De ontmoeting van Loki en Sanne.

158 11 4
                                    

<Geen enkele daad van vriendelijkheid, hoe klein ook, wordt ooit verspild>
POV Sanne

Ik lig languit op mijn bed als er op mijn deur wordt geklopt. De deur wordt opengedaan en Thor komt binnen. "Hey, Loki en ik gaan morgen naar Asgard. Ik wilde je dat even vermelden." Hij bekijkt mijn kamer goed. "Je hebt je kamer mooi versierd. Ik heb je spullen van Asgard in je bureau gelegd. Je echt goed tekenen trouwens. Je hebt talent." Zegt hij met een brede glimlach.

"Dankjewel Thor." Zeg ik nog snel voordat hij de deur weer achter hem dicht doet. Ik loop naar mijn bureau en inderdaad mijn teken spullen en dagboek liggen daar. Ik pak mijn dagboek en ga erin schrijven want, dat is alweer een paar dagen geleden geweest en er is veel gebeurd in die tijd.

Lief dagboek,

Er is veel gebeurd in een paar dagen. Ik heb de Avengers ontmoet, ik leef met ze in een gebouw, ik ben van plan om mijn ouders te gaan zoeken en ben nu op de Aarde in plaats van Asgard.

We hebben gisteren een heel feest gehouden voor mijn komst bij de Avengers, eerst een feest met misschien wel één miljoen mensen aanwezig en daarna een after-party. Ze houden erg van feesten. Bij de after-party heb ik de rest van de Avengers ontmoet.

Bucky - winter soldier, voelt als een broer voor mij. Toen ik moest huilen vanmorgen omdat ik mijn verhaal vertelde troosten hij mij alsof we elkaar al jaren kende, terwijl we elkaar pas op het feest hadden ontmoet. Ik heb nog een jongen ontmoet op het feest die mijn aandacht heeft getrokken, zijn naam is Peter oftewel Spider-Man. Hij is van mijn leeftijd, 15 jaar. Hij is erg knap en ziet er slim. Met andere woorden dus, een knappe nerd.

Maar genoeg over de jongens op naar de meiden. Natasha - black widow is echt een badass girl. Volgens mij is er niets wat zij niet kan. Wanda - scarlet witch is de beste kok hier. Samen met haar tweelingbroer Pietro is het echt heel schattig om ze te zien koken samen.

De Avengers gaan mij helpen om mijn krachten onder controle te krijgen. Hun weten alleen dat ik aarde kan verplaatsen en er mee kan bouwen maar, Loki en Bruce weten ook al dat ik vuur beheer. Hopelijk mag ik later ook helpen met missies, net zoals Peter.

Bij het ontbijt vanmorgen heb ik hun verteld over mijn nachtmerrie die ik al jaren heb. Het is als een trauma. Ik snap het niet, waarom moet het altijd dezelfde zijn? Ben ik echt een monster? Zoveel vragen die al jaren in mijn hoofd spoken maar, nooit beantwoord worden.

Ik doe mijn dagboek weer dicht en leg hem op een plek waar hij niet zo makkelijk te vinden is. Ik loop naar Peters kamer die tegenover mijn kamer is en vraag of hij wil Netflix kijken met mij. Natuurlijk zegt hij ja, hij is echt verslaafd aan Netflix. Lol. Hij haalt de snacks terwijl ik de computer opstart en alvast een beetje rondneus op Netflix. Jaja, ik weet hoe ik moet omgaan met een computer. Omdat ik opgesloten heb gezeten betekent het niet dat ik niks weet. Ik heb nog nooit een film gekeken als ik erover na denk. Al snel komt Peter terug met enorm veel eten. Echt niet normaal veel. Je zou er een heel weeshuis mee kunnen voeden. We kiezen een klassieke film uit: Harry Potter.

POV Bucky

Ik loop naar Loki. Misschien kan hij mij uitleggen wat Sanne bedoelde met 'Loki weet hoe het eruit kan zien de volgende ochtend'. Ik neem niet eens de moeite om te kloppen of hem te begroeten als ik zijn kamer binnenkom. "Weet jij wat Sanne bedoelde bij het ontbijt." Vraag ik ook maar, meteen. Ik ga er niet omheen draaien. Hij geeft mij een vragende blik. Ik zucht voor ik hem vertel wat ik bedoel.

"Oh... dat...." Is het enige dat hij zegt. Ik maak een beweging met mijn hand dat hij verder moet vertellen. "Er was één of twee weken geleden een bijeenkomst. Belachelijk veel mensen waren er. Daar ontmoette ik Sanne voor het eerst. De volgende dag kwam ik even langs om haar te leren kennen. Toen ik de kamer opende was het een bende alsof er iemand een woede-uitbarsting had gekregen. Dat kwam door de nachtmerrie." Verteld Loki. "Oh en trouwens ze beheert meerdere krachten, tot nu weet ik alleen vuur en aarde." Vervolgd hij snel.

"Hoe weet je dat?" Vraag ik. Er is meer op Asgard gebeurd dan dat hij vertelt.

"Ik zat in mijn kantoortje op Asgard toen er rook uit mijn plafond kwam. De kamer boven mijn kantoor is die van mijn zus Hela maar, die is al dicht voor jaren. Boven aan gekomen tref ik Sanne met een wachter. Sanne aan het huilen en de wachter is shock."

Ik onderbreek hem snel. "Hoezo was ze aan het huilen?" Vraag ik meteen bezorgd.

"Als je mij laat uitpraten kom je daar achter Barnes." Bijt hij mij toe. "De wachter probeerde Sanne te verkrachten. Aan het bed hingen kapot gebrande touwen en Sanne was al half uitgekleed. Er was geen vuur, Sanne was het vuur. Ze beschermde zichzelf door haar krachten te gebruiken." Verteld hij zijn verhaal verder.

"Maar, ik snap het nog steeds niet. Hoe is Sanne zo gewond geraakt dat ze hier heen gebracht moest worden om haar te helpen?" Vraag ik mij hardop af.

"Toen ik Sanne had gekalmeerd en het vuur verdwenen was, kwam mijn vader binnen en stuurde haar naar cel 13 omdat ze haar krachten had gebruikt. Cel 13 is de martel-cel. Toen noemde mijn vader haar ook monster. Ik heb echt ik weet niet hoe lang geprobeerd mijn vader te overtuigen dat dit overbodig was. Ondertussen hoorde ik al haar gillen en elke keer werden ze zwakker. Toen er een wachter binnen kwam om te vertellen dat ze bewusteloos was geraakt door de pijn kon ik haar daar eindelijk weg krijgen en zo zijn we hier beland." Verteld hij en laat ze hoofd naar beneden zakken. Bij elke zin werd zijn stem zachter. Het doet hem pijn om zijn vader zo gevoelloos te zien. En wat Sanne betreft, ze is een bikkel. Ze heeft ook nog totaal niet door dat ze rondloopt met veel verdoving want, zonder zou ze niet aan kunnen dan zakt ze door de grond van de pijn. Ze is godverdomme gemarteld. Ik leg mijn hand op Loki's schouder een geef het een kneepjes voordat ik weer wegloop. Wat is er allemaal gaande? En is Sanne wie ik denk wie ze is? Want als dat wel zo is, dan is dit niet de enige wending dat ze in haar leven neemt.

Asgard's GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu