Åker tåg i några timmar nu så jag har ett bra tillfälle att skriva :)
_________________________Fotstegen från en grupp människor hörs i snön. Flingorna flyger kraftigt omkring med den starka vinden. Motvinden gör det svårt att ta sig framåt.
Stämningen är stel, ingen säger något. Viggo går längre ifrån Lova än någonsin. De vuxna går i en grupp med ingen säger så mycket som ett ord. Sam går med Michelle och de går i tystnad medan de stirrar på George och Anna som går strax framför. De hör hur de viskar saker till varandra men orden är omöjliga att höra."När vill du ge dig av då?"
"Jag vet inte" svarade George med en tyst röst. "Vi måste skaffa saker först. Varma kläder och mat"
"Okej" viskade Anna och förblev sedan tyst.Det enda som hördes var vinden som slet och drog i allt som kom i vägen. Snön piskade dem i ansiktet och kylan högg i dem som tusentals knivar. Långt bakom gruppen gick en stor massa med walkers. Alldeles för långt bort för att kunna göra någon skada gick de omkring och väntade på att något levande skulle dyka upp.
Plötsligt gick Michelle fram till Anna och Sam följde efter."Hur länge har ni planerat att dra?" Anna öppnade sin mun för att besvara Michelles fråga med George avbröt henne.
"Ett tag nu"
"Aha.." Michelle tittade ner i marken. Sam tittade på Anna en stund innan hon frågade:
"Varför?" George tänkte avbryta Anna ännu en gång men hon hann före.
"Vi vill bara komma iväg, folk förändras och det gör vi också"
Sam bara nickade. Sedan fortsatte tystnaden, men den kändes tystare än någonsin.-----------------------------------
Några timmar senareStjärnorna och månen svävade fortfarande och lös upp den mörka himlen när Sam vaknade. Fotsteg hördes i närheten och hon kollade bort mot de andra sovsäckarna. En gestalt stod borta vid Jackies sovsäck. Sam hann inte reagera innan hon såg hur något vasst sänktes ner i Jackies kropp och små droppar av blod sprutade upp på gestalten. Sam flämtade till men tog sig för munnen för att inte höras. Sedan reste hon sig långsamt för att gå närmare, men påväg upp snubblade hon över sovsäcken och prasslandet från löv hördes under hennes fötter.
Gestalten vände sig mot henne och i ljuset syntes Hermans ansikte. Han hade tagit Jackies pistol och riktade den mot Sam. Men plötslig hände något, blod började strömma ut ut Hermans axel när ett par tänder bet sig genom den. Walkern började slita bort kött från Hermans ansikte och han skrek högt. Alla vaknade och innan Herman hann påbörja ett nytt skrik sköt Sam honom rätt i huvudet. Walkern fick en kula i huvudet direkt efteråt. Snön blev röd av blod men i nattens mörker såg det helt svart ut.___________________________
Det blev ett JÄTTEKORT kapitel, jag vet. Men jag tänkte att det kunde vara kul att skriva något så kort för en gångs skull :D
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The living dead
RastgeleNär Sams föräldrar helt plötsligt är borta springer hon ut i skogen. När hon träffar Simon, hans fru Johanna och Ken finns det inga människor i närheten. Alla har försvunnit. Flytt, eller dött. Sam undrar om det finns fler överlevare. Någon som kan...