Özgüveni Nasıl Geliştirmeye Başlayacaksınız?

2K 31 1
                                    


Kendine Güvenmeye Başlamak
Pek çok zaman kendimizden emin olamayız. Kararlarımızı devamlı değiştiririz, veya kararlarımızı çevremizdekilere göre veririz. Neden başkalarına bu kadar güvenmeye eğilimliyiz de kendimize güvenmeye değiliz?

Kendine Dürüst olmanın Faydaları
Özgüven inşa etmenin doğru veya yanlış yolu yoktur. İçsel çocuğun yada içindeki pusula sana rehberlik etmeye hazır bir şekilde bekliyor. Ona güven.
Yaşam hiç bitmeyen bir öğrenme deneyimi. Bazen bizim gerçeğimize uyan kararlar veririz, bazen de vermeyiz.

1- Anlayış
Her olay ve durumda kendimiz sevdiğimizde olabileceğimizin en iyi hali olmayı öğreniriz. Kendimize karşı daha anlayışlı oluruz, ve geçmişte verdiğimiz kararlar ve davranışlarımız için kendimizi yargılamaktan vazgeçeriz. Hatalarımızdan öğreniriz, ve yolumuza devam ederiz. Kendimize ve başkalarına anlayışlı olduğumuzda, hayatımızdaki değişikliklere daha kolay adapte oluruz ve zorluklardan çok hızlı bir şekilde kurtuluruz.

2-Cesaret
Kendine ve kendi doğrularına sadık olmak seni an be an daha cesur ve güçlü yapar. Yaşamda zorluklar belirdiğinde bunların baskısını gene hissedersin, ama onları daha farklı bir şekilde karşılarsın, çünkü artık kendinin yanında olmayı öğrendin. Elinden gelenin en iyisini yaparsın, başarsan da başaramasan da kendi yanında olursun.

3- Kendinle Barış
Gerçekte kim olduğumuzu ifade ettiğimizde bir rahatlık huzur halinde oluruz ve omuzlarımızdan bir yük kalkar. Kendimizi azarlamaktan vazgeçeriz ve gelecekle ilgili kaygılarımız azalır. O anki yaşamımızla barışırız, ve geçmişimizi sırtımızda taşımaktan vazgeçeriz.

4-Pozitiflik
İç sesini dinlemeye ve ona güvenmeye başladıkça başkaları ile olan ilişkininde değişmeye başladığını fark edersin.

Çevrende sana yardım eden ve seni cesaretlendiren insanlar olmaya başlar. Enerjini alan, seni tüketen insanlarla geçirdiğin vakit azalır ve sana ilham veren insanlara doğru çekilmeye başlarsın.

5-İhtiyaçların daha kolay karşılanır.
Mutlu ve doyurucu bir hayat yaşamaya başlarsın. Her gün ve her anda yapıyor olduklarına güvendiğin, elinden gelenin en iyisini yaptığından emin olduğun için ihtiyaçlarında daha kolay bir şekilde karşılanır.

Mutlu olmayı hakettiğini bilirsin, umutlu olursun. Hayallerinin peşinden gitmenin değerini anlarsın.

ÖZGÜVEN GELİŞTİRMEK İÇİN 3 ALIŞKANLIK

1-Günlük Tut
Günlük deneyimlerini yaz, yaşadığın olaylara iç sesini dinleyerek mi karşılık verdin, birinin davranışı seni mutsuz mu etti? Bu kişi ile yüzleştin mi? Yazdıkça elinden gelenin en iyisini yaptığının farkında olmaya başlayacaksın, ve bir o kadar da kendine ve kendi gerçeğini ifade etmeye yakınlaşacaksın.

2-Meditasyon Yap
Rahatlamak için, gevşemek, nefes almak ve düşüncelerini dinlendirmekten daha iyi bir yol olamaz. Meditasyon zamanların hayattan olan gerçek beklentilerinin farkında olmanın ve ve bu beklentiyi olumlu pozitif ifadelere dökmek için ideal zamanlardır.

3-Her gün ayna çalışması yap
Gözlerinin içine bakmak ve gerçek duygularını ifade etmek üstü kapalı olan korkularının farkında olmanın ve onlara anlayış ve şefkatle karşılık vermenin harika bir yoludur.

kızlar için tavsiyeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin