Hailey Adams:
'Wat gaan we eten?' We zijn nog niet eens het huisje binnen en Mila komt al met die vraag. 'Is hier überhaupt een keuken?' Vraagt Joshua. 'Nee het is een huisje zonder keuken.' Den grinnikt. 'Wist ik veel.' Josh haalt zijn schouders op. 'Vinden jullie het oké als ik ga slapen? Ik ben echt zo moe, sorry.' Nick gaapt. 'Tuurlijk.' Zeggen we bijna allemaal tegelijk. 'Laten we heel erg snel even rondkijken voor de kamer indeling.' Ava loopt al voorop met haar koffer. Kut we gaan nu gelijk al de kamers verdelen. Ik kan ook niet het derde wiel bij Ava of Mila uithangen, ik moet wel met Phillip op een kamer. Niet dat ik dat erg vind maar het is wel heel erg spannend. Ik stroop mijn mouwen omlaag, want een koude rilling raast mijn lichaam door. 'Wil je mijn vest aan.' Natuurlijk staat mijn ridder op het witte paard naast mij. 'Nee hoor hoezo?' 'Je bibbert helemaal.' Phillip trekt zijn grijze Nike vest uit en geeft het vest aan mij. Aarzelend pak ik het aan. Ik heb het inderdaad koud maar dat komt door de gedachte van Phillip en ik samen in één bed. 'Dankjewel.' Ik glimlach en loop snel achter de groep aan, vervolgens meng ik mij tussen Troy en Mila door. 'Meid je ziet bleek.' Mila stoot mij subtiel aan. 'Mag ik bij jullie op de kamer.' Mila kijkt mij lachend aan. 'Als jij de hele nacht wakker wil liggen is het geen probleem.' Troy bemoeit zich met het gesprek. 'Ehm, bij nader inzien bedank ik vriendelijk.'
Ik loop weer ietsjes door om naast Ava te lopen. 'Wil jij alleen op een kamer met Florian?' Ava kijkt mij verbaasd aan. 'Waarom vraag je dit meid.' 'Phillip en ik zijn de enige single mensen hier die een situationship hebben. Mila en Troy liggen op een kamer, Nick en Den zijn beste vrienden en Joshua en Lissy slapen ook samen. Jij en Florian blijven over.' 'Florian en ik zijn ook een stel lieverd, wij slapen samen.' Ava geeft mij een knipoog. 'Ava je bent zesendertig weken zwanger, ben jij nog seksueel actief?' Ik kijk haar strak aan. 'Moet ik nu beledigt zijn?' Ava schiet in de lach. 'Nee tuurlijk niet maar is dat überhaupt mogelijk met een ronde buik waar een kindje in zit?' 'Waar lig jij s'nachts wakker van.' Ava heeft nog steeds de grootste lol met haarzelf. 'Ik ben gewoon een beetje nerveus Aaf.' Ik frummel wat met de touwtjes van Phillip zijn vest. 'Hail ik begrijp je helemaal maar je gaat mooi met je liefje op één kamer slapen. Ik geef je wel even een zetje.' En voordat ik iets zeggen kan loopt Ava naar Phillip. Oh nee. Ava wijst naar een deur en geeft een knipoog als ze ziet dat ik haar angstig aankijk . De rest van de groep is ondertussen al bezig met het claimen van kamers en zoals ik al bedacht had gaat elk stelletje samen en Nick en Den ook. Ava wees dus naar de enige kamer die nog over was. 'Laten we even een halfuurtje bijkomen en uitpakken.' Stelt Troy voor. De groep knikt instemmend mee, binnen drie seconden is iedereen in zijn of haar kamer, behalve Phillip en ik.
Wij staan beide ietwat treuzelend voor de deur. 'Ik kan ook wel vragen of ik bij Nick en Den mag slapen.' Oppert Phillip op. 'Oh en vijf minuten geleden wilde je nog ons avontuurtje afmaken.' Mompel ik zacht. 'Wat zei je?' Ik schrik op uit mijn gedachten, zei ik dat nou hardop? 'Nee hoor ik wil prima met jou op een kamer.' Het is wel de waarheid, ik vind het prima maar wel doodeng, ik loop echt moeilijk te doen. Ik moet niet zo zeuren. Phillip is echt zeker wel mijn type dus wat is het probleem. Wij hebben toch waarschijnlijk een kamer met twee keer een tweepersoonsbed.
Phillip opent de wit geschilderde houten deur en er staat tot mijn verbazing maar één tweepersoonsbed. Het is een kleine kamer maar toch is het bed groot en vult het bijna de hele kamer. Als je de kamer binnenstapt zit er gelijk aan je rechterkant nog een deur. Nieuwsgierig open ik de deur. Het is een badkamer met een bad en douche ineen, een kleine wastafel en een toilet. Het ziet er nog gloednieuw uit. 'Wauw, wij hebben echt een mooie kamer.' Phillip staat nu zo dicht bij mij dat ik er kippenvel van krijg. 'Ja, het bed ziet er echt fantastisch uit.' Ik loop de badkamer uit en plof op het bed. Phillip volgt mij onmiddellijk. Ik vlieg een klein stukje de lucht in omdat hij een bommetje maakt. 'Je hoeft niks te doen wat je niet wil hé.' Phillip en ik liggen met onze gezichten naar elkaar toe. 'Weet ik, ik vind het gewoon spannend. Helemaal met andere mensen om ons heen.' 'Snap ik.' Phillip streelt een pluk haar uit mijn gezicht achter mijn oor. 'Ik heb weleens gezoend, maar ben nog nooit verder gegaan.' 'Laten we rustig aan doen, we hebben geen haast. De afgelopen dagen kan ik nog maar aan één ding denken en dat ben jij. Je laat mijn hart op hol slaan. Dit is ook nieuw voor mij en ik heb alle tijd.' Fluistert Phillip. Mijn wangen gaan gloeien en ik word warm. Ik leun voorzichtig iets naar voren en druk mijn lippen op die van hem. Heel teder kust hij mij terug. Hij dringt voorzichtig met zijn tong naar binnen en het voelt vertrouwd aan. Na een tijdje kijken wij elkaar weer aan. Mijn hart gaat snel op en neer. Ons romantische moment wordt verpest door Phillip zijn ringtoon. Hij pakt snel zijn telefoon op en springt van het bed af. 'Ik ben zo terug.' Hij sprint de kamer uit. Ik ben benieuwd wie het was maar ik durf het niet te vragen. Ik pak mijn telefoon en scroll wat heen en weer op insta.
'Hail, wordt wakker.' Hoor ik iemand zeggen. 'Deze meid kan ook op elk moment slapen.' Hoor ik een andere stem zeggen. 'Iemand maak een foto, ze slaapt zo lief.' Vlak daarna hoor ik het geluid van het maken van een foto op een iPhone. 'Stuur die door naar mij.' Ik weet zeker dat dat de stem van Phillip is. 'Misschien doet ze wel alsof ze slaapt zodat ze niet hoeft te koken.' 'Ik doe niet alsof.' Ik wrijf met mijn handen in mijn ogen. Vier paar ogen kijken mij aan. Troy, Ava, Mila en Phillip. 'Je hebt een uur geslapen.' Mila steekt haar hand naar mij uit. 'Het eten staat klaar, we eten Mexicaans en daarna doen we de gender reveal.' Ava klapt enthousiast in haar handen. Oh ja de gender reveal, ik was het al bijna vergeten. Ik pak Mila haar hand vast en word omhoog getrokken. Mijn benen werken alleen niet mee en ik val zo voorover op de grond. Geschrokken slaat Mila haar handen voor haar mond. 'Ik wist niet dat ik zo sterk was.' Lachend kom ik overeind. 'Ik ben nog heel.' 'Jij valt echt vaak.' Phillip kijkt mij serieus aan. 'Dat is typerend aan Hailey, Phillip.' Ava kijkt mij lief aan.
We zitten met zijn alleen aan de ronde tafel te eten. Den heeft gekookt en het is fantastisch lekker. 'Lekker gekookt.' Joshua legt zijn bestek op zijn bord en neemt een slokje van zijn water. 'Dankje, het is het enige wat ik kan koken zonder het te laten aanbranden.' Den kijkt trots naar ons. 'Is iedereen uitgegeten? Ik wil wel afruimen vanavond.' Florian staat op en verzamelt onze borden. 'Ik help wel mee.' Ava staat op maar grijpt kort daarna naar haar buik en kreunt zacht. Geschrokken laat Florian het bord wat hij vastheeft vallen. Het breekt gelukkig niet. Iedereen kijkt naar Ava die zich kreunend terug zakt op haar stoel. 'Rustig ademen Ava.' Ik loop naar haar toe en pak haar handen vast. 'Adem in en adem uit.' Ik adem met haar mee op een rustig tempo. 'Zijn dit weeën.' Ava kijkt mij paniekerig aan. 'Ik weet het niet.' Zeg ik zacht 'Maar het komt goed.'
JE LEEST
The complicated badboy
RomanceHailey Adams is een gezellige puber die tot over haar oren verliefd wordt. Ze heeft een gezellige familie en een geweldige vriendin. Ze zit in het 5e jaar van vwo en komt terecht in een klas waar ze niemand kent. Vince Williams is een iets ander ver...