" yanımda gördüğünüz kadın artık Kartalın kadınıdır bu böyle bilinsin."
Atlasın dedikleriyle şokla ona döndüm . Ne demek Kartalın Kadını ya nasıl böyle birşey diyebilirdi ? Elerim ayaklarım zangır zangır titriyordu sinirden . Şuan suratının tam ortasına bir yumruk geçirmek istiyordum . Elini bırakmaya kalıştığımda buna izin vermedi . Sinirle ona döndüm . Bana değil masadaki kişilere bakıyordu . Masada saçları kırlaşmış yüzü buruşmuş bir adam boğazını temizledi .
" Kartalım eminmisin daha bu kızı kaç gündür tanıyorsun da içimize sokmaya karar veriyorsun ? "
" bunu sorgulamak size düşmez Akbaba . Kararımı verdim yanımdaki kadın artık benim kadınımdır . Onun saçının teline dokunulursa karşısında beni bulurlar . "
Akbaba dediği adam yerinde huzursuzca kıpırdandı .
" elbete bunu sorgulamak bize düşmez bizim için sen ne dersen o olur . Ama ya dışarıdaki düşmanlar onlar zaten senin en zayıf olduğun anı yakalamak istiyorlar . Onlara şimdi malzememi vereceksin ? Kızı öğrendiklerinde durmaycaklar .
" Umrumda değil akbaba ben onu korurum . "
Akbaba derin derin atlasa bakıp başını eğdi .
" koruyamasın evlat o senin sevdalı olduğun kadın uğruna canını bile feda edeceğin kişi Gözlerinde görüyorum nasıl aşık olduğunu . O senin zaafın , sende biliyorsunki bu alemde zaafı olan adamlar hiç bir zaman mutlu olamaz . O kızın hayatınıda mahfetme bırak gitsin . Sende kendi hayatına bak . "
On an anladımki cehennem diye adlandırdıkları bu yer benim sonum olucaktı . Çünkü atlas beni ölsem bile bırakmıycaktı . Ben onundum bunu hiçbirşey değiştiremezdi . Tabi ona boyun eğmesem . Ben Derin Yiğiterdim Darhan Yiğiterin kızı Deniz Yiğerin kardeşiydim . Bu kadar kolay değildi bana hükmetmek .
" yeter bu kadar ben kararımı söyledim bitti . Dağılın . " Elimden tutup beni peşinden sürükledi yukarıya çıktığımızda elimi sertçe çektim ondan .
" sen ne yaptığını sanıyorsun ya ! Aklınımı kaçırdın ? Ne demek kartalın kadını ! Nasıl böyle aptalca birşey yaparsın ? "
" seni yanımda tutmanın tek yolu bu ! Yoksa buraya nasıl giricektin ? Nasıl benim hayatıma dahil olucaktın ? "
Sinirle göğsüne sertçe bir yumruk geçirdim .
" seninle olmak isteyen kim ? Senin bu ucube hayatının bir parçası olmak isteyen kim ! Ben seni kendi hayatımda istemiyorum ! " bağırarak söylediğim sözler boğazımı acıtmıştı . Artık dayanamıyordum onun dengesizliklerine , artık onun yanında olmaktan yoruldum . Ne hayatına dahil olmak istiyordum ne de hayatıma dahil olmasını istiyordum . Atlas kolumu tutup beni duvara sertçe iti ardındanda çenemi tutup sıktı .
" bu ucube hayata alışsan iyi edersin pandora , çünkü artık senin hayatın benim hayatım olucak . Bundan böyle karşında Atlas yok Yer altı cehennemin acımasız kartalı var . Sen o gece beni öldürmeye kalkıştığında Atlası öldürdün Kartalı ortaya çıkartın . "
Başımı kaldırıp gözlerinin en dibine baktım. Yeşilerim yeşilerine değince sanki bır kıvılcım çakmış gibi hisetim .
" Atlas sen pandoranın efsanesini biliyormusun ? " kaşları daha çok çatıldı .
" Efsaneye göre Prometheus, Tanrı Zeus'tan gizlice ateşi çalmış ve insanlığa vermiştir. Bu duruma çok öfkelenen Zeus, Prometheus'u o zamanlar kimsenin yaşamadığı Kafkas Dağlarında zincire vurdurur. Yanına da bir kartal bırakır. Bu kartal her gün Prometheus'un ciğerini yer ve her seferinde Prometheus'un ciğeri tekrar oluşur. Bu şekilde Prometheus'a işkence edilir. Prometheus Herkül tarafından kurtarılır. Zeus bu duruma bir şey demez ancak zincir halkalarının Prometheus'un ayağında kalmasını sağlar. Böylece Prometheus sonsuza kadar cezalandırılmış olur. Zeus insanlardan da intikam almak istemektedir. Bu yüzden Hephaistos'a emir vererek balçıktan bir kadın figürü yapmasını ister ve ardından Pandora'yı yaratır. Pandora Antik Yunan'da ilk kadın olarak kabul edilir .Zeus, Tanrıçalar gibi güzel olan Pandora'yı, Prometheus'un ikizi olan Epimetheus'a bir kutuyla gönderir. Kapıyı çalan Pandora'nın güzelliğinden büyülenmiş olan Epimetheus, onu evine alır ve ertesi gün onunla evlenir. Söz konusu kutuyu açmasını Pandora'nın kulağına fısıldayan Zeus'un, artık insanlıktan intikam alma zamanı gelmiştir. Zeus sayesinde kutuyu (Pandora'nın kutusunu) açan Pandora, insanlık arasında mutsuzluğu salıvermiştir. Böylece kötülükler dünyaya ve insanlığa yayılmıştır.
" Ben Atlası öldürüp Kartalı diriltiysem eğer , sende Derini öldürüp gerçek pandoruyu diriltin . Bundan böyle karşında Pandora var ."
Son .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Atlastaki Rota
Ficção GeralBazen çok severken yaralıyor insan sevdiğini . Bilmeden , düşünmeden , Geleceği hesaba katmadan . Herkes kalbinin renginde yaşar hayatı ve herkes kalbinin rengini bulaştırır etrafındakilere . Atlas Uluhan bir karanlığın içinde kan kırmızısı bir haya...