teklif

404 31 15
                                    

Gulf teslim olduğunda mafya dünyasında dönen işleri ifşa ederek, bütün kimlikleri açığa çıkardı. Boat ve onun gibiler tutuklanmış, bu hareketi büyük yankı uyandırmıştı. İçeri gireli birkaç hafta olmuştu, henüz kimseyle görüşmesine izin verilmiyor ziyaretçi alınmıyordu. Dava günü belli değildi, bilgi verilmemişti. Gulf'un ise düşündüğü tek şey o gün arkasında bıraktığı adamdı, onu özlüyordu.

Ziyaretçin var denildiğinde yerinden sıçradı, Mew olduğunu biliyordu onu görmeyi ümit etmişti. Diğerlerinin girdiği ziyaretçi odasından farklı bir yere yönlendirildi, Mew yine parasını konuşturmuş olmalı diye düşündü. Heyecanlı adımlar atıyordu, odanın kapısını hızlıca açtığında duraksadı. Bu beklediği kişi değildi, üzerinde üniforması olan rütbeli birisi vardı. Yavaşca adamın karşısında oturdu.

''Beni görmek istemenizin sebebi nedir?'' Gulf'un sesi oldukça düşüktü çünkü hayal kırıklığına uğramıştı.

''Seni cesaretin ve zekan için tebrik etmeye geldim desem?'' Karşısındaki adam gülerek söyledi.

Gulf onun sinir bozucu üst mevkilerden olduğunu anladı, bu adamlar şaşırtmıyordu.

''Tebrik ettiğine göre gidebilirsin o zaman.''

Adam ayağı kalkıp etrafta dolanmaya başladı.

''Aslına bakarsan tebriğin yanında sana bir teklifim var 1+1 promosyonları gibi düşünebilirsin.''

''Teklif mi, ciddi olamazsın.'' Bu sefer gülen taraf Gulf olmuştu, karşısındakini ciddiye alamıyordu.

''Sen kendini ölü gösterebilecek kadar zeki bir adamsın. Potansiyelini kullanmak varken parmaklıklar ardında kalmanın sana faydası olmayacak, bizimle çalış.''

Gulf bu sefer şaşırmıştı, adam ciddiydi.

''Ülke benim gibi kötü bir adamla çalışacak kadar düştü mü? Durumumuza ağlamalı mıyım?''

Adam ona doğru eğildi.

''Seni kötü adam yapan nedir? Birçok insanı katledip, ülkeden para araklayan adamları öldürmen mi? Banka hesaplarını kontrol ettim Gulf, bunu para için yapmadığını biliyorum herhangi bir hırsın yok. Bu adamların kaç yıldır peşinde olduğumuzu bilsen dudağın uçuklar fakat sen bir günde hepsini açığa çıkardın.''

Gulf güldü. ''Adamım seni ülkeye hakaretten içeri almalılar.''

Adam ciddiyetini korudu, Gulf'un zor birisi olduğunu biliyordu.

''Beni iyi dinle, senin başına gelen nadir bir olay. Üst makamlarda ne kadar tartışma konusu olduğunu bilemezsin, senin tarafında olanlardan biri de benim. Sen o adamları öldürdüğün için kendini suçlu hissediyorsun fakat biz onlar gibi adamları gözümüz kapalı öldürüyoruz bu bizi de suçlu yapar mı? Pembe dünyadan çık ve yıllar boyunca hayatını mahvetme.''

Gulf'un alaycı yüzü bir anda yok oldu, adam mantıklı konuşuyordu. Öyle adamlar için yıllar boyunca burada yatması bir şeyler değiştirir miydi? Siktir, yine düşünceleri çelişiyordu.

''Sen kendini affetmek istiyorsun değil mi? Bunu parmaklıklar ardında yapamazsın. İçinde iyilik ve kötülük vardır Gulf, hangisini beslersen o kazanır. Sana içindeki iyiliği besleme fırsatı veriyorum, tabi ki bundan bizim de çıkarlarımız olacak bu işler hep böyledir.''

''Teklif nedir?'' Gulf tereddütle sordu.

Karşısındaki adam derin bir nefes aldı.

''Senin zeki bir adam olduğunu biliyordum. Şöyle ki yurtdışında riskli bir operasyon yürütülüyor, buradaki adamların orda oluşturulan bağlantılarını kesmek üzere oluşturulmuş bir ekibimiz var. Kısa bir süremiz var adamlar her an teşkilata sızabilir, ekibi yönet Gulf. Sen onların içini bilen bir adamsın, şu an için en büyük anahtarımız sensin.''

''Karşılığında özgür olacağım öyle mi?'' Gulf'un kafasına yatmayan şeyler vardı.

''Evet eğer başarılı olursan, geçmişini kapatacak kadar iyiliğe ve özgürlüğe kavuşacaksın.'' Adam onay vererek söyledi.

''Eğer benim kötü bir adam olmadığımı düşünüyorsanız neden içeride yatıyorum? Beni hemen çıkarın o halde?'' Merakla sordu.

''Sana çıkarlarımızın olduğunu söylediğimi hatırlıyorum. Yukardaki herkes benimle aynı düşünmüyor, şans ayağına kadar geldi seçim senin. Eklemem gereken bir şey daha tanıdıkların seni hapiste bilecek, operasyondan kimsenin haberi olmayacak. Bunu yapacak cesaretin var mı? ''

Bu sözler Gulf'u düşünmeye itti. Gerçekten burada yatmak kendini affettirecek miydi? Adam haklıydı o adamları para için veya hırs için öldürmemişti. Evet cezasını çekmek istedi fakat ne için? Belki de yanlış bir karar vermişti. Düşüncelerini toparlayamadı, aklına o geldi. Mew'den yıllar boyunca ayrı kalmaya alışabilecek miydi?

Adamın ona uzattığı belgeye baktı, daha fazla düşünmeden imzaladı. Bunu yapacaktı, o küçüklüğünden beri adam öldürmek için eğitildi ve şimdi bunu gerçek olan bir amaç için kullanacaktı.

-----

İki saat içinde görev için uçağı kalkacaktı. Arabayı kullanan adam hastane girişinde durmasını söyledi, kısa bir süre için olsa bile Mew'i görmeyi umut etti.

O kendine iyi bakıyor muydu? Canı fazla yanmış mıydı? Aklında milyonlarca soru vardı. Birkaç hafta bile ayrı kalmak bu kadar zorken yıllarca ondan ayrı kalmaya nasıl cesaret edebildi? Yaptığı delilikti.

Mew'i gördüğü an koşup sarılmayı istedi, yapamazdı. Onu hiç bu kadar düşünceli görmemişti. Bir süre onu izledi, sevgisini hissedebiliyordu.

''Biraz daha dayan sevgilim, bu adam her şeyi değiştirecek.''

Gelen aramayı cevapladı, zamanı gelmişti. Adama ileriden devam etmesini söyledi.

Onun yanından geçtiğinde, gözyaşlarını tutamamıştı. Bunları ona neden yaşattı?

Aynadan arkasında bıraktığı adama baktığında, Mew'in uzun bir süre arabaya baktığını gördü.

O, varlığını hissetmiş miydi?


✍🏻 :

tabi ki yıllarca Gulf'u bir hiç uğruna hapiste yatıramazdım krub. Okuduğunuz ve oyladığınızın için çokça teşekkürler.

LOVE SHOTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin