Ik heb besloten om het verhaal even door te spoelen omdat ik geen inspiratie voor de eerste twee jaar had. Ga er maar van uit dat Trix en De Griffoendor meisjes hele dikke vriendinnen zijn geworden en dat James en Sirius, Sneep fanatieker zijn gaan pesten.
Veel leesplezier!Trix loopt het kantoor uit. Haar hakken tikken op de houten vloer van de gang. Terwijl ze loopt trekt ze haar jas aan en leest een rapport. Ze kijkt niet voor zich en botst tegen iemand aan. Ze laat alles vallen en trekt haar stok. Ze kijkt recht in de ogen van-
'MEVROUW SYLVESTER' professor kist staat voor haar. 'Professor,' zegt Trix. 'In slaap vallen tijdens de les staat niet in het schoolregelement,' zegt Professor Kist boos. 'slaapverwekkende lessen geven ook niet,' antwoord Trix. 'Oeeeeeh,' hoort ze James en Sirius achter zich zeggen. 'Uit mijn les,' knarsetand Professor kist. Trix staat zuchtend op. 'Met plezier,' zegt ze. Lily kijkt haar onbegrijpend aan. Sirius en James beginnen te klappen. 'Tien punten voor Sylvestertje!' Roept Sirius. Hij legt zijn voeten op de tafel. 'Proberen we grappig te zijn?' Zegt Trix. Ze schuift zijn voeten hardhandig van de Tafel. 'Proberen we stoer te zijn?' Vraagt James grijnzend. 'Ja, dat proberen jullie zeker,' zegt Trix nijdig. Lily lacht naar haar. Trix lacht terug. James en Sirius kijken elkaar aan en beginnen schaterend te lachen. 'Kinders! Stil!' Roept Kist. 'Sylvester! Ga je bij Anderling melden!' Trix loopt de klas uit en slentert naar de tuin. Met op de achtergrond twee lachende jongens. De zon staat hoog. Het is nu haar derde Jaar op Zweinstein en de dingen zijn verandert. Haar ouders waren de helft van de zomer weg naar Frankrijk voor hun werk. Trix heeft toen de zomer bij haar tante Molly doorgebracht. En ook ten dele bij Lily. Molly was verre familie van de moeder van Trix. Ze had rode haren en woonde net op zichzelf. Trix had gesmeekt of ze bij haar mocht blijven. Haar vader vond het eerst geen goed idee, maar later had hij toch toegestemd. Molly was ook vaak druk met werk, dus had Trix de laatste week bij Lily en haar dreuzel-familie doorgebracht. Dat waren de liefste dreuzels die ze ooit had ontmoet. Alleen haar zus was een beetje vreemd.
Trix voelde de zon op haar huid komen. Ze deed haar ogen dicht. Toen voelde ze opeens een koude stroom door haar lichaam heen gaan. Ze schrok wakker en zag dat Haast Onthoofde Henk naast haar zat. 'Goedemorgen,' zei hij. 'Een prachtig weertje vandaag, vind je niet?' 'Zeker,' antwoordde Trix. 'Excuseer mij voor het vragen van deze brutale vraag, maar, hoor jij niet in de les te zijn?' Hij keek Trix aan. 'Ja, maar ik ben eruit gestuurd door die saaie oude Kist,' 'Aha! Zou je niet terugkeren nu?' 'Nee, ik moest eigenlijk naar Anderling,' 'Wat moest u?' Trix draait zich met een schok om. Professor Anderling kijkt haar scherp aan door de vierkante glaasjes van haar bril. 'Ik eh-' zegt Trix. 'Komt u maar even mee,' Anderling loopt weg en Trix volgt haar. Ze gaan haar kantoor in. Anderling wijst naar de stoel tegenover haar bureau. Trix gaat met een rood hoofd zitten. 'Zo Mevrouw Sylvester, niet naar mij toe gaan. Waarom?' Zegt Anderling streng en geërgerd. 'Ik.. Ik-' zegt Trix. 'U weet dat dat gestraft gaat worden?' Zegt ze. Ze kijkt haar aan over haar brilletje. 'Ja,' zegt Trix terwijl ze naar haar schoenen kijkt. 'Goed, volgende week maandag terugkomen om zeven uur,' zegt Anderling. Ze schrijft een briefje. De bel gaat. Trix wilt opstaan maar Anderling houd haar tegen. 'Sylvester, wacht nog even.' Zegt ze kalm. 'Ik wil u om een gunst vragen,' ze zet haar bril af. 'Of u mee wilt doen aan het duelleer toernooi. We hebben een goed team nodig, twee jaar achter elkaar hebben we in het stof moeten bijten en aan moeten zien hoe de Zwadderaars ons kee op keer versloegen. Ik wil niet dat dit weer gebeurt, aangezien er dit jaar weer nieuwe teams worden gekozen, zou ik u graag op het veld zien,' Trix glimlacht. Dit ziet ze toch wel als een compliment. Anderling maakt een gebaar naar de deur. 'En nu naar je les!' Zegt ze. 'Volgende week maandag, zeven uur!' Roept Anderling Trix nog na.Wolken pakken zich samen boven Zweinstein. Ze zien er onheilspellend uit. Trix voelt de eerste druppels al vallen en steekt snel een paraplu op. Ze ziet hoe het Team van Ravenklauw het veld op komt. Vanaf de Blauwe Tribune klinkt gejuich. Vervolgens komt het Team van Griffoendor het veld op. '-En daar zijn de griffoendors!' Roept Roger Smiths door de luidsprekers. hij is zesde jaars Griffoendor. De Griffoendors Juichen hard. 'Ja ja, Dames en heren, zet u schrap! De Wedstrijd kan ieder ogenblik beginnen!' Trix ziet James Potter joviaal zwaaien. Lily tikt Trix aan. 'moet je die aandachttrekker eens zien,' ze wijst naar zwaaiende James. Trix knikt maar. En dan is het fluitsignaal. de spelers schieten de Lucht in. '- En Spruit van Ravenklauw heeft de Slurk! Ze passt hem naar Brost, terug naar Spruit, en naar Dols, maar de bal word onderschept! Yes! Door Davidson van Griffoendor. Die neemt de bal mee naar Flicks, terug naar Davidson- Au! Dat moet een harde klap zijn geweest!' Een beuker had Davidson geramd. Trix hield haar adem in. De vijfdejaars viel haast van haar bezem, maar wist zich nog net te redden. Trix zag James om zich heen zoeken. 'Ravenklauw heeft de Slurk weer, Brost gaat naar voren, naar Spruit, en- Spruit scoort.' zegt Smiths, er klinkt teleurstelling in zijn stem. De Tribune van Ravenklauw juicht keihard, samen met de zwadderaars. Die zien Griffoendor natuurlijk graag verliezen. De Griffoendors kijken verslagen naar de grond of roepen nare verwensingen naar de spelers van Ravenklauw, die een pronkend een rondje over het veld vliegen. De wedstrijd zet door.
'Griffoendor aan de Slurk, Kom op Jongens! Griffoendor gaat naar voren met Flicks voorop. Davidson daarachter, daar komt Fonk, Slurk naar Fonk, Fonk! Kom op Fonk schieten! Ah jammer, volgende keer beter. Ravenklauw heeft de Slurk, Dols, Spruit, Dols, Brost, Brost gaat in de aanval, en- Scoort alweer.' weer gejuich bij Ravenklauw. De Griffoendors Slaan boos met hun vuisten op de hekken. Trix begint te roepen: 'Go go Griffoendor! Go go Griffoendor!' Lily doet mee, en Marlene, en Petra, en Remus Lupos en- na een tijdje springt de tribune van Griffoendor haast uit zijn voegen als de hele afdeling:' Go Go Griffoendor!' Roept. Lachend met hun vuisten in de lucht zwaaiend. 'Daar komt Davidson met de Slurk! Naar Flicks , FLICKS SCOORT! JAHOE!' Uit de tribune van Griffoendor klinkt een hard gejuicht en gestamp en geschreeuw. Nu Vliegt het team van Griffoendor een ererondje. Trix steekt haar hand uit. Flicks komt langs en tikt hem aan. 'Hij raakte me aan!' Zegt Trix tegen Lily. 'Wie?' Vraagt Lily. 'Yannick Flicks!' Trix kijkt naar haar hand. 'Wow! Cool!' Zegt Lily. 'Flicks is knap,' zegt Noa, die aan de andere kant van Trix staat. Trix bloost. 'Ik zag dat hij je een high-five gaf! Echt cool,' De wedstrijd zet zich voort. Maar voor de Griffoendors zit er niet veel meer in. Ravenklauw maakt ze in. 'Spruit heeft de Slurk. Spruit, Dols, Brost, Dols, Brost, brost- Nee niet alweer hè!' Zucht Smiths. Hij voegde er nog een woord aan toe dat niet helemaal netjes is. De Tribune van Ravenklauw juicht, maar is ontstemt door de woordkeuze van Smiths. 'Smiths!' Roept Professor Anderling. 'Sorry Professor. We zijn nu anderhalf uur verder dames en heren, en Ravenklauw ligt voor met 140 punten tegen-' hij slikt even en voegt er dan zachtjes aan toe '-10 punten voor Griffoendor,' De Zwadderaars lachen. 'Ja lach maar stomme-' 'Smiths!' 'Het spijt me professor, maar het zijn zulke-' 'SMITHS, IK PAK JE LUIDSPREKER AF,' 'Sorry Professor, sorry. Goed, daar gaat Flicks met de Slurk, naar Fonk- Dals,'. Fonk heeft de Slurk laten vallen. 'Oh kluns!' Roept Trix. 'Laat Flicks het doen!' Roept Noa naast haar. 'Wacht eens! Potter, POTTER! Hij maakt een duikvlucht! Zou hij de Zoeker hebben gezien?' James Potter schiet naar beneden. Hij heeft duidelijk iets gezien. Dawson, de zoeker van Ravenklauw, gaat achter hem aan. 'Kijk uit Potter! Dawson zet de achtervolging in!' Ze schieten langs de palen en duiken opnieuw. Als Potter op de grond af scheurt, trekt Dawson op. Hij blijft iets boven potter vliegen, hij gaat niet lager. Net boven de grond trekt Potter op. Hij stuift op en houdt zijn vuist in de lucht. 'JA! JA! POTTER HEEFT DE SNAAI, IK HERHAAL POTTER HEEFT DE SNAAI! GRIFFOENDOR WINT MET 140 VOOR RAVENKLAUW EN 160 VOOR GRIFFOENDOR! YES!' De Tribune van Griffoendor ontploft. Iedereen springt op en omhelst elkaar. Trix schreeuwt de longen uit haar lijf. 'Kom naar beneden!' Roept Sirius. Hij rent naar de trappen met een groepje andere leerlingen. 'Oh, James is geweldig!' Petra valt Trix opeens om de hals. Trix valt bijna om door haar zware gewicht op Trix' tengere lijf. 'Eh, ja,' zegt Trix. Petra laat haar los. 'Nou, ik vond Flicks beter,' zegt Lily. Beneden komen Sirius en zijn groepje aan. Ze tillen samen met het team James op. James heeft zijn bezem en de snaai in zijn handen en lacht. De Ravenklauwen en Zwadderaars druipen het stadion uit.
JE LEEST
Sylvester
Fiksi PenggemarTrixette Elizabeth Victoria Sylvester is de dochter van de Minister van toverkunst. Ze studeert aan Zweinstein en trekt daar op met onder andere Lily Evers en Marlène Zwavelhout. Als buiten Zweinstein een onbekende dreiging ontstaat besluit Trix om...