Müziğin Şaşırtıcı Psikolojik Faydaları

274 7 6
                                    

1- Müzik, Bilişsel Performansınızı Geliştirebilir
Araştırmalar, fonda çalan müziğin, başka bir aktiviteye odaklanan bireylerde bilişsel görevler üzerindeki performansı geliştirebileceğini ileri sürmektedir.

2- Müzik Stresi Azaltabilir
Müziğin stresi azaltmaya veya yönetmeye yardımcı olabileceği uzun zamandır biliniyor. Zihni rahatlatmak ve için ortaya çıkarılan meditatif müzik merkezli kır evi endüstrisini düşünün. Neyse ki bu, araştırmalar tarafından desteklenen bir trend. Müzik dinlemek stresle baş etmenin etkili bir yolu olabilir.

3- Müzik, Beslenme Alışkanlıklarınızı Değiştirebilir
Müziğin en şaşırtıcı psikolojik faydalarından biri, yararlı bir kilo verme aracı olabileceğidir. Kilo vermeye çalışıyorsanız, hafif müzik dinlemek ve ışıkları kısmak, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir.

4- Müzik, Hafızanızı Güçlendirebilir
Öğrencilerin çoğu, ders çalışırken müzik dinlemekten keyif alıyor. Peki bu harika bir fikir mi? Bazıları en sevdikleri müziği dinledikçe hafızalarını geliştirirken, diğerleri de müziğin hoş bir dikkat aracı olduğunu düşünüyor.

5- Müzik, Acılarınızla Başa Çıkmanıza Yardımcı Olur
Araştırmalar, müziğin, acı ve ağrı yönetiminde çok yardımcı olabileceğini göstermiştir. Fibromiyalji hastaları üzerinde yapılan bir çalışmada, günde sadece bir saat boyunca müzik dinleyenlerin, başka bir kontrol grubundakilere oranla, ağrıda belirgin bir azalma yaşadıklarını gözler önüne serdi.

6- Müzik, Daha İyi Bir Uykuya Kapı Açar
Uykusuzluk tüm yaş gruplarından insanları etkileyen ciddi bir sorundur. Bu problemin yanı sıra diğer yaygın uyku bozukluklarının tedavisi için birçok yaklaşım olmasına rağmen, araştırmalar, klasik müzik dinlemenin güvenli ve etkili bir çözüm olabileceğini göstermiştir.

7- Müzik, Motivasyonu Güçlendirir
Müzik dinlerken egzersiz yapmayı daha kolay bulmanın iyi bir nedeni var. Araştırmacılar hızlı tempolu müziğin dinlenmesinin insanları daha fazla çalışmaya teşvik ettiğini keşfettiler.

8- Müzik, Moralinizi Yükseltir
Müziğin bilim destekli yararlarından bir diğeri, sizi mutlu edebilmesi. İnsanların müzik dinlemelerinin nedenleri üzerine yapılan bir incelemede, araştırmacılar müziklerin uyarılma ve duygu durumlarıyla ilgili önemli bir rol oynadığını keşfettiler.

9- Müzik, Depresyon Belirtilerini Azaltabilir
Araştırmacılar, müzik terapisinin depresyon dahil olmak üzere çeşitli bozukluklar için güvenli ve etkili bir tedavi olabileceğini bulmuşlardır. Dünya Psikiyatri Dergisi'nde yer alan bir çalışma, bunama, inme ve Parkinson hastalığı gibi nörolojik durumlardan muzdarip hastalarda, depresyon ve anksiyetenin azalmasında önemli rol oynadığını göstermiştir.

10- Müzik, Dayanıklılığı ve Performansı Artırır
Müziğin bir başka önemli psikolojik yararı, performansı artırmasıdır. İnsanlar yürürken ve koşarken tercih ettikleri bir adım sıklığına sahip olurken, bilim adamları, hızlı tempolu şarkıların insanları hızlandırmaya teşvik edebileceklerini keşfettiler. Koşucular yalnızca daha hızlı koşmakla kalmıyor, ayrıca daha fazla dayanıklılık göstermek için motive oluyorlar.

kızlar için tavsiyeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin