Öfkeyi kontrol etmenin yolları

15 0 0
                                    

1- Derin nefesler alın

Nefesimiz, ruh halimizle doğrudan ilişkilidir. Öfkelendiğimizde derin bir 'off!' çekmek bile, derin bir nefese ne kadar ihtiyaç duyduğumuzu gösterir. Kısa ve düzensiz nefesler, sinir sistemimize güvende olmadığımıza dair mesajlar gönderir, 'savaş ya da kaç' tepkilerini tetikleyerek stres hormonları salınmasını sağlar. Oysa derin ve yavaş nefesler almak, sinir sistemimizi yatıştırmanın en kolay ve en güvenli yoludur. Öfke duyduğunuzda derin bir nefes alıp yavaşça bırakmak ve bunu birkaç kez tekrarlamak etkili olacaktır. Elbette sadece öfkeli anlarda değil, günlük yaşantınızda da nefes egzersizleri yapmak önemlidir. Ne kadar sık derin nefes çalışması yaparsanız, zor zamanlarda bu yeteneğinizi daha etkili bir şekilde kullanmayı o kadar iyi öğrenmiş olursunuz.

2- Rahatlatıcı bir mantra bulun

Rahatlatıcı bir cümleyi tekrar etmek, bazen saçma gözükebilse de aslında sinir sistemini doğrudan etkilemenin etkili yollarından biridir. "Her şey yolunda" gibi bir pozitif cümleyi kendi kendinize tekrar etmeniz, sinir sisteminize güvende olduğunuz mesajını ileterek zor duygularla baş etmenizi kolaylaştıracaktır.

3- Rahatlamayı görselleyin

Görsellemek (ya da vizüalizasyon), basitçe bir imgeyi, bir görüntüyü hayal etmeniz, gözünüzün önüne getirmeniz demektir. Öfkelendiğinizde kendinizi mutlu ve huzurlu hissettiğiniz bir yeri düşünmek, burada olduğunuzu hayal etmek, mekanın havasını, kokusunu hayal etmek yine sinir sisteminizi manipüle ederek rahatlamanıza yardımcı olabilir.

4- Bedeninizi farkındalıkla hareket ettirin

Bazen oturmak veya hareketsiz kalmak, anksiyeteyi ve öfkeyi artırabilir. Hareketlerinizin farkında olarak biraz yürümek, yoga hareketleri yapmak ya da kaslarınızdaki gerginliği azaltacak egzersizler yapmak öfke ile baş etmenin harika bir yoludur. Çok öfkeli hissederken dans etmek elbette kolay olmaz ama vücudunuzu biraz hareket ettirmek, azıcık sağa sola sallanmak şeklinde bile olsa, sinirlerinizin yatışmasına yardımcı olacaktır.

kızlar için tavsiyeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin