Een opgewonden stoet studenten staat in een rij voor de grote deuren om afgevinkt te worden. De derdejaars moeten hun briefje inleveren en mogen dan ook mee naar Zweinsveld. Trix levert haar briefje in bij een norse Vilder en loopt door naar het met sneeuw overlapte grasveld. Ze ademt de frisse winterlucht in. Lily komt naast haar staan. 'Ik heb er zo'n zin in!' Zegt ze opgewekt. Marlène en Noa voegen zich ook bij Lily en Trix. 'Ik ga als eerst naar Zacharinus Zoetwarenhuis,' zegt Marlène. 'Ik ben zo benieuwd hoe alles daar is! Ben jij al eens in Zweinsveld geweest?' Vraagt Lily aan Noa, 'Ja, maar wel stiekem. Sirius had me ooit eens mee genomen,' 'Echt?' Vraagt Marlene, Trix ziet een beetje een jaloerse blik in haar ogen. 'Ja echt, en toen heeft hij een drankje voor me gekocht bij de drie bezemstelen,' Trix rolt met haar ogen en draait zich om. Ze besluit om maar niks te zeggen over haar eigen ervaringen uit de eerste. Marlène blijft maar doorvragen over het uitstapje. 'Was dat niet super-' 'Alles is Super aan onze Relatie' Trix moet lachen maar houd het zo goed als mogelijk is in. 'Relatie?' Zegt Lily verbaast. Trix kan haar wel zoenen. Lily zegt vaak wat Trix denkt. 'Relatie ja,' zegt Noa. 'Is er iets mee?' 'Nee joh,' zegt Lily, maar Trix ziet haar grijnzen. De groep is compleet en de professoren geven aan dat ze kunnen gaan. Ze lopen van het terrein af door het witte landschap. 'Waarom ben je nu eigenlijk niet bij hem?' Hoort Trix Marlène achter zich vragen aan Noa. 'Omdat ik iets meer ruimte wilde,' zegt Noa interessant. Lily en Trix kijken elkaar aan. 'Hij plakt altijd zo erg aan me en ik zei toen gewoon: luister Sier, ik wil gewoon iets meer personal space. Gelukkig begreep hij het, de schat,' Trix sluit geërgerd haar ogen. Lily en zij besluiten om hun pas wat te versnellen.
Ze komen aan in het dorpje en de leerlingen stuiven uit een. Haast alle derdejaars begeven zich naar de snoepwinkel. 'Kom!' Lily trekt Trix ook mee naar binnen. Als ze binnen komen valt Lily's mond open. 'Wauw!' Zegt ze. Ze kijkt Trix glimlachend aan. Trix wordt er vrolijk van. 'Kijk nou naar al dat snoep!' Zegt Lily opgewekt. 'Vertrouw niet alle snoepjes hoor, de meeste zijn betoverd,' zegt Trix. Lily loopt langs de kasten en potten en aanschouwt alles. Trix loopt achter haar aan en wacht geduldig totdat ze is uitgekeken. Lily koopt wat chocokikkers en Smekkies in alle smaken. Vervolgens is het Trix beurt om te kiezen waar ze heen gaan. 'De drie bezemstelen,' zegt Trix. 'Oh, waar het afspraakje van Noa en Zwarts was. Om hun Relatie te vieren,' giechelt Lily. Trix kijkt haar grijnzend aan. 'Ja inderdaad,' zegt ze. Ze stappen het café in en een warme gloed komt hen tegemoet. 'Heb je ooit Boterbier gedronken?' Vraagt Trix aan Lily. 'Boterbier? Dat mag pas als we achttien zijn toch?' 'Er zit geen alcohol in joh,' zegt Trix. 'Nee nog nooit gedronken,' schud Lily haar hoofd. 'Nou kom op dan!' Trix trekt Lily mee richting de bar. De kroeg is volgestouwd met mensen. Lily en Trix worden steeds zenuwachtiger omdat ze geen plekje kunnen vinden als ze in een hoekje Noa en Marlène zien zitten. 'Hé Marlène, Noa! Mogen we erbij komen zitten?' 'Tuurlijk,' zegt Marlène. Ze schuiven aan en wachten tot ze hun bestelling kunnen opnemen. 'Het is wel balen, Rosmerta is net langs geweest,' zegt Noa. 'Rosmerta?' Vraagt Trix verbaasd. 'Ja, de barvrouw,' zegt Noa. 'Maar Zarith dan-' zegt Trix. Opeens beseft ze dat ze haar mond voorbij heeft gepraat. 'Zarith?' Vraagt Noa nu. 'Ik ken geen Zarith, ben jij hier al eens geweest ofzo,' Alle drie kijken ze Trix vragend aan. 'Ja,' bekent Trix. 'Met wie?' Zegt Noa geschokt. 'Met James en Remus en-' 'Sirius?!' Zegt Noa. Maar ze kijkt Naar de deur. Trix draait zich om. James, Remus, Peter en Sirius zijn de kroeg binnen gekomen. Lily geeft een vermoeide kreun. 'Daar gaan we hoor,' mompelt ze vermoeid. Trix draait zich weer om en zucht diep. Noa staat op en gaat als een idioot zwaaien en roepen. 'Joehoe! Hier!' Trix houd haar voorhoofd in haar hand. Marlène kijkt beschaamd de kring rond. 'Hé Noa,' zegt Sirius als ze bij de tafel aankomen. Remus pakt een stoel van een ander tafeltje en schuift aan tussen Trix en Lily. 'Hoe gaat het ermee,' mompelt hij. 'Nou wat denk je,' mompelt Trix terug met een vermoeide blik op Noa. Remus grijnst. 'Kan ik je even spreken?' Zegt Sirius tegen Noa. ' 'Zeg het maar,' antwoord Noa. 'Nou, het is iets persoonlijks,' 'Oh,' Noa kijkt Triomfantelijk de kring rond. 'Ik kom wel even mee dan,' zegt ze met een brede, trotse glimlach. Als ze weg zijn gaan ook James en Peter zitten. 'Hij gaat het uitmaken,' zegt James. 'Wat!' Zegt Marlène. 'En dat terwijl ze zo'n goede Relatie hadden! Wat zonde,' zegt Lily sarcastisch. Trix en Marlène grinniken. 'Relatie?' Grijnst James. 'Ja dat zei Noa,' zegt Trix. 'Dat heeft ze niet helemaal goed opgevat ben ik bang,' zegt Remus. 'Nee niet helemaal,' zegt Peter. Hij werpt nieuwsgierige blikken naar de andere kant van het Café. 'Kijk jongens,' roept hij opeens. Iedereen draait zich om. Ze zien Sirius met zijn handen in zijn zakken staan en Noa die haast in elkaar stort. 'Hij heeft het gezegd,' zegt James geamuseerd. 'Vind je dat zo leuk dan?' Vraagt Lily bot. Iedereen draait zich om terug naar de tafel. 'Ja dat vind ik amusant ja,' zegt James. 'Hoezo?' 'Lily,' zegt Trix waarschuwend. 'Wat nou,' snauwt Lily. 'Hij breekt haar hart!' 'Ja en dat doet hij goed, want hij vond haar toch niet eens leuk,' zegt James. 'Kom Trix we gaan,' zegt Lily. Ze staat boos op. 'Lily, kom op nou,' smeekt Trix. James begint te lachen. 'Oh dus dit vind je ook al grappig,' zegt Lily mat. 'Ja,' zegt James uitdagend. 'Gaffel-' Begint Remus. 'Het hoeft al niet meer Remus,' zegt Lily bars. 'We gaan al,' Lily trekt Trix mee naar een tafeltje aan de andere kan van het Café. Ze komen Sirius tegen. 'Waar gaan jullie-' 'even weg,' zegt Trix zonder te praten. Sirius knikt. Ze zien Noa huilend aan een tafeltje zitten. 'Wat is er met jou?' Vraagt Lily alsof ze nooit iets van James heeft gehoord. Noa kijkt snikkend op en schud mistroostig haar hoofd. 'Hij- hij heeft het-' haar stem stokt midden in de zin. 'Het uitgemaakt?' Floept Trix eruit op een verveelde toon die ze eigenlijk liever niet had gebruikt bij nader inzien. 'Ja!' Beantwoord Noa haar zin boos. 'Nu is hij eindelijk vrij voor jou!' 'Wat?!' Zegt Trix verbaasd. 'Oh nee, ik hoef echt niks met die jongen,' 'Nou, jij bent anders de reden dat het uit is Trix Sylvester!' Zegt Noa met een flinke stemverheffing. Trix mond valt open. 'Ik? Ik denk dat ik er niet zo veel mee te maken heb of niet soms? Ik heb hem toch geen opdracht gegeven om het uit te maken met jou?' 'Nee, maar hij zei dat het jouw schuld was!' Roept Noa. 'En ik denk het ook, dus dat is twee tegen één!' Het café is stil gevallen. Iedereen kijkt naar het kleine tafeltje met de drie meisjes. Trix kijkt boos naar Lily. 'En jij?' Vraagt ze. 'Wat vind jij?' Lily kijkt onzeker van Noa naar Trix en terug. 'Nou ik denk dat jij wel een aandeel hebt gehad in-' begint ze voorzichtig. 'Nog zo een, ik had van jouw wel beter verwacht,' Zegt Trix nijdig. 'Maar Trix, je ziet het ver-' 'Nee ik zie niks verkeerd, ik ga,' ze trekt haar jas aan. 'Fijn, eindelijk rust!' Roept Noa haar na. 'Trix! Blijf nou! Je begrijpt het niet!' Roept Lily. Ze rent zo snel als dat gaat naar Trix toe. Trix draait zich nog één keer om. 'Lily ga weg en laat me met Rust,' ze legt een extra nadruk op 'rust'. Ze werpt een vuile blik op Noa en vervolgens ook nog een naar Sirius en dan stampt ze Boos en verdrietig het Café uit.
De sneeuw kraakt heftig onder haar voeten. Een traan druipt van haar wang als ze nijdig door de hoofdstraat richting het bos stampt. Ze kan gewoon niet geloven dat Noa en Lily haar beiden beschuldigen van het opstoken van Sirius tegen Noa. Vooral Lily niet. Lily; haar beste vriendin, steun en toeverlaat. Een hand legt zich op Trix schouder. Verwoed draait ze zich om en kijkt met een boos en betraand gezicht naar wie er achter haar staat. Lily kijkt haar met een lieve en geruststellende glimlach aan. Trix kalmeert ervan, maar wordt gelijk daarna weer driftig. 'Laat me met rust,' zegt ze bot. 'Nee, je begrijpt het niet Trix,' 'Ik begrijp het juist iets te goed ben ik bang,' Trix loopt verder, maar Lily laat haar niet gaan. 'Ik wil niks met jullie te maken hebben,' zegt Trix boos. 'Dat is dan vette pech, Trix kom op luister nou,' smeekt Lily. 'Zet je eigenwijsheid nou even uit en probeer te luisteren,' 'Probeer jij even weg te gaan,' zegt Trix. 'Nee, want ik wil het je uitleggen, Noa is gewoon... Naïef,' zegt Lily aarzelend. Ze zijn bij de rand van het bos en kijken aan de linker kant uit op een vlakte met een enorm landhuis in het midden. om de vlakte hangt prikkeldraad en er staan borden met: NIET BETREDEN! en GEVAAR! Op een groot bord naast de ingang van het veld staat: HET KRIJSENDE KROT.
Als ze er langs lopen ziet Trix Lily er huiverend naar kijken.
