Co warto wiedzieć zanim zaczniesz czytać?
Zacznijmy od najważniejszego faktu, że pisane przeze mnie opowiadanie to fanfiction, chociaż znajomość uniwersum nie jest bardzo wymagana.
Jeśli w tym momencie nadal tu jesteś, to zachęcam do dalszego czytania.
Historia opiera się na uniwersum stworzonym przez Hajimego Kanzaki i bazuje głównie na emitowanej w latach 90-tych serii anime „Slayers" w Polsce znanej także jako „Magiczni wojownicy". W oryginale, historia bazowała na losach młodej czarodziejki Liny, która wraz z grupą przyjaciół podróżowała przez świat pełen magii i potworów trafiając na coraz to trudniejsze wyzwania. W opowieści stworzonej przeze mnie różnić będzie się wiele, łącznie z tym, że wybór głównych bohaterów padł na zupełnie inne postacie.
Czy aby czytać dalej potrzebna jest znajomość oryginału?
Nie. W pierwszym rozdziale możesz czuć się wrzucony na głęboką wodę, ale tak naprawdę mamy tam tylko czterech bohaterów kanonicznych.
Jak wygląda świat Slayers?
Na początek zdecydowanie najważniejsza jest sama struktura świata, która opiera się na pierwowzorze. Historia zakłada istnienie potężnej istoty nazywanej Matką Koszmarów, żyjącej w bezkresnym Morzu Chaosu. Legendy głoszą, że z tegoż Morza wyłoniły się cztery odrębne filary, będące czterema odrębnymi światami rządzącymi się własnymi prawami. To co łączy każdy ze światów, to istnienie równowagi między boskimi i demonicznymi mocami. Podaje się, że każdy świat ma panujących Demonicznego Lorda, a także Boskiego Władce. Te dwie potężne istoty wraz z podległymi armiami pozostają ze sobą w nieskończonym konflikcie, który zapewnia światom względny pokój.
Świat naszych bohaterów to jeden z filarów, na którym setki lat temu doszło do wielkiej wojny pomiędzy panującymi Demonicznym Lordem Shabranigdo, a Boskim Władcą Ceiphied'em.
Kraina, w której żyją nasi bohaterowie pełna jest magii, tajemniczych istot oraz potężnych artefaktów. Wyglądem koresponduje z... magicznym średniowieczem? W każdym razie coś w ten deseń.
Magia dzieli się na