9 | 𝙳𝚒𝚙𝚛𝚎𝚜𝚜𝚎𝚍

1K 61 5
                                    

" Sebab saya buta jiwa!" jawab Kaira dengan tegas.

aku terdiam. niat untuk membuka pintu wad Kaisara terhenti sejenak. satu keluhan kasar dilepaskan.

"Dont make me piss off you." kata aku dengan dingin.

Kaira mengeluh perlahan.

" Aku tahu itu semua salah aku. but i do the best to help your daughter! sekarang kau nak jauhkan anak kau dari aku? Please give me a chance." luah Kaira dengan sepenuh hati.

Aku tersenyum sinis.

" Kau cuma mahukan duit untuk selesaikan hutang kau. kau cari kerja lain, jangan terdesak sangat nak minta aku terima kau like shit you doing to my daughter!. " perli Rayden lalu ditolak pintu wad anaknya itu.

Kaira terdiam.

____

" Kaira!!" jerit Aira dengan risau lalu dipeluk Adiknya itu.

Aira cuma tersenyum kecil lalu dileraikan pelukan akaknya itu. " Kenapa akak risau sangat ni?" soal Kaira dengan selamba seperti tiada apa yang berlaku.

Aira mengeluh berat.

" Akak tak sedap hati. Akak teringatkan kau Kaira. Akak tak sangka pula kau balik malam ni." luah Aira dengan risau dan matanya sempat terpandang kearah sebuah kereta mewah yang melalui depan rumahnya itu.

" Erm Tugas dah selesai. So Kaira balik. Akak tak perlu risaulah. But kenapa akak berani sangat duduk luar ni. dah lewat ni." soal aku lalu mengajak Aira memasuki rumah.

Aira tersenyum sinis.

" Dan kenapa kau balik lewat pagi ni. siapa yang hantar kau tadi tu. jangan simpan rahsia dengan akak." perli Aira lalu duduk diatas sofa merehatkan dirinya.

Aku mengerling Aira lalu mengunci pintu rumah dan duduk disebelah Aira.
" itu bos Kaira. ada hal emergency tadi. " tipu aku dengan selamba padahal hari tu dia dah kena buang kerja oleh Rayden.

hmm sebut nama Rayden ni, membuatkan aku terkilan. sakit dihati dihina menyebabkan hatinya sebak tapi sedaya upaya ditahan. nanti kantoi pula dengan Aira.

Aira memandang lama wajah aku.

" Erm okaylah Akak. Kaira masuk bilik dulu." pinta aku dengan cepat apabila melihat Aira mula memandangnya tajam.

Aira memandang saja jasad adiknya menaiki tangga. Matanya tak buta lagi untuk lihat kesan darah kering pada kepala adiknya itu.

Dia tahu adik dia ada masalah. Aira mengeluh perlahan lalu dipenjamkan matanya berharap esok hari lagi indah.

Dia yakin adiknya kuat.

_____

Aku membuka balutan kain kasar dikepala aku secara perlahan-lahan.

aku mendecit sakit apabila darah kering mula melekat pada rambut aku.

aku mengetap bibir menahan sakit lalu dengan cepat aku meletakkan kain kasar tersebut kedalam singki lalu ditarik nafas sejenak.

aku pandang sejenak wajah pucat aku di cermin.

" Kenapa nasib aku malang sangat? dibuang kerja, lepastu dibuang kerja lagi dengan Rayden. nasib baik Ray tak buang aku." luah aku dengan sebak.

tanpa membuang masa, aku berdiri dibawah pancuran air dengan harapan, Harinya akan jadi lebih cerah.

" Aku kerja bukan sebab nak balas hutang je! sebab aku dah sayang anak kau! kau tu yang buta tak nampak anak kau kesunyian! Arghh! memang buta dasar buta jiwa!!" jerit aku dibawah shower dengan penuh kesal.

Aku menangis puas-puas dengan sepenh hati. aku memang hati tisu, tapi luar aku kuat, dalam aku lemah.

" Kaisara, maafkan akak." luah aku dengan penuh kesal. Aku tak tahu kenapa aku sedih sangat sekarang.

kenapa?

kenapa??

_______

maaf chapter ni kita buat sikit je. tk de mood pula😫

apa komen korang? kenapa Kaira sedih sangat?

jawapan korang, nanti saya buat satu plot khas.

saya pun pening kenapa Kaira sedih sangat?

saya tak de idea pula💔😌

bye 💦

your kaira rayden,

𝐊𝐀𝐈𝐑𝐀 𝐑𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 (OG) Where stories live. Discover now