'Hoe bedoel je Naïef?' Vraagt Trix. 'Ze is gewoon dom, en jij gaat met haar mee en geeft haar ook nog eens het gevoel dat ze gelijk heeft,' de woorden vliegen eruit alsof het water is. 'Trix! Noa dacht dat Sirius jou leuk vond,' zegt Lily. Trix is even stil. Ze denkt terug aan het oudejaarsfeest. Daar was Noa toch niet? Dat was namelijk het enige dat erop zou kunnen wijzen dat Sirius Trix leuk zou vinden. Trix schud haar hoofd. 'Kijk dat bedoel ik met dom,' zegt Trix. Ze is wat gekalmeerd. 'Maar misschien heeft Sirius dat wel net tegen haar gezegd,' peinst Lily. 'Nee, natuurlijk niet,' zegt Trix. 'Waarom zou hij dat doen, hij vindt mij helemaal niet leuk. We zijn vrienden en teamgenoten en dat is het,' 'Oh oké,' zegt Lily. Trix kijkt op van deze reactie. Ze had het niet verwacht.
'Oké,' zegt Trix bevestigend. Ze zijn beiden stil en lopen zwijgend langs de bosrand en langs het veld. Een waterig winterzonnetje schijnt op hun gemutste hoofden. Trix denkt na. Ze vindt het nog steeds absurt wat Noa zegt en ze weet dat het niet waar is. Maar wat als het wel zo is? Dan heeft Trix een probleem. Ze hoeft echt nog geen vriendje hoor, dat wilt ze helemaal niet! Alleen maar gedoe. En daarbij zou ze Sirius kwijt raken als vriend. Lily naast haar denkt ook na. Trix zou duizend galioenen willen geven om te weten wat zich nu in haar hoofd afspeelt. Lily ziet haar kijken en glimlacht. 'Niks van Noa aantrekken Trix,' zegt ze. 'Ze gaat nu een beetje een hekel aan je krijgen, ook omdat je samen met hem in een team zit. Maar je weet wel beter,' Trix knikt. 'Dat had ik voor mezelf al voorgenomen' ze voelt zich vreselijk. Één van haar beste vriendinnen haat haar nu en dat maakt haar vreselijk verdrietig. Een gat ontstaat in haar maag. Het voelt alsof alle vreugde uit haar word gezogen. Alles om haar heen gaat langzamer. Ze krijgt het vreselijk koud. Snel slaat ze haar armen om zich heen. De kou wordt alleen nog maar erger.
Er doemt een zwarte gedaante op vanuit het bos. Hij heeft nog iemand bij zich, van dezelfde soort. Trix kijkt verdwaasd om zich heen. Ze ziet de wezens dichterbij komen. Op een gegeven moment herkent ze ze eindelijk. 'Dementors,' zegt ze zwak tegen Lily. 'Wegwezen,' ze ziet dat Lily er ook last van heeft, maar ze moet haar meetrekken. Met veel moeite trekt ze Lily door de sneeuw die steeds dieper lijkt te worden. De Dementors blijven achter hen aan zweven Trix kijkt om en ziet een leerachtige hand richting Lily's been gaan. Trix voelt angst, maar probeert het te onderdrukken. Ze denkt aan wat haar vader zei. Snel springt ze voor Lily. 'Weg!' Schreeuwt ze. Lily rent aarzelend weg. Trix draait zich ook weer om en probeert achter Lily aan te rennen. Het gaat niet vlug. Lily is al aan de rand van het bos en rent de hoek om. Trix zoekt haar stok. Ze woelt wanhopig door haar zakken. Ondertussen voelt ze zich steeds kouder en kouder worden. Ze ziet een rode flits voor zich. Mensen worden gemarteld. Vervolgens een groene. Een man valt door een soort boog. Dan ziet ze een totaal verwoest huis. Ze ziet Noa haar uitschelden en dan hoort ze een immens harde gil. Het wordt totaal donker voor haar ogen. Het laatste wat ze ziet is een lijkbleek gezicht met een litteken over zijn wang. Hij heeft bruine haren en groene ogen en lacht hatelijk naar haar.
JE LEEST
Sylvester
FanfictionTrixette Elizabeth Victoria Sylvester is de dochter van de Minister van toverkunst. Ze studeert aan Zweinstein en trekt daar op met onder andere Lily Evers en Marlène Zwavelhout. Als buiten Zweinstein een onbekende dreiging ontstaat besluit Trix om...