Aku memandang lama akan wajah comel budak dihadapan aku sekarang ni. Rasa macam nak dicubit manja pipinya yang gebu dan tembam itu.
tapi apabila teringatkan akan wajah dingin ayah dia tu? hurmm..Gerun ada juga tengok muka dingin dia tu.
" kau termenung apa?!" tegur Rayden dengan bengang apabila melihat aku merenung anaknya lama. dan panggilan dia aku tak hiraukan sebentar tadi.
patutlah marah! muka dia dah merah.
" Maaf Tuan." ucap aku lalu menunduk memandang lantai cuba membuang suasana tegang sebentar tadi.
Rayden mengeluh kasar lalu mengambil beg rodanya dan suite hitam di atas sofa lalu dimasukkan beg rodanya kedalam kereta Mewahnya itu.
setelah selesai meletakkan barangnya kedalam kereta, Rayden menghampiri kearah Kaisara Rayden yang elok duduk diruang tamu sambil bermain dengan permainannya itu.
" Sayang.." panggil Rayden dengan manja kepada Kaisara lalu diangkatnya dan didukungnya.
Pipi tembamnya dicium lama. Kaisara mengekek ketawa kegelian apabila dicium lama pada pipinya itu. Rayden tersenyum lebar melihat perangai anaknya itu. geli pula budak ni!
Aku hanya berdiri tegak dekat pintu sambil melihat mereka. aku tersenyum lebar.
" Sayang..Ayah kena kerja okay, nanti duduk dengan Auntie Kaira. Jangan nakal dan jangan sedih bila ayah tak ada." pesan Rayden dengan raut muka yang tenang.
Kaisara mencebik seperti ingin menangis. leher ayahnya dirangkul lalu disandarkan kepalanya pada dada bidang ayahnya itu.
Rayden tersenyum lebar. Manjanya budak ni. anak siapalah ni.
Tapi apabila melihat masa sudah lewat untuk bertolak, seraya Rayden menghampiri aku.
" Jaga anak aku, macam mana kau jaga nyawa kau." pesan Rayden dengan tegas kepada aku.
Aku hanya mengangguk tanda mengerti lalu Rayden menyerahkan anaknya kepada aku.
Kaisara hanya mendiamkan diri tanpa banyak songeh apabila aku mendukungnya. aku berasa lega sikit. bagus! tak banyak ragam budak ni.
Sedang aku leka memuji budak kecil ni dalam hati, Rayden memandang aku lama seakan ingin mengatakan sesuatu.
" Aku kerja dekat Jepun dalam 2 minggu. so itu bukan bermakna kau boleh goyang kaki bila aku tak ada. aku tak bagi kau makan gaji buta." pesan Rayden dengan muka dinginnya itu.
Aku cuma tersenyum kecil untuk jawapan aku kepada dia. dan Rayden tersengih melihat jawapan aku sebentar tadi.
" i mark your word." pesan Rayden sekali lagi lalu melambai mesra pada anaknya itu dengan senyuman lebarnya itu.
aku sedikit terpana melihat senyuman lelaki itu. pipi aku merona merah tiba-tiba.
" Haish! dia lambai anak dia. bukan kau wahai Kaira." dalih aku didalam hati dan Kaisara pun turut melambai mesra ayahnya itu.
melihat Tuan Rayden sudah pergi meninggalkan kami, aku membawa diri masuk kedalam rumah tersebut bersama Kaisara didalam dukungan.
YOU ARE READING
𝐊𝐀𝐈𝐑𝐀 𝐑𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 (OG)
Romance" Aku ada satu job untuk kau." " Job apa?" " Babysitter." " What?!! babysitter?" - Kaira "Yup! babysitter!" - Ray Mikael ________ " I warning kau, aku ni ibarat anjing bertalam muka serigala." - Rayden. " dan aku ni buta dalam menilai, sebab a...