🔸"𝚠𝚑𝚎𝚗 𝚍𝚊𝚛𝚔𝚜𝚒𝚍𝚎 𝚕𝚘𝚟𝚎 𝚜𝚘𝚖𝚎𝚘𝚗𝚎"🔸" Kau memang nak anak aku mati ke apa Ray?" Keluh Rayden dengan kepala yang kusut.
Ray Mikael memperbetulkan bajunya sekejap apabila melihat muka kelam milik Rayden itu."Tuan kena rehat, Tuan kan baru balik dari Kerja luar. " Celah Danial dengan risau lalu menjeling tajam kearah Ray Mikael.
" Aku memang tak cukup rehat selama ni, pernah ke selama ni kau tengok aku boleh duduk diam? You can see now, ingat hal ni boleh settle tapi lain pula jadinya?" Perli Rayden dengan muka yang ketat.
" Aku minta maaf Rayden, but manusia tak lari dari buat kesilapankan? Come on, Kaira just careless." Pujuk Ray dengan muka sedaya upaya dicomelkan. Danial mula mual melihatnya. Ergh.
"Heh! are you seriusly Ray?" Bisik Rayden sambil mengusap lembut kepala Kaisara yang sedang nyenyak tidur itu.
Danial menepuk dahinya apabila melihat Ray kemungkinan akan diceramahi oleh Rayden sekejap lagi.
Ray cuma mengeluh kecil dan sempat matanya menjeling ke arah Danial yang duduk disebelahnya itu.
" Aku cabar kau, kau ulang balik kata-kata kau tu bila kau bersama dengan Kaisara nanti. Aku nak tengok kau sanggup tak? Boleh?" Cabar Rayden dengan muka yang dingin campur penat.
Ray terdiam. Sentap barangkali. Tak mungkinlah dia sanggup cakap macam tu dengan Kaisara. Kaisara masih koma dan sesiapa sahaja yang melihatnya terbaring diatas katil mungkin akan kecewa. Budak kecil yang kasihan.
Ray meraup mukanya dan cuba menahan isi hatinya yang mula berubah.
" Mungkin perempuan tu carelees Ray, aku terima hakikat tu, setiap manusia tak lari dari buat kesalahan. Aku pun mengaku yang diri aku lemah sebab tak mampu beri yang terbaik untuk anak aku sendiri, event aku ada kuasa dan duit, cuma satu jer aku tak ada. " Kata Rayden dengan perlahan seakan rasa kesal mula bermaharajalela dalam hatinya itu.
" Aku tak ada masa untuk anak aku sendiri. Huh! Mungkin aku sedar perempuan tu carelees Ray, tapi bila melihatkan anak sendiri terbaring kaku macam keadaan sekarang ni, kau yakin aku boleh terima bulat-bulat?" Soal Rayden kepada Ray dengan muka yang tenang.
" Sorry Rayden. I fell you. " Keluh Ray Mikael dengan serba salah. Danial pun hanya mendiamkan diri sambil melihat keadaan Kaisara yang masih koma itu.
" Kau tak serik ke bila kau terpaksa kehilangan orang yang kau sayang sekali lagi?" Keluh Rayden lalu dicium dahi anaknya itu dengan hati yang kesal.
Ray dan Danial menunduk memandang lantai sebab tak mampu untuk menjawab soalan Rayden sebentar tadi.
" Aku tak nak perkara tu berlaku lagi. Jadi aku harap korang faham." Kata Rayden dengan tegas.
Ray dan Danial pantas menggangguk tanda mengerti. Kisah pahit jangan diungkit lagi, biarlah menjadi cerita yang lama.
_______
Kaira menikmati permandangan tasik dihadapannya itu dengan hati yang kesal. Mata yang bengkak akibat menangis semalaman masih berbekas.
Sudah seminggu setelah kejadian Kaisara itu berlaku tetapi rasa kesal dan kecewa masih berbekas didalam hatinya.
" Akak minta maaf Kaisara. Akak rindukan Kaisara. " Keluh aku lalu air mata yang mula mengalir dikesat kasar sehingga ingin kesat pun terasa kulitnya pedih akibat melecet. ( Terlampau menangis)
Sedang aku mengelap air mata, mata aku terpandang kearah seorang budak lelaki yang menangis dibawah pokok.
Hati aku tercuit, pantas aku mengorak langkah mendekatinya.
YOU ARE READING
𝐊𝐀𝐈𝐑𝐀 𝐑𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 (OG)
Romance" Aku ada satu job untuk kau." " Job apa?" " Babysitter." " What?!! babysitter?" - Kaira "Yup! babysitter!" - Ray Mikael ________ " I warning kau, aku ni ibarat anjing bertalam muka serigala." - Rayden. " dan aku ni buta dalam menilai, sebab a...