TW: violence and blood
Rayden merenung mereka lama sehingga tidak sedar rokok yang dihisapnya tadi sudah habis.
"Ha-" keluh Rayden perlahan lalu matanya yang redup itu merenung Kaira yang bergerak mengikuti rentak tarian Jaxx.
" Should I dance with him? mybe not..." Bisik Rayden dengan tenang lalu dibuang puntung rokok tersebut ke dalam stray yang tersedia di tepinya.
Sedang Rayden masih leka termenung, muncul seorang wanita yang cantik berdiri di tepi Rayden sambil menghulurkan satu gelas air untuk Rayden. Rayden merenung wanita itu lama.
" Come on! you mesti hauskan?" Soal wanita itu sambil menghulurkan kembali gelas tersebut kepada Rayden.
" Thanks." Jawab Rayden lalu diambil gelas air tersebut namun tidak di minumnya pulak.
Melihat Rayden seakan tiada niat untuk minum air yang di bawanya membuatkan wanita itu tergelak kecil.
" You fikir I letak something dalam air tu? Come on, I tak sanggup nak permainkan ketua Mafia like you." Kata wanita itu dengan tenang.
" If you want to be with me, sorry. You not my taste. So leave me alone right now." pesan Rayden dengan suara yang datar tanpa memandang wajah wanita itu sekalipun.
Wanita itu terdiam mendengarnya lalu air di tangannya pantas diteguk bagi menhilangkan rasa hausnya tadi.
" I'm sorry Rayden if I hurt you with my words but listen to me Rayden. If I ada dekat tempat arwah isteri you, I pun akan buat perkara sama macam dia." Luah wanita itu dengan tenang tanpa serba salah.
Rayden hanya mampu mendiamkan diri walaupun kata-kata yang diucapkan orang disebelahnya itu sangat sensetif untuk hati lelakinya.
" I'm already hurt. Jadi aku tak kisah kau nak cakap apa dekat aku. Kau fikir apa dekat seorang lelaki macam aku?" Jawab Rayden dengan pandangan yang kosong.
" Berita pasal arwah isteri kau curang dengan kau dah berleluasa Rayden. Kau tak rasa ke kenapa arwah isteri kau tinggalkan kau?" Soal wanita itu dengan tenang walaupun orang yang di sebelahnya itu bukan calang-calang.
Rayden tersenyum mendengarnya namun entah kenapa, hatinya seakan kosong.
" Kau rasa kenapa dia tinggalkan aku Miss Elly Dulhe Duke a.k.a
Wife Leader Of Mafia Hernandez." Soal Rayden dengan tenang lalu direnung dalam mata wanita tersebut." Senang. Kau bukan taste dia." Jawab Elly dengan sinis.
Rayden tersenyum lebar mendengarnya.
" Kalau kau bukan wife Hernandez?? Aku pasti kau takkan hidup lepas ni. Right?" Soal Rayden dengan senyumannya itu.
Elly mengganguk laju seakan terhibur dengan gurauan dari Rayden tadi.
" Dia dah mati Elly. Kau nak cakap apa lagi? Aku tak nak dengar lagi atau kau nak buat drama dengan aku sekarang?" pesan Rayden dengan pandangan yang mula serius.
Elly yang dapat melihat mata helang milik Rayden membuatkan Elly terpaksa menangguh niatnya untuk mengenakan Rayden.
" Okay. See you then." Bisik Elly lalu pergi meninggalkan Rayden disitu.
Rayden merenung Elly yang pergi meninggalkannya itu dengan mata yang kembali redup.
BANG!! BANG!! BANG!! BANG!!
Rayden kembali tersedar semula dari lamunan dia lalu dengan pantas melihat apa yang berlaku dibawah sekarang.
Rayden terkedu.
YOU ARE READING
𝐊𝐀𝐈𝐑𝐀 𝐑𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 (OG)
Любовные романы" Aku ada satu job untuk kau." " Job apa?" " Babysitter." " What?!! babysitter?" - Kaira "Yup! babysitter!" - Ray Mikael ________ " I warning kau, aku ni ibarat anjing bertalam muka serigala." - Rayden. " dan aku ni buta dalam menilai, sebab a...