XXL-hoofdstuk! Hoofdstuk bestaat uit twee delen.
Quizvraag: Welk park wordt er in dit hoofdstuk beschreven? Tip het is van Landal. (Alleen het park de activiteiten horen niet bij de vraag en kunnen je ook niet helpen.) (Eens iets anders dan een quote!)
POV Peter
Sanne en ik zitten hebben wiskundeles nu. Sanne en ik zitten naast elkaar en MJ en Ned voor ons. Sanne zit geconcentreerd te luisteren terwijl, ik met een pen zit te rotzooien. MJ die slaapt volgens mij en Ned speelt een spel op zijn telefoon. Gaan wij ons huiswerk snappen? Nee. Boeit het ons? Nee. Hierna hebben we nog drie lessen voor we uit zijn. Ik geef mijzelf toch nog een poging om op te letten maar, raak al snel weer afgeleid. Volgens mij gaat het over hoe je percentage uitrekent. Ik pak mijn gum en potlood en beging gaatjes te prikken in mijn gum. Al snel gaat de bel. Redder in nood. We hebben lunchpauze. Ik gooi mijn boeken in mijn tas met mijn etui en ren naar buiten, wachtend op de andere sta ik te tikken met mijn zool op de grond in de gang. Niet veel later komen ze kletsend naar buiten. "Iemand had haast." Grapt MJ. Ik glimlach en voeg me in het gesprek dat ze al eerder aan het voeren waren.
Aangekomen in de kantine is het al bomvol. Het maakt niet uit hoe vroeg je het lokaal verlaat alle tafels zijn vol. Ik ben op pad gestuurd om een tafel te zoeken. Ik loop de hele kantine door, na vijf minuten zie ik een groepje brugklassers vertrekken aan de andere kant van de kantine. Ik zie ook een groepje vierdejaars binnen komen lopen. Hun hebben ook de vrije tafel gezien. Ze hebben ook mij gespot. Ze willen het dus zo spelen? Dan kan je het krijgen ook.
Ik sprint naar de andere kant, hun reageren eerst niet voor ze ook beginnen te rennen. Het voelt alsof alles in slowmotion gaat. Stappen voelen alsof ze te langzaam gaan, kinderen staan in de weg, tafels waar je omheen moet, alles om dié ene tafel te winnen. Het is close. Allebei zijn we dichtbij maar... ik ben toch iets sneller. Ik crash op de stoel en claim de tafel. De vierde jaars zagen dit duidelijk als een spelletje en lachen hard en complementeren elkaar voor het irriteren van mij. Klote vierdejaars!
Niet veel later komen de andere terug met een dienblad vol eten en drinken. Ze gaan zitten en ik ga mijn dienblad halen. De rij is gelukkig niet zo lang meer dus, ik ben al snel aan de beurt. Ik kies voor een broodje gezond met water en een bakje noodles. Als ik weer aan tafel zit vraagt Sanne meteen wat er net gebeurde. "Wat moesten die vierdejaarsstudenten?"
"Oh niks bijzonders hoor, gewoon een gevecht om de tafel." Antwoord ik cooltjes terug. Ik heb net twee happen genomen van mijn broodje gezond komt Liz binnen.
De crush van Ned. Alleen gaan die twee nooit wat worden samen. Ze zijn té verschillend. "Yo snap out of it!" Zegt MJ terwijl ze met haar vingers voor Ned's gezicht knipt.
"Huh? Zeiden jullie iets?" Vraagt Ned verward als hij uit zijn trans komt. We schieten allemaal in de lach, behalve Ned dan. Die is zo verward als maar kan. We ruimen onze rommel op en gaan naar onze volgende les.
Aardrijkskunde. Opzicht vind ik het een leuk vak, het is leuker nieuwe plekken op de wereld te ontdekken. Alleen de opdrachten zijn nooit leuk die worden opgegeven. Onze docent, mevrouw Verbomen, is de hele wereld afgereisd zo'n beetje en laat de foto's die ze gemaakt heeft zien in de les als het bij de lesstof past. "Goedemiddag klas! Hebben jullie alweer zin om de wereld te ontdekken? Ik heb nieuwe foto's voor jullie van de afgelopen vakantie." Verteld mevrouw Verbomen. Al snel is het hele lokaal gevuld met leerlingen. We hebben ook een andere klas erbij omdat hun docent ziek is. Weet niet welke klas het is maar, ik vind het prima. Zolang ze maar geen onrust creëren in de les. Dit is één van de weinige lessen die ik leuk vind.
De les was superleuk, de andere klas bracht opzicht geen onrust. Hier en daar een kleine waarschuwing van de docent. De nieuwe foto's waren van de Alpen. Erg leuk om te zien, mevrouw vertelde haar vakantie daar in detail uit. Hoe ze in een huisje in de bergen heeft gelogeerd en het eten daar.
JE LEEST
Asgard's Girl
FanfictionIk als een klein meisje, in een klein dorpje. Het hele dorp staart naar mij, fluisteren naar elkaar en ze wijzen naar mij. Ik loop rustig door de straat. Iemand schreeuwt achter mij, ik draai me om om te kijken wie het is en waarom hij of zij schre...