Een man met een donkergrijze mantel komt de raadzaal in. Iedereen rondom de tafel kijkt naar hem. 'Wie bent u?' Vraagt minister Sylvester. De man kijkt op en schuift de capuchon af. Hij heeft een ooglapje op, lang plakkerig haar en een bleke huid. Hij grijnst. Zijn gebit is totaal kapot. 'Pardon?' Zegt minister Sylvester. 'Hij komt,' zegt de man. 'Wie?' Collin Goggles, hoofd van het departement van internationale magische samenwerking, vraagt het nu. 'Hij, de heer van het duister,' zegt de man geheimzinnig. 'Hij zal geen één modderbloed sparen. Zuiver bloed zal overwinnen!' Roept hij. Hij schuift zijn mouw omhoog. Op zijn lijkbleke pols staat een afbeelding van een slang die door een schedel kruipt. Hij houd zijn toverstok er tegenaan en de slang begint door het schedel te bewegen. Mrs. Adams, hoofd van het departement van toezicht op magische wezens gilt. Iedereen kijkt vol afschuw naar de vreemde man. Mr. Potter- hoofd van de schouwers afdeling- staat op en bonst met zijn vuist op tafel. 'Murckwood, Splinter! Haal deze man hier onmiddellijk weg!' Roept hij. Twee sterke kerels komen de raadszaal in en willen de man ontwapenen, de man kijkt vlug om, 'Hij is onstervelijk!' Roept hij, daarna verdwijnselt hij in een wolk zwarte rook. Minister Sylvester kijkt naar meneer Zwarts- hoofd van het departement van Mystificatie. 'Wist jij hier iets van,' zegt hij. 'Nee minister, natuurlijk niet,' zegt Zwarts kalm en glad. 'Ik zal extra alert zijn minister,' zegt Potter. 'Graag Tom, Mirtha, spoor hem op en zoek uit wie "de heer van het duister" is' Mirtha Bonkel - hoofd van het departement van magische wetshandhaving- knikt. 'Hij zal er niet met een klein strafje vanaf komen,' mompelt ze. 'Het is vast een of andere oplichter die een grap probeert uit te halen, ha! Dat had hij gedacht,' zegt minister Sylvester. 'Maar waar waren we? Oja! De vermiste dreuzels...'
Lily zit op een fauteuil en Trix zit voor haar op de grond. Lily haalt de borstel door de zilver-blonde haren van Trix terwijl die een boek leest. 'Wat lees je eigenlijk?' Vraagt Lily. Trix wilt antwoorden, maar dan valt er iemand voor haar voeten. Het is een jongen met donkerbruine haren en grijze ogen, hij staat elegant op, en veegt zijn gewaad af. 'Goedemiddag,' zegt Hij. Lily rolt met haar ogen en zucht. 'Wat moet je Zwarts,' zegt ze. 'Niks hoor,' en dan horen ze Potters schaterende lach achter zich. 'Sukkel!' Lacht hij. 'Hey Trix, zin om mee te gaan naa-' Begint James, 'nee,' zegt Trix. Na het voorgeval van Zweinsveld, vier maanden geleden, heeft Trix niet veel meer met de vier te maken gehad. Vooral niet met Remus, die probeert ze te ontlopen. Helaas komt hij nu ook op hen af. 'Sirius, wat heb je nou weer gedaan,' zucht hij. Maar op zo'n manier, dat je het gewoon niet serieus kunt nemen. 'Ik wilde dat boek daar oppakken-' zegt Sirius en hij wijst naar een boek dat naast de haard ligt, '- maar de stoelen stonden in de weg,' James lacht. 'meneer superkluns.' Zegt hij grinnikend. 'Hou je kop,' antwoord Sirius. 'Of jullie even ergens anders willen gaan kibbelen, hartelijk bedankt,' zegt Lily kil. Ze haalt de borstel weer door Trix' haren. Trix is op Remus gefocust. Ze heeft eens in de twee weken nog een nare droom over zijn alter-ego. 'Oh oh, sorry prinsesje Evers, we gaan al,' zegt Sirius. 'Kom James, ik heb geen zin in zeiktantes, die heb ik al genoeg thuis,' James, Sirius, Lupos en Peter gaan weer weg. Lily is bezig met Trix haar. Trix kijkt de jongens na en ziet dat Sirius zijn tong uitsteekt naar Lily. Trix lacht. 'Wat is er?' Vraagt Lily. 'Ik moest lachen,' zegt Trix. 'Je meent het?' Zegt Lily sarcastisch. 'Waarom gekkie,' 'Om m'n boek,' 'Oh,'
'S morgens staat er een groep kinderen voor het mededelingen bord. 'Wat is dit hier?' Vraagt Trix 'Een duel!' Zegt Marlène. 'Een duel? Waar!' 'Nee, je kunt je inschrijven voor het duelleer toernooi! Dit is blijkbaar het eerste jaar dat ze dit doen, iedereen is zo verbaast, zelfs de zevende jaars,' Trix duwt zich naar voren.
Ze leest het briefje:DUELLEER TOERNOOI
Dit jaar hebben wij, afdelingshoofden van Zweinstein, tezamen
Bedacht om een Duelleer toernooi te organiseren. Om mee te doen
Moet je jezelf inschrijven. Je doet mee aan de voorrondes en
Je vormt uiteindelijk een team van twee personen met een jongen en een meisje
Je leert vloeken en bezweringen om jouw tegenstander te verslaan.
Maak je afdeling trots en win de Duelleerbeker.Inschrijven is toegestaan vanaf het derde jaar
Hooggeacht
Professor Anderling, Banning, Slakhoorn en Kruidnagel'Jammer, pas vanaf het derde jaar,' hoort ze Sirius en James teleurgesteld zeggen. 'Misschien is dat ook maar beter,' hoort ze Marlène achter zich mompelen, die kijkt naar Sirius en James. 'Ik ben benieuwd,' zegt Trix. 'Dan kunnen we naast Zwerkbal ook nog naar het duelleer toernooi kijken! Cool,' 'Ja!' Zegt Marlène ook enthousiast. De bel gaat, iedereen begeeft zich naar de grote zaal om te ontbijten en terwijl ze de marmeren trap af lopen praten de kinderen vrolijk over het duelleren. 'Als ik in het derde jaar zit, wil ik denk ik ook wel mee doen!' Zegt Trix. 'Dan ga ik met je mee,' knipoogt Lily. 'Moge de beste winnen,' Trix schud Lily lachend de hand, maar eigenlijk is ze nu wel een beetje bang geworden. Lily is enorm sterk en groter dan zij, daarbij is ze een uitstekende heks. 'Misschien verandert dat nog.' Zegt een stemmetje in haar hoofd. 'No way,' denkt Trix. Ze kijkt naar Lily. Lily is mooi. Groene, amandelvormige ogen, prachtige rode haren en een mooie, zuivere huid. Trix verbleekt bij haar, met haar magere lichaampje, bleke huidje en blauwe ogen. 'Iedereen heeft blauwe ogen en blonde haren,' denkt Trix. Ze is niks bij zo'n knap meisje, die al wat vrouwelijke vormen begint te krijgen. Trix heeft niks. Daar baalt ze soms wel een beetje van, maar het leven gaat door.
Ze komen aan in de grote zaal. Je ziet dat het zomer begint te worden. De zon straalt in de zaal, iedereen is vrolijk. Zelfs professor Anderling lacht even, terwijl ze met professor Perkamentus praat. Er wordt luidruchtig gebabbeld en Trix heeft zich nog nooit zo vrolijk gevoeld. Ze houd van Zweinstein. En de mensen. En de sfeer. Alles is hier leuk! Behalve toverdranken dan.Maar buiten Zweinstein verliepen de dagen niet zo zonnig.
En vanaf die dag zal de zon niet lang meer schijnen.
JE LEEST
Sylvester
FanfictionTrixette Elizabeth Victoria Sylvester is de dochter van de Minister van toverkunst. Ze studeert aan Zweinstein en trekt daar op met onder andere Lily Evers en Marlène Zwavelhout. Als buiten Zweinstein een onbekende dreiging ontstaat besluit Trix om...