" kau tak nak makan ke?" Soal Rayden kepada Jaxx yang hanya duduk termenung .
Jaxx menggeleng perlahan.
Rayden merenung mangkuk bubur ayam yang masih panas tersebut dengan renungan yang kecewa.
" Kalau kau tak habiskan bubur ni, nanti ibu aku marah aku. Kau nak ke?" Ugut Rayden yang sengaja membuat cerita.
Jaxx yang mendengarnya pantas mengeluh kasar lalu diambil mangkuk bubur tersebut.
" Aku makan sebab aku sayang ibu kau. Bukan sebab kau." Perli Jaxx lalu dinikmati makanan tersebut dengan terpaksa.
Rayden tersengih melihat Jaxx yang menikmati makanan tersebut.
" Kau jangan tak makan, nanti kau kebulur. " Perli Rayden.
Jaxx hanya mengeluh kecil.
" Aku minta maaf sebab susahkan family kau Rayden." Keluh Jaxx dengan wajah yang suram. Mangkuk bubur tersebut diletakkan diatas meja.
" Aku tak kisah ayah aku masuk penjara. Dia memang patut masuk penjara. Dia hampir bunuh ibu aku kot. Aku tak kisah aku mati jangan ibu aku. Lagipun aku anak yang tak gu-!!" Jaxx menyeringai sakit apabila kepalanya diketuk kuat oleh Rayden.
" Kau cakap lagi macam tu, aku tumbuk muka handsome kau." Amaran Rayden dengan wajah yang tegang.
Jaxx merenung tajam wajah Rayden lalu dilepaskan keluhan kasar.
" Suka hati kau lah." Keluh Jaxx lalu kembali menikmati makanannya.
" Kita berdua sama-sama kena warisi kerja mafia parents kita. Nak tak nak kau kena terima Jaxx." Pesan Rayden dengan wajah yang dingin.
" Aku tak nak." Potong Jaxx dengan selamba.
Rayden mengeluh kecil.
" Kau janganlah bodoh sangat, tak semestinya kau warisi keturunan mafia ayah kau, kau jadi jahat bongok. Kau hidup zaman bila ni?" Perli Rayden dengan hati yang tidak puas hati.
Jaxx terdiam.
" Betul ke?" Soal Jaxx dengan wajah ingin tahu.
Rayden tersengih.
" Yeee betul. Takkan aku nak buat cerita. Ayah kau dah macam tu, takkan dah besar kau nak jadi macam dia." Pesan Rayden.
Jaxx merenung wajah Rayden lama lalu digenggam erat tangannya itu.
" Kau yakin?" Soal Jaxx dengan wajah yang ditundukkan.
" Yakin lah. Kenapa dengan kau ni?" So Rayden.
" Kau nak bercakap dengan ayah kau pun menggigil lutut kaki. Ada hati nak ceramah aku." Perli Jaxx dengan sengihan dibibirnya itu.
Rayden terdiam mendengar perlian dari Jaxx lalu ditoleh kepalanya ke tepi dengan wajah yang merah dek malu.
" Sengal lah kau Jaxx. Kau habiskan bubur tu. Haishh." Bisik Rayden dengan hati yang malu.
Jaxx tersengih kecil lalu dihabiskan makanannya itu.
___________
[2 bulan]
Jaxx merenung ibunya yang terbaring di atas katil dengan mata yang berair.
" Ibu..." Panggil Jaxx dengan suara yang tersekat-sekat.
Victoria hanya termenung merenung tingkap biliknya dengan pandangan yang kosong.
" Ibu..." Panggil Jaxx sekali lagi yang duduk ditepi katil ibunya itu.
Victoria masih kaku tidak menjawab panggilan anaknya itu sebaliknya merenung tingkap biliknya.
YOU ARE READING
𝐊𝐀𝐈𝐑𝐀 𝐑𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 (OG)
Lãng mạn" Aku ada satu job untuk kau." " Job apa?" " Babysitter." " What?!! babysitter?" - Kaira "Yup! babysitter!" - Ray Mikael ________ " I warning kau, aku ni ibarat anjing bertalam muka serigala." - Rayden. " dan aku ni buta dalam menilai, sebab a...