Yağlı ciltler de nemlendirici kullanmalı
Yağlı ciltler de temizlendikten sonra nemlendirilmeye ihtiyaç duyar. Aksi takdirde cilt nemini kaybedebilir, daha fazla yağ üretmeye başlayabilir. Yağlı ciltler için formüle edilmiş nemlendiriciler tercih edilmelidir. Vazelin gibi çok yağlı kremlerden uzak durulmalıdır.
Cildinizle oynamayın
Akne, siyah noktalar ve diğerleri Elinizi yüzünüze götürme alışkanlığınızı bırakın. Sivilce ve siyah noktalarınızla oynamayın. Her cilt farklıdır. Arkadaşınıza iyi gelen krem ya da maske size iyi gelmeyebilir. Kendi cildinizi iyi tanıyın.
Makyaj temizliği
Her gece yatmadan önce mutlaka makyajınızı silin. Temizlediğiniz cildinizi toniklemeyi, nemlendirmeyi es geçmeyin. Bunu temizlik rutininiz haline getirirseniz, cildinizdeki düzelmeye şahit olabilirsiniz.
Cilt temizliğine özen göstermeli ancak abartmamalısınız
Yağlı cilde sahip olanlar sık sık duyar "yüzünü sık sık yıka" önerisini. Bu öneri kesinlikle yanlıştır. Yüzünüzü sık sık yıkadığınız takdirde cildiniz, ihtiyaç duyduğu yağdan mahrum kalır ve bu mahrumiyeti düzeltebilmek için daha fazla yağ üretmeye başlar. Bu artış sebebiyle ciltte akne, siyah nokta ve gözeneklerde büyüme başlar.
Maske ve peeling
Her cildin ihtiyacı olan peeling ve maske farklıdır. Haftada bir ya da iki kez hafif bir peeling uygulayabilirsiniz. Bu sayı arttığında cildinize zarar verebilirsiniz. Özellikle gözeneklerinizi derinlemesine temizleyecek olan bir maskeyi de haftada bir kez uygulamalısınız.
Alkol içeren tonikler kullanmamalısınız
Yağlı ciltleri ferahlatır gibi bir algı olsa da alkol içeren tonikler kullanmamalısınız. Bu ürünler anlık bir ferahlama sağlasa da aslında cildinizdeki doğal yağları giderir ve cildiniz yine daha fazla yağ üretimine başvurur.
Cilt temizlenirken keselenmemeli, ovalanmamalı, nazik hareketler uygulanmalı
Yağı temizler, arındırır düşüncesiyle birçok insan cildinde keseleme ve ovalama uygular ancak bu yanlıştır. Cildin yapısına zarar veren bu yöntem yerine nazik, dairesel hareketler uygulanmalıdır.
Beslenmenize dikkat etmelisiniz
Yağlı, şekerli yiyeceklerden, fast food'dan uzak durmalısınız. Su içmeyi unutmamalısınız. Sigara kullanıyorsanız hem vücudunuza hem cildinize verdiği zarar sebebiyle bırakmalısınız.