Kapitel 18.

122 6 0
                                    

*1 vecka senare i skogen*
"Vi måste hitta de andra!"
"Jag tror inte vi kan, de måste ha kommit långt nu. Vi vet inte åt vilket håll!" Ropade Anna till Michelle som förtvivlat tittade sig omkring.
"Vad var det som hände egentligen? Alla bara rymde" frågade Sam.
"Något hände på mittenvåningen i byggnaden, en brand startade. Alla var tvungna att sticka, dessutom drog röken till sig alla stadens walkers. Vi hade inte överlevt om vi inte hade flytt"
"Blev någon kvar?"
"Jag vet inte...vi kan bara hoppas att de klarade sig"
"Så vi är ensamma här? Vi måste hitta de andra, Lisa är med dem!" Sa Michelle och fortsatte titta febrilt runt sig. Kort efter hördes det välbekanta kvävande, stönande ljudet och de började springa genom skogen.

*Samtidigt i andra änden av skogen*
"Thresh! Kom hit med Lisa nu!" Lova ropade till Thresh som stod i utkanten av skogen. Själv stod hon uppe på en kulle och tittade ut över andra sidan. Thresh och Lisa sprang upp till henne och beskådade de enorma murarna.
"Wallington, vi är verkligen här!" sa Lova och log mot det inmurade stället. Hon sprang fram och knackade på den enorma porten. Inget hände, inte ett ljud. Hon knackade mer, länge. Efter en stund hördes ett ljud. Men inte människoröster eller en port som öppnades. Det var ljudet av walkers som fräsande bankade mot murarna.
"Nej, de har överlevt så länge. Fan! Jag borde ha lyssnat på Ken! De kan inte ha tagits över!"
"Lova, kom bara. Vi går" sa Thresh och vände om. Långsamt gick Lova efter och blickade bak en sista gång mot staden som kunde varit deras enda hopp.

*I en by utanför rymningsstaden*
Viggo letade genom ett medicinskåp i ett av husen. Athina tittade igenom övervåningen. Huset var plundrat.
"Vi borde leta igenom hela byn, vi behöver mat och vatten! Allt är kvar i staden"
"Ska vi inte leta efter de andra i gruppen?" frågade Viggo.
"Jo, självklart. Men vi kan inte göra det om vi inte lever. Kom nu, vi tar nästa hus"

*Kvar i staden*
"Var är William och Paul?!" Det var Jackie som ropade till Hilary. Båda stod utanför byggnaden och walkers strömmade mot dem.
"De är kvar i lokalen!" Ropade Hilary tillbaks och båda tittade upp mot byggnaden som stod helt i lågor.
"Vi måste åka nu Jackie!" Skrek Hilary gråtande och satte sig i husbilen. Jackie satte sig i passagerarsätet och såg något falla ut genom byggnadens fönster. Den landade på framrutan och då såg hon vad det var. Pauls keps, helt sönderbränd. Tårarna började strömma och sedan lämnade husbilen platsen och körde iväg så långt bort som möjligt.

__________________________
Hej! Ledsen att kapitlet blev så kort. Det verkar säkert lite genomhastat men jag vill inte ge för mycket information. Nu kommer kapitlerna handla om de 4 grupperna ett tag, hoppas ni gillar det!❤️

The living deadWhere stories live. Discover now