„Nejspíš to byl můj osud, že jsem se v Rhonii ocitla. Co když se ale osud spletl?"
***
Rininy nohy uvězněné v třpytivých střevících našlapovaly na okvětní plátky jasně oranžových květin, které se snášely ze stropu a pluly vzduchem jako okřídlení ptáčci. Rusovláska si připadala jako v pohádce. Každý její krok doprovázela jemná melodie loutny, klavíru a píšťaly spolu s tichým cinkáním, jež se jí v hlavě rozléhalo a nabývalo na hlasitosti.
Nedokázala se hnout byť jen jediným krokem z cestičky, jež tu pro ni připravili. Všechny pohledy se na dívku upíraly a vítaly novou budoucí fae mezi sebe. Dokonce i královna sledovala každičký Rinin krok, jako kdyby se ujišťovala, že k ní a poháru opravdu dojde.
Královna Leona až nyní vypadala jako součást svého lidu. Zářivě bílé vlasy jí spadaly v loknách ledabyle k ramenům a mezi nimi se jí uhnízdila třpytivá koruna ze zlatých stvolů a větviček s kvítky zdobená těmi nejskvostnějšími drahokamy, jež se daly v Rhonii nalézt. Dnes si oblékla dlouhou róbu podobnou té Rinině, která svou bledě modrou barvou krásně ladila s jejími dokonalými stříbrnými křídly. Neměla je sklopená tak, jako ostatní v altánu, nýbrž je držela hrdě zvednutá a pyšnila se jejich krásou.
Až když Rina dorazila ke stolku s pohárem, královnin soustředěný výraz pookřál a ona své plné rty zvlnila do povzbudivého úsměvu, za kterým se však skrývalo mnohem víc, než jen pobídnutí. Dychtivě rusovlasou dívku pozorovala a čekala na ten pravý okamžik.
Sluneční paprsky jedné z hvězd Rinu štípaly na kůži a každičký tón hudby v její hlavě spouštěl ohňostroj. Celá tahle situace na ni působila nepřirozeně a nuceně. Asi tak, jako celá Vrisea, již obklopoval vanilkový opar.
Nutili ji k tomu, aby podstoupila jejich obřad víl a stala se jednou z nich. Chtěla to však vůbec? Marně si namlouvala, že by mohl být dobrý nápad žít několik stovek let a nepřijít o svou krásu, ale co rodina? Nedokázala se s nimi nijak spojit. Jak by poté vysvětlila své zmizení na tak dlouho? Už za jediný den byli schopni rodiče vyhlásit pátrání.
Sklopila pohled ke zlaté tekutině a prohlížela si v ní svůj odraz. Opravdu vypadala jako víla. Ne tak, jako oni, ale vypadala. Jako kdyby sám nektar chtěl, aby mezi ostatní zapadla, i když v srdci navždy zůstane člověkem.
„Dnešním dnem započne cesta jedné z nás. Nová duše opustí lidskou říši a navždy se stane jednou z fae. Vzdejme tedy hold Rině, vílí princezně, která Rhonii bude sloužit ve jménu cti, slávy a sebeobětování," promluvila zvonivým hlasem královna, přičemž ladně gestikulovala rukama, než nakonec přistoupila k jmenované, pozvedla pohár s nektarem a přiložila jej dívce k ústům.
Navždy... Navždy... Navždy...
Rina nemohla. Nechtěla. Nebylo však úniku. Královnin pohled přikoval Rininy nohy k podlaze a ona se nedokázala ani hnout. Její ústa jakoby sama pochopila královninu žádost značící se jí v lesknoucích se nafialovělých očích. Napij se a staň se jednou z nás.
A tak se zlatá tekutina převalila přes dívčin jazyk až nakonec našla svou cestu hrdlem, které v tu chvíli pohltil oheň. Zalapala po dechu. Chtěla polknout, zbavit se té šílené bolesti, jež jejím tělem prostupovala jako přílivová vlna. Její hlasivky toužily vykřiknout, ale nevyšel z ní ani tón. Jen tam tak stála a pila a pila. Celé její tělo žhnulo, měnilo se a Rina netušila, co si počít. Měla chuť vytrhat si všechny vlasy, zničit výzdobu okolo, umlčet hudebníky, někoho praštit. Vztek však hodně rychle nahradila nejistota, když bolest a pálení jako kouzlem pominulo. Dokonce i královnino spoutání zmizelo a ona se skácela v bezvědomí na zem.
ČTEŠ
Křídla žáru a popela - PROBÍHÁ PŘEPIS A KOREKCE
FantastikRina. Obyčejná dívka vhozena do světa, ve kterém neměla co dělat. Když je na oslavě narozenin místo Olivie odvedena její sestra Rina, dají se do pohybu věci, které otřesou celou Rhonií. Rina je proti své vůli nucena podstoupit Obřad víl. To, co se a...