Hailey Adams:
Wanneer ik thuis ben van een lange dag school besluit ik om maar direct mijn huiswerk te gaan maken. Mijn moeder kijkt me verbaasd aan als ik aan de tafel ga zitten met mijn boeken en schriften.
'Droom ik? Ben je bezig met je huiswerk?' Mijn moeder haar ogen rollen bijna uit haar oogkassen.
'Wauw mam bedankt voor je support.' Ik voel dat ik chagrijnig word van de opmerking van mijn moeder.
'Lieverd het was een grapje.' Mijn moeder merkt dat ik hier even geen zin in heb.
'Nou het is echt een kut grap.' Ik pak mijn pen en beginnen met schrijven.
'Taalgebruik, Elle neemt alles over wat jullie zeggen.' Mijn moeder zucht.
'Kut.' Hoor ik Elle zeggen.
'Elle!' Mijn moeder draait zich boos om.
'Kut kut kut.' Elle giechelt. Ik laat m'n hoofd op de tafel van en zucht diep.
'Elle! Vanavond lig je eerder in je bed!' Mijn moeder loopt boos naar de keuken.
Elle kijkt me serieus aan. 'Kut.' Zegt ze dan geschrokken. Ik schater het uit.
'Wat valt hier te lachen?' Timothy komt naast me zitten met zijn laptop.
'Ik heb Elle een zogenaamd scheldwoord geleerd.' Ik rol met mijn ogen.
'Ja en nu moet ik eerder naar bed.' Elle kijkt Tim sip aan.
'Oké heel fijn, stoor me nu niet meer ik heb dingen te doen.' Tim begint als een gek te typen. Terwijl ik een poging doe om mijn huiswerk te maken.
Een uurtje later komt Thomas binnen met borden en bestek in zijn handen. 'Ophoepelen ik moet de tafel dekken.'
'Je hebt geluk ik ben klaar met mijn huiswerk.' Ik raap mijn spullen bij elkaar en stop ze in mijn schooltas.
'Heb je drie seconden?' Tim zit nog steeds achter zijn laptop.
'Één, twee, drie klaar.' Thomas duwt de laptop met een klap dicht. Vernietigend kijkt Tim hem aan. Hij geeft Thomas een duw waardoor hij op de grond valt. De borden en het bestek vallen kletterend op de grond. Geschrokken kijk ik van Timothy naar Thomas. Die staren beide geschrokken naar de gebroken borden.
'Wat in vredesnaam gebeurd hier?' Mijn moeder komt geschrokken naar ons toe lopen.
'Het ging niet expres! Echt niet.' Timothy loopt snel weg.
'Timothy! Terug komen.' Mijn moeder kijkt verslagen naar de scherven maar Tim stampt de trap al op.
'Hailey, ik wil nu weten wat hier gebeurd is. Jij bent de oudste dus ik ga ervan uit dat je eerlijk tegen me bent.' Ze slaat haar armen over elkaar. Waarom moet ik dit nu gaan vertellen? Ik heb niet eens wat gedaan. Zucht.
'Thomas klapte de laptop van Tim dicht omdat hij de tafel moest dekken. Tim gaf Thomas een duw, thomas viel en nu zijn de borden kapot.'
Fronsend kijkt mijn moeder me aan.
'Mama dat is echt zo! Maar mijn juf vertelde laatst toen een kindje uit mijn klas iets liet vallen dat scherven geluk brengen.' Triomfantelijk kijkt Elle ons aan.
'Ik weet even niet wat ik hier mee aan moet, Thomas ruim dit maar even op. Papa komt zo thuis dus dan hebben we het er wel even over.'
'Mam, dat is niet ver! Tim gaf me die duw. Hij moet dit opruimen.'
'Daar gaat het nu even niet om.'
'Mam, er komt rook uit de keuken vandaan.'
'Verdomme.' Mijn moeder haast zich naar de keuken.
'Oh mama je mag niet vloeken.' Elle kijkt met grote ogen naar ons.
Nou welkom in mijn familie. Zucht. Ik loop snel mijn moeder achterna in de hoop dat ik haar ergens mee kan helpen. Beteuterd kijkt ze naar de verbrande aardappels.
'Gelukkig hebben we de boontjes nog.' Ze pakt de pan.
'Au! Heet!' Ze laat de pan op de grond flikkeren. Oh mijn god de familie Adams kan ook niet heel erg veel.
'Hailey haal maar iets van op en neem Elle mee.' Mijn moeder pakt haar portemonnee en geeft me een briefje van vijftig euro mee. Ik besluit maar om mijn mond te houden.
'Kom Elle we gaan boodschappen doen.' Ik pak haar hand vast en loop naar de garage om mijn fiets te pakken. 'Wil je achterop of zelf fietsen?'
'Achterop.' Ik til Elle op de bagagedrager en fiets naar de snackbar.
'Gaan we patat eten?' In mijn zusje haar stem is enthousiasme te horen.
'Ja.' Ik loop naar binnen en bestel het eten. Ik draai me om, om te kijken waar Elle is. Inplaats van Elle zie ik twee grijze ogen die me grijnzend aanstaren.
Hoi!
Binnenkort meer!
XX ME
JE LEEST
The complicated badboy
RomanceHailey Adams is een gezellige puber die tot over haar oren verliefd wordt. Ze heeft een gezellige familie en een geweldige vriendin. Ze zit in het 5e jaar van vwo en komt terecht in een klas waar ze niemand kent. Vince Williams is een iets ander ver...