meer naar het feit om het kindje te houden.' 'Heb je al nagedacht om het kindje voor adoptie op te geven?' Vraag ik. Ava knikt. 'Bijna elke dag de afgelopen weken maar wat als ik over iets van tien jaar weer zwanger wordt en dat kindje wel zelf hou. Dat voelt oneerlijk naar het kindje wat ik dan ter adoptie heb opgegeven.' Ik wil net iets zeggen maar de bel gaat. Ava verstijft en Mila kijkt me in paniekstand aan. We bewegen alle drie niet. Na een paar seconden gaat de bel weer. 'Iemand moet open doen.' Piept Mila. Er is nog steeds niemand die opstaat, ik zucht en sta dan toch maar op en loop dan naar de voordeur. Ik ben zo verdomd zenuwachtig maar ja dat slaat nergens op want ik ben niet zwanger van mijn docent. Ik haal diep adem en open dan de deur. 

Buiten staat zoals verwacht Florian. Ik snap wel dat Ava iets ziet in Florian want Florian is de lelijkste niet. Maar toch het is je docent. 'Dit is Ava haar adres toch?' Florian onderbreekt de stilte. Ik knik en zet een stapje achteruit als teken dat hij binnen kan komen. Florian stapt naar binnen, veegt met zijn schoenen over de deurmat en trekt zijn jas uit. Ik kan echt wel door de grond zakken van de ongemakkelijkheid. Als Florian nou ook even een vriend meenam dan was het misschien iets minder vaag. 'Ze zitten in de keuken.' Zeg ik. 'Ze? Zijn haar ouders er ook?' Florian kijkt me geschrokken aan. 'Nee Mila is er ook.' Florian zit te klungelen met zijn jas en een kledinghanger, het duurt mij te lang en ik loop naar de keuken. Ik hoor Florian vloeken en merk dan dat die snel achter me aanloopt. 'Prince Charming has arrived.' Zeg ik heel zachtjes met een sarcastische ondertoon tegen mezelf. Mila zegt en doet niks. Ava kijkt naar Florian en ziet eruit alsof ze elk moment in tranen kan uitbarsten. Ik heb het met haar te doen. 'Iemand taart?' Floep ik eruit. Er klinkt wat ongemakkelijk gelach. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. 'Ik denk dat het het beste is als we jullie eerst even met z'n tweeën laten praten.' Ik loop naar Mila toe en trek haar mee aan haar arm naar Ava haar slaapkamer. Het lukt me met veel moeite want Mila is er niet helemaal bij. 'Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt wat uiteindelijk zo ingewikkeld is.' Mila gaat op Ava haar bed zitten. 'Ik heb dit alleen nog maar in films gezien.' Ik ga weer op de kruk tegenover Ava haar bed zitten. 'Kijk dat je iets met je docent hebt dat gebeurd nog weleens in de wereld maar dat je daarna zwanger van hem wordt en je hebt ouders die zwaar gelovig zijn. Dat vind ik erg zeldzaam.' 

Het lijkt wel alsof de tijd stil staat. Mila en ik zitten een beetje stom op onze telefoon te scrollen. Florian en Ava zitten al een uur samen maar het voelt alsof het nog maar een minuut is. 'Wat zou jij doen als je zwanger was van Vince?' Vraagt Mila plotseling. 'Daar zeg je me wat.' Ik sluit mijn telefoon en begin na te denken. 'Ik weet zeker dat mijn ouders het niet zien zitten om nu al opa en oma te worden maar ze zouden het denk ik wel respecteren als ik er voor kies het kind te houden.' Mila knikt. 'Wat zou jij doen dan als jij erachter komt dat je zwanger bent van Troy.' 'Ik denk niet dat ik dat kan, ik zou het beste willen dus ik denk adoptie maar ik vind dit wel lastig.' 'Ja ik ook maar onze ouders waren er ook vroeg bij.' Zeg ik. 'Klopt en ik vind dat ze het prima hebben gedaan.' Mila lacht. 

Er verstrijkt nog een uur, dit keer gaat het wat sneller voor mijn gevoel maar dat komt omdat ik afgeleid ben door de film die Mila en ik kijken. 

Ik hoor gestommel en dan wat geroezemoes, een deur die open getrokken wordt en gestamp van een persoon. 'Je bent een lul Florian.' Hoor ik Ava schreeuwen. 'Ohja? Wil je dat ik in de bak beland?' Brult Florian. Geschrokken kom ik overeind en kijk ik Mila aan, ook zij kijkt geschrokken. 'Moeten we even kijken hoe het gaat?' Vraagt Mila. 'Ik denk dat we lang genoeg gewacht hebben.' 

Mila en ik staan snel op en rennen naar beneden, waar Ava en Florian tegenover elkaar staan. Het ziet er vijandig uit. 'Dit kost mij mijn baan en reputatie.' Florian is rood aangelopen 'Dan had je je lul ergens anders in moeten stoppen klootzak.' Ava ziet er bleek uit. 'Ik denk dat het even tijd is voor een pauze, Florian als jij nou even een blokje omgaat en over een halfuurtje terugkomt.' Florian kijkt me wat beduusd aan maar pakt vervolgens zijn jas en loopt de deur uit.

'Gaat het?' Mila omhelst Ava die in tranen uitbarst. 'Ik weet het gewoon echt niet.' 'Kom, ik haal wat te drinken, dan kun jij even rustig bijkomen.' Mila en Ava lopen naar de woonkamer en ik loop door naar de keuken. Waar ik water in de waterkoker doe en geduldig wacht. Na een paar minuten geeft de waterkoker aan dat die klaar is. Ik schenk het kokende water in drie theeglazen die ik vervolgens op een dienblad zet. Ik vind een bak met allemaal verschillende thee smaken die ik ook meeneem. Vervolgens loop ik naar de woonkamer en zet ik het dienblad neer. 

'Hij wil echt niks met het kindje te maken hebben.' Zegt Ava zacht. 'Zoiets dachten we al op te merken.' Zegt Mila. 'Hij wil dat ik het weghaal.' Ava veegt een traan weg. 'Hij heeft niks te zeggen.' Zegt Mila boos en ik knik. 'Aaf het is jouw keuze en die van niemand anders.' 'Ja maar dat die dan de gevangenis in moet vind ik ook wel heel heftig, ik weet dat het niet mag maar het is niet zo dat ik tegen mijn zin seks met hem had.' 'Zo ver hoeft het ook niet te komen, behalve als jij dat wel wil.' 'Ik kan nu geen keuze maken dat moet ik met mijn volle verstand doen.' 'Zeg maar wat wij voor je kunnen betekenen, we zijn er voor je.' 'Ik wil zelf ook even eruit. Een goede wandeling maken en mijn hoofd leeg maken.' Ava staat op. 'Wil je dat we mee gaan?' Vraag ik. Ik zie dat Ava twijfelt. 'Ik denk dat ik dit het beste alleen kan doen.' Ava pakt haar sneakers en trekt die vervolgens aan. 'Dan respecteren wij dat.' Zegt Mila. 'Ik zal Florian appen dat die niet terug hoeft te komen.' Ava pakt haar telefoon en begint driftig te typen. 'Dan gaan wij er ook vandoor, bel of app je als je iets nodig bent of als je wil dat we langskomen?' Vraagt Mila. 'Ja dat zal ik doen, bedankt jullie zijn de liefste.' Ava glimlacht maar het ziet er treurig uit. 

Samen met Mila lopen we naar onze fietsen. 'Ga je mee naar mijn huis?' Vraag ik. 'Ik zou dat graag willen maar ik heb al met Troy afgesproken.' Mila kijkt me schuldig aan. 'Oh oké maakt niet uit hoor.' Ik probeer aardig te klinken maar ik baal een beetje. 'Sorry ik beloof dat ik snel langs kom oké?' 'Ja hoor is goed.' Ik haal mijn fiets van het slot af en maak aanstalten om weg te gaan. 'Tot snel.' Mila omhelst me waardoor ik bijna om val. Ik begin te lachen. 'Doei Mils.' Ik knuffel haar terug en fiets dan richting mijn huis. 

The complicated badboyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu