drie maanden later
Het was december, de tijd vloog. Trix had veel vrienden en vriendinnen gemaakt, waaronder Lily, Marlène, Petra, Noa, Eric, Lee en nog veel meer leerlingen die ook nog bij andere afdelingen hoorden. Met Sirius en James was de band verslechtert, dat kwam onder andere omdat zij hun eigen vrienden vonden; Remus Lupos en Peter Pippeling. Ook een reden was dat Lily een ontzettende hekel aan hen had, want de jongens hadden het niet gelaten bij het voorval in de trein, maar vielen elke keer Lily's vriend Severus lastig wanneer langs kwam voor Lily. Trix had de jongen beter leren kennen, maar vond hem maar een rare vogel en snapte niet zo goed wat Lily met hem had. Trix was er ook achter gekomen hoe het vreemde meisje heette. Het was Elise Twigg en ze was een halfbloed. Ze was wat uitzonderlijk, maar niet onaardig. Elise was vrienden geworden met Petra en Noa. Trix trok vooral met Lily en Marlene op. Trix haalde goede cijfers, ze was erachter gekomen dat Verweer tegen de Zwarte kunsten haar favoriete vak was, samen met Gedaanteverwisselingen.
Het begon koud te worden rondom het kasteel. Donkere wolken pakten zich samen aan de hemel en kerstmis kwam steeds dichterbij.
"Het lijkt erop dat we een witte kerst krijgen," zegt Eric. Hij kijkt uit het raam. Trix kijkt op van haar boek en kijkt ook naar buiten. "Zeg dat wel, ik mag mijn winterjas wel weer uit de kast halen," Ze zitten in de leerlingenkamer. Zittend in de vormeloze fauteuils, opgewarmd door het haardvuur. De ouderejaars zijn naar Zwijnsveld dus het is lekker rustig in de leerlingenkamer. "Lekker sneeuwballen gooien," zegt Eric al enthousiast bij het idee. "Zeg, weet jij wat Zwarts en Potter vannacht gedaan hebben?" Vraagt hij opeens samenzweerderig, hij draait zich weer naar Trix. "Nee, hoezo?" Vraagt Trix. "Ze gingen het verboden bos in," Trix kijkt hem met open mond aan. "Ze hadden gesnapt kunnen worden! Dan hadden ze geschorst kunnen worden!" Zegt ze Ontzet. Eric knikt. "En sowieso, waarom zou je naar dat bos willen? In de avond nog wel!" Gaat Trix verder. "Geen idee, dat moet je aan hen vragen," Eric kijkt weer naar buiten. "maar het was wel stoer van ze," zegt hij na een tijdje. "Het is maar wat je stoer vindt. Ik denk dat je beter eerst even kunt nadenken voordat je zoiets doet." Trix kijkt hoofdschuddend weer in haar boek. Enkele minuten later komen Zwarts, Potter, Lupos en Pippeling binnen. Lupos is rood aangelopen hij gaat zitten op de bank naast Trix. "Wat is er aan de hand?" Vraagt Trix aan hem. "Niks," zegt Lupos. "Wel," zegt Zwarts met een vies gezicht. "We zagen John Bellkins van Zwadderich zijn steenpuist uitknijpen," Iedereen kijkt hem vies aan. "En er is meer," zegt Potter. Hij en Zwarts kijken elkaar aan. "Wij hebben een tijdje geleden," "Zeg maar, in de eerste week," vult Zwarts aan. "in de eerste week, een tunnel gevonden. Hij leid naar Zweinsveld! Wie gaat er mee?" Trix kijkt hem verwonderd aan. "hoe?!" "Gewoon s'avonds rondkijken." Zegt Zwarts. "Maar gaan jullie mee?" Trix moet even nadenken, maar komt dan tot een besluit. "Ja," zegt ze. Ze schrikt van haar eigen antwoord. "Prima!" Zegt Zwarts. "Eric?" "Nee, dat doe ik niet, ik wil niet van school af." "hoelaat?" Vraagt Trix. "Elf uur hier," zegt James. "Is goed," zegt Trix. Eric kijkt haar niet-begrijpend aan. 'Cool, zie je vanavond!' Zegt Zwarts. Hij en Potter lopen weg, gevolgd door Pippeling. Lupos blijft zitten. 'Waarom doe je dat? Je zei net nog dat je het dom vond!' Zegt Eric. 'Ik weet het niet, maar ik wil wel eens een avontuurtje beleven,' antwoordt Trix. Eric kijkt haar ongelovig aan. 'Je bent een rare Sylvester,' zegt hij hoofdschuddend. Hij staat op. 'Maar ik heb mijn werkstuk voor toverdranken nog niet af, Slakhoorn vermoord me!' Hij loopt weg naar de jongenskamers. Trix slaat haar boek weer open, als ze in haar ooghoek Lupos ziet. Ze kent hem niet zo goed, ze vind hem een mysterieuze jongen. 'Hoi,' zegt ze. Lupos schrikt op uit zijn houding. 'Ben je moe?' Ze vraagt het gewoon gelijk op de man af. 'Hoe raad je het,' glimlacht hij treurig. 'Ik had zo'n vermoeden. waarom eigenlijk? Waarom ben je zo moe?' Vraagt Trix. 'Ik slaap de laatste tijd een beetje naar,' antwoordt Lupos. Hij glimlacht naar haar. 'Ach zo,' zegt Trix. 'Je moet thee drinken voordat je gaat slapen, dat helpt echt heel goed,' Lupos lacht troosteloos. 'Bij mij helpt het,' haal Trix haar schouders op. Lupos lacht nog harder. 'Dankje voor de tip,' zijn gezicht vertrekt weer. 'Ga jij vanavond ook mee? Je gaat me toch niet met die twee idioten opschepen he,' vraagt Trix serieus. Lupos glimlacht weer. 'Nee nee, ik ga mee,' zegt hij. 'Ik ga mee,'
JE LEEST
Sylvester
FanfictionTrixette Elizabeth Victoria Sylvester is de dochter van de Minister van toverkunst. Ze studeert aan Zweinstein en trekt daar op met onder andere Lily Evers en Marlène Zwavelhout. Als buiten Zweinstein een onbekende dreiging ontstaat besluit Trix om...