Hailey Adams:
Met een ruk ga ik rechtop zitten in mijn bed. Ik haat nachtmerries. Verschillende rillingen voel ik over mijn lichaam gaan. Ik klik mijn lamp aan en steun om mijn armen. Ik weet niet meer precies wat ik gedroomd heb maar het was vreselijk.
Ik pak mijn telefoon. 04:11. Verdomme ik kan nu nooit meer in slaap vallen. Het is al twaalf uur geweest dus dat betekent dat ik jarig ben. Zeventien. Ik open een snap van Mila die me feliciteert. Ik bid dat niemand gênante foto's van mij op Instagram zet. Ava heeft een leuke foto geplaatst dus ik dank de goden.
Ik laat me weer terug vallen op mijn bed. Ik voel me alles behalve jarig. Ik heb straks school dus dat is ook top. Ik sluit mijn ogen en adem heel erg diep in.
'Happy birthday Hailey!' Mijn slaapkamer deur wordt met een ruk opgemaakt en daar staat de hele familie met een taart in mijn moeder haar handen. Met mijn slaperige kop kijk ik verbaasd op. Ik werp een blik op de tijd. 07:24. Ik ben toch nog in slaap gevallen!
Elle rent naar me toe, springt op mijn bed en knuffelt me. 'Kijk voor jou.' Fluistert ze in mijn oor. Ze geeft me een tekening wat een portret van mijn moet voorstellen met een feesthoedje op mijn hoofd waar het getal zeventien opstaat. 'Dankjewel lieve Elle.' Zeg ik en ik geef haar een kus op haar wang.
'Mijn kleine meisje is al zeventien, Jake! De tijd vliegt.' Mijn moeder moet volgens mij bijna huilen. Ik rol lachend met mijn ogen.
'Ze blijft klein tho.' Timothy staat erbij met een blik op zijn gezicht die zegt ik wil naar bed.
'Gefeliciteerd Hail!' Thomas loopt naar me toe en geeft me een heel klein beetje ongemakkelijk een kus op mijn haren want een kus op de wang is natuurlijk not done als veertien jarige. Hij geeft me een envelop. 'Dankjewel voor de money.' Ik haal een hand door zijn slordige kapsel.
'Ik zal eerlijk met je zijn, ik wist niet dat je jarig was dus ik heb niks.' Timothy zegt het zo droog dat ik moet lachen. 'Ja wat! Wist ik veel dat je jarig was.' Hij haalt zijn schouders op.
'Jake dat heeft hij van jou! Niet van mij.' Mijn moeder gaat op de rand van mijn bed zitten en drukt drie zoenen op mijn wang. Echt van die moederkusjes.
'Hier dit is voor jou.' Ze geeft me een envelop en kijkt me heel erg lief aan. Ik open de envelop en lees wat erop het briefje staat.
'Oh my, menen jullie dit?' Op het briefje staat dat ik een kitten mag adopteren. Iets wat ik altijd al heb gewild. 'Ja lieverd.' Zegt mijn moeder. Ik omhels mijn ouders.
'Gadverdamme hier zit ik niet op te wachten.' Timothy haat katten.
'Pech voor jou dan hé.' Ik blaas hem een kushandje toe.
'Ga maar even lekker douchen dan maak ik ontbijt.' Mijn moeder bonjourt de rest mijn kamer uit en geeft me een knipoog. Geen idee waar die knipoog voor staat maar ja boeien.
Ik werp een blik op mijn telefoon die al de hele tijd trilt door allemaal verjaardagsfelicitaties. Ik heb meer vrienden dan dat ik dacht blijkbaar. Ik reageer op de appjes en besluit dan om te gaan douchen. Een halfuurtje later schuif ik vrolijk aan de ontbijttafel. Op mijn bord ligt een geroosterd broodje met daarop een ei. Min favoriet.
'Goeiemorgen familie Adams.' Mila komt enthousiast binnen. Ik verslik me in mijn melk en begin te hoesten.
'Kijk dit noem ik nog eens een goed welkom.' Triomfantelijk kijkt Mila me aan.
'Sorry.' Ik moet lachen. Lachen en hoesten gaat niet goed samen dat kan ik je vertellen.
'Gefeliciteerd moppie.' Mila omhelst me en ik knuffel haar vrolijk terug. Ze schudt de rest van familie Adams de hand als laatst is Thomas aan de beurt. Hij kleurt rood want die jongen is stapelverliefd op Mila. Iedereen weet dat alleen hij wil niet toegeven. Mila komt erbij zitten en ik eet de rest van mijn ontbijt op.
'Hoe kom jij eigenlijk binnen?' Vraagt Timothy.
'Reservesleutel van mijn ouders gepakt.' Mila haalt nonchalant haar schouders op.
'Jij bent echt gestoord, straks zat ik hier in mijn onderbroek.' Timothy schudt zijn hoofd alsof Mila gestoord is.
'So what? Bij jou is er nog niks te zien dus je hoeft je geen zorgen te maken.' Ik schiet in de lach en Timothy wordt rood.
'Accepteer die maar Timothy.' Zeg ik lachend.
'Ik haat meiden.' Timothy staat op en loopt boos weg.
'Timothy heeft een onderbroek met badeendjes! Is hij daarom zo boos?' Vraagt Elle. Mila en ik proesten het weer uit.
'Ja Ellie dat heb je goed gezien.' Zegt Mila.
Ik drink mijn melk op en pak mijn tas.
'Zullen we gaan?' Vraag ik aan Mila.
'Yes, doei familie!' Roept Mila.
Hoi!
Dat was het Joe :)
XX ME
JE LEEST
The complicated badboy
RomanceHailey Adams is een gezellige puber die tot over haar oren verliefd wordt. Ze heeft een gezellige familie en een geweldige vriendin. Ze zit in het 5e jaar van vwo en komt terecht in een klas waar ze niemand kent. Vince Williams is een iets ander ver...