1. Daha Eğlenceli Hale Getirir
Müzik dinlemenin bilimsel olarak bir insanı daha mutlu, daha motive ve rahat hissettiren dopamin salınımına neden olduğu kanıtlanmıştır. Çoğu kişi hala müzik dinlemenin fayda sağlayıp sağlayamayacağı konusunda açık olsa da, üniversite hayatının onsuz çok daha sıkıcı ve sıkıcı olacağını inkar edilemez. Bir miktar müzik, başınızı eğmek ve kendinizi işinize zorlamak için ihtiyacınız olan tek şey.
2. Daha İyi Görselleştirmenizi Sağlar
Doksanlı yıllarda popüler bir teori olan Mozart dinlemenin sizi daha akıllı yapacağını iddia eden birçok tartışma oldu. Son araştırmalar bu iddialara itiraz etmeye hazırlanırken bu, annelerin ve öğretmenlerin çalışma döneminde müzik dinlemelerini engellemedi. Bunun nedeni ise klasik müziğin mekansal-zamansal akıl yürütmeyi ya da şekilleri zihinsel olarak manipüle etme yeteneğini gerçekten geliştirebileceğini düşündüren hala çarpıcı veriler olmasının nedenidir.
3. Daha Az Endişeli Hissetmenizi Sağlar
Anksiyete ve stresten muzdarip birçok öğrenci gibiyseniz, o zaman okurken rap müzik dinlemeyi denemek isteyebilirsiniz. Cambridge Üniversitesi Profesörleri tarafından yapılan araştırmaya göre, hip-hop müziği, dinleyicileri için zihinsel sağlık sorunlarını daha iyi kabul etmelerine, yönetmelerine ve daha iyi başa çıkmalarına yardımcı olabilecek canlandırıcı bir etki sağlıyor.
4.Rahatlamanıza Yardımcı Olur
Sayısız araştırma, rahat hissetmenin size bolca yoldan fayda sağlayabileceğini göstermektedir. Olumlu olmaya yatkınsanız, bilgiyi daha iyi koruyorsunuz ve nasıl bir tatsızlık olursa olsun kolayca kaybolmuyorsunuz. Öğrenciyken rahat olmak, özellikle beyninizin her zaman bildiği şeyleri hatırlamakta zorlandığı şeylere dönüşebilir. Şimdiki zamana odaklanmak yerine, daima paniklemiş bir zihin durumuna neden olacak bir sonraki ne yapılacağını düşünmeye çalışıyorsunuzdur. Müzik sizi sakinleştirirken, tansiyonunuzu düşürerek, kas gerginliğini azaltır ve rahatlatarak dikkat sürenizi arttırmanıza yardımcı olabilir.