" Kaisara telah diberi dos secara berlebihan sehingga menyebabkan dirinya sawan dan mukanya kebiruan-biruan. Agak bahaya juga kalau Cik dan Encik lambat bawa dia tadi." terang Doktor Suraya dengan tegas.
Aku cuba menahan air mata yang ingin gugur dan Ray Mikael hanya mengeluh kecil.
" So macam mana dengan Kaisara Doktor? Please, I need a good result." Soal Ray Mikael dengan penuh harapan. habislah dirinya kalau Rayden tahu. Tapi lagi teruk nasib Kaira. Ray Mikael sudah mulai resah.
Doktor Suraya tersenyum nipis. " Insyallah i will, But mungkin dia akan koma dalam jangka masa lama mybe 2 week or 3 week. just pray. She will be okay soon." terang Doktor Suraya dengan senyumannya itu lalu meminta diri.
Ray Mikael hanya mengangguk dan matanya terus memandang Kaira yang sudah jatuh terduduk di atas lantai.
" Kaira!!" panggil Ray dengan risau lalu cuba mengangkat kembali Kaira yang sudah menangis. Kaira hanya menggeleng dan terus duduk di lantai tersebut. ruang balkoni hospital yang sunyi itu hanya kedengaran tanggisan milik Kaira. Ray hanya membiarkan tanda mengerti lalu mencangkung dihadapan Kaira.
" Kaira, us you know, Mybe semua yang berlaku ni bukan kesilapan kau. dah takdir Kaisara. Kau kena banyakkan berdoa, Kau dah usaha yang terbaik." pujuk Ray Mikael lalu ditepuk perlahan bahu milik Kaisara supaya reda tanggisannya itu.
" Ini semua salah aku Ray, Aku tak jaga Kaisara betul-betul. Aku dah musnahkan kepercayaan Tuan Rayden." Luah aku dengan perasaan yang sangat kecewa. air mata yang mengalir cuba diseka kasar.
Ray Mikael tersenyum nipis. sebagai kawan baik kepada Rayden, Dia tahu macam mana piss off nya perangai Rayden, semua perkara itu membuatkan Ray mulai kembali resah malah takut.
Dia takut akan nasib Kaira, dengan hati yang berat,
Ray memegang erat tangan milik Kaira dan Kaira memandang wajah dihadapanya itu." Kau kena kuat. ingat pesanan aku." pesan Ray Mikael dengan tegas. Aku memandang dalam mata milik Ray Mikael dan cuba mencari sumber kekuatan dan-
" KAIRA!!"
Aku memenjamkan mata dengan erat sekali apabila kedengaran satu suara mula menjerit memanggil nama aku dari jauh, dan aku tahu siapa.
RAYDEN.
____
pantas aku kembali berdiri dan memandang lantai. perasaan takut cuba dikawal. Ray sudah mengeluh kecil apabila melihat muka marah Rayden dari jauh.
" Kau!!!" marah Rayden dengan kasar lalu ditolak kasar bahu aku sehinga aku tertolak kebelakang menghampiri dinding.
" Sabar Rayden! kita bincang dulu, Tak guna kau kasar dengan dia." pujuk Ray Mikael dengan risau apabila melihat Rayden dengan beraninya menolak kasar Kaira sebentar tadi. sebagai lelaki dia tidak sanggup untuk melihatnya.
Rayden mengetap rahangnya dan cuba mengawal amarahnya. Matanya masih memandang tajam kearah Kaira yang terdiam itu.
"Nasib baik Kaisara hidup lagi. Kalau anak aku mati? kau pun aku bunuh kau tahu tak!!!" tengking Rayden dengan perasaan yang bengang.
Danial hanya mampu berdiri memerhati mereka dan timbul rasa kasihan kepada Kaira.
" Saya minta maaf Tuan. semua ni salah saya. Saya minta maaf." rayu aku dengan perasaan sebak yang cuba untuk ditahan. Sakit ditolak tadi tidak dihiraukan.
"Kau jangan menangis depan mata aku lah!! Untuk pengetahuan kau, Aku tak nak tengok muka kau lagi dan jangan dekat dengan Kaisara." Amaran Rayden dengan kasar lalu memasuki kedalam wad milik anaknya itu.
Aku terdiam apabila mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Rayden sebentar tadi, dengan pantas aku menarik lengan Rayden dengan kasar.
" Tuan!! kenapa saya tak boleh jumpa Kaisara??!Tuan tak boleh pisahkan dia dengan saya!!" soal aku dengan perasaan yang terkilan dan aku mula marahm ya aku marah! perasaan sedih aku tadi terus hilang.
Rayden menoleh kebelakang dan memandang Kaira yang memegang lenganya itu lantas satu senyuman sinis terukir pada bibirnya itu.
Ray Mikael dan Danial juga terkejut apabila Kaira dengan beraninya menarik lengan milik Rayden. Kaira wanita satu dalam sejuta.
"kau siapa nak persoalkan aku?" soal Rayden dengan dingin lalu ditarik kasar lengannya daripada terus dipegang oleh aku. Aku cuma terus memandang wajahnya dan sungguh aku terkilan. aku dah mula sayang budak tu lah!!! kau nak pisahkan dia dari aku?!
" Because im babysister for your son!" jawab Kaira dengan sepenuh hati. Kesan dari serabut dan perit dikepala akibat dihentak tadi, membuatkan aku bersikap gila. Argh!! abaikan semua tu.
Rayden memandang tajam wajah aku. "your action like you are my wife,Dude!! kau buta lagi ke nak faham?" perli Rayden lalu kembali menuju kearah wad anaknya itu. fikirannya berserabut apabila melihat wajah Kaira.
" Sebab aku buta jiwa!" jawab Kaira dengan tegas.
Rayden terhenti sejenak dan Rayden terdiam. ' aku kenal ayat tu.' bisik Rayden didalam hati.
" Kalau betul kau yakin aku tak boleh buat kerja? kenapa kau setuju untuk ambil aku jadi babysister anak kau?!" soal Aku dengan bengang.
Ray Mikael mula mengeluh perlahan apabila melihat Kaira mula emosi.
" psst Ray, kalau kau perasankan? muka Kaira sebijik dengan muka arwah isteri Rayden. kau tak nampak ke bro?" bisik Danial yang sudah berada disebelah Ray. Sejak bila mamat ni ada kat sebelah pun tak tahu.
Ray mikael memandang lama wajah Danial dan satu anggukan diberi.
" Aku tak bodoh untuk nampak semua tu. cuma perangai Kaira lain sikit dari perangai Zara." bisik Ray tetapi perbualan dia dan Danial terhenti apabila melihat Kaira sudah berlalu pergi dari situ meninggalkan mereka berdua. dah habis ke?
" Eh sejak bila.." soal Danial pula dan matanya meliar mencari Tuan Rayden.
" Kau pergilah dekat Rayden, aku nak jumpa Kaira jap." pesan Ray lalu berlari mengejar Kaira yang sudah jauh.
Danial hanya mengangguk lalu memasuki kedalam wad milik Kaisara.
___
" Kaira!! Wait!!" panggil Ray dan Kaira berhenti sejenak akibat tidak tahan dengan jeritan seniornya itu.
" Nak apa Ray? aku nak balik. " jawab Aku dan air mata yang mengalir diseka kasar.
Ray terdiam.
" biar aku hantar kau balik. dah lewat malam ni. aku tahu kau penat." pujuk Ray dan di usap lembut kepala Kaira yang berbalut tudung itu.
" Erm." jawab aku dengan lemah sebab kepala aku mula menyengat kembali.
tidak sampai dalam setengah jam, mereka berdua tiba dihadapan sebuah rumah teres.
" ni rumah kau?" soal Ray ingin tahu.
aku hanya mengangguk.
" Siapa pula yang duduk dekat luar tu?" soal Ray dengan pelik. aku yang mendengarnya mula mencari siapa yang dimaksudkan itu.
Kak Aira!!
" Tu akak aku. erm aku pergi dulu. thanks sudi hantar aku. apa-apa call." kata aku dengan resah lalu membuka pintu kereta tersebut tetapi dengan cepat Ray menghalang,
" Nanti aku call kau. Erm kau rehat dulu dalam dua hari. lepastu baru masuk kerja okay. dan kirim salam akak kau." pesan Ray lalu senyuman nakalnya terpampang.
Aku mencebik sinis.
" Alright Bos." jawab aku lalu keluar dari kereta milik Ray itu.Ray hanya tersenyum kecil dan didalam hatinya mengharap Kaira tabah.
_____
Yeah Alhamdulilah. tiga part sis publish!!
Sorry kalau lmbt publishkan.
mesti ramai tanyakan? apa kesudahan antara Kaira dengan Rayden tadi kan?
ha😏tunggu next chapter na.
YOU ARE READING
𝐊𝐀𝐈𝐑𝐀 𝐑𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 (OG)
Romance" Aku ada satu job untuk kau." " Job apa?" " Babysitter." " What?!! babysitter?" - Kaira "Yup! babysitter!" - Ray Mikael ________ " I warning kau, aku ni ibarat anjing bertalam muka serigala." - Rayden. " dan aku ni buta dalam menilai, sebab a...