Hazırlık aşamasında dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise görüş alanıdır. Görüş açısından rahat olduğunuz bir noktaya yerleşin. Böylece konuyu anlatanın beden ve ses vurgusundan da işinize yarayacak notlar çıkarabilirsiniz.
İyi Bir Dinleyici Olun: İyi bir dinleyici olmak, sizi dersten ya da yapılan konuşmadan sonra ne anlatıldığını anlamaya çalışma gayretinden ve zamanından kurtaracaktır. Aynı zamanda konunun anlatıldığı sırada etkin bir dinleme ile birbirine bağlı ancak farklı konuları ayırt etmeniz kolaylaşacaktır. Nasıl mı? Anlatan kişi konunun açıklamasını yaparken istemsizce vurgulamak istediği noktayı vurgulu bir ses tonu ile söyleyecektir. Bir başka örnek vermek gerekirse anlatıcı farklı bir konuya değindiğinde beden dili istemsizce bunu onaylar bir harekette bulunacaktır. Dolayısıyla etkili bir dinleme etkili not tutmada size hem önemli ipuçları sunacak hem de konuyu hatırlamanızı kolaylaştıracaktır.
Kaçırdığınız Yerler için Boşluk Bırakın: Hiç birimiz robot değiliz ve doğal olarak da dikkatimiz dağılabilir. Böyle zamanlarda "kaçırdım eyvah!" deyip yanınızdaki arkadaşınızdan kaçırdığınız noktayı öğrenmeye çalışıp daha fazla konuyu kaçırmaktansa notlarınızda o bölümü boş bırakıp sonrasında arkadaşlarınızdan destek isteyebilirsiniz. Bir diğer çözüm ise söz isteyip kaçırdığınız konu ile ilgili soru sorabilir ya da tekrar isteyebilirsiniz. Bu durum sizin hem orada olduğunuzu gösterecek hem de kaçırdığınız noktayı yakalama şansını kazandıracaktır.Önemli Yerlere Yıldız Koyun: Not tutmak ağızdan çıkan her cümlenin not alınması değildir. Zaten ağızdan çıkan her bilgi not alınsa sonrasında bu bilgileri toparlamak ve önemli noktaları ayırt etmek çok zor olacaktır. Bu yüzden not tutarken iyi bir dinleyici ve gözlemci olarak konu içindeki önemli noktaları kaydetmek gerekir. Yine de alınan notlarda her zaman daha önemli olan konu ya da cümleler olacaktır. Konuya hâkim olmak, konuyu öğrenmek adına bu konuları kendi üslubunuzca yıldız, ünlem şeklinde işaretlemeniz hatırlamanızda ve o konuya daha fazla ağırlık vermenizde etkili olacaktır.