Öfkeye yenik düşmemek

32 0 0
                                    

Empati yetisini nasıl geliştiririz?

Empati için önce kendi düşüncelerimizi, ön yargı ve duygularımızı anlamak önemli çünkü başkalarının nasıl düşünüp hissettiğini ancak bu sayede aşama aşama keşfedebiliriz.

İkinci adım ise karşımızdakine dikkat kesilmek. Onu görmek mi istiyorsunuz, bakın ona. Duymak için onu, dikkatlice dinleyin. O anda, onunla birlikte olun.

Kendinin farkında olmaktan kast edilen ise kendi düşüncelerinizi ve duygularınızı daha iyi anlamaktır. Kendi hislerimize açık olduğumuz ölçüde, başka birinin duygularını da daha doğru okuruz ve çoğu zaman öfkemizi etkili bir şekilde kontrol edebiliriz.

"yansıtmalı ifadeler" faydalı olabilir. Karşınızdakinin derdini doğru anladınız mı? Yeterince derine inebildiniz mi? Onu dinledikten sonra aklınızda şekillenen düşünceleri, duyduğunuz hisleri paylaşın ve hatalı olduğunuz ya da eksik kalan yönleri onun tamamlamasına izin verin.

Öfkeyi yenmenin bir yolu olarak empatinin gücü

Öfke kontrol edilmeli. Dizginlenmeli. Bunun için, öfkeye neden olan durumu kısmen karşımızdakinin davranışının, kısmen de bizim empati kurma eksikliğimizin sonucu olarak görmeliyiz. Bu noktada, başkalarının düşüncelerini, hislerini veya davranışlarını kontrol edemeyiz ama kendi empati becerilerimizi kesinlikle geliştirebiliriz.

Öfkelenmek de bir duygu, değil mi? Öfkelenmeye hakkım yok mu, karşımdaki hatalı olamaz mı? Bu sorular aklınıza geldiğinde hemen şunu da sorsanız: Öfkelenmek benim yararıma mı? Neyi çözecek? Öfkemden ben ya da dünya gerçekten yararlanacak mı? Bu soruların cevabını geçmişte öfkelendiğiniz anlara giderek bulabilirsiniz, o anlar daha farklı davransaydınız, yani sakin bir şekilde empati kurmaya çalışıp öfkenizi sustursaydınız siz de çevreniz de daha az incinmez miydiniz?

Geçmiş anları değiştiremeyiz belki ama, yeni yaşantılarımızın öfkenin ve kızgınlığın gölgesinde şekillenmesine engel olmak bizim elimizde. Yeter ki sakinliğin kıymetini bilip doğru sorularla doğru çıkarımları yapabilelim. Anlayış ve empati kendiliğinden gelecektir.

kızlar için tavsiyeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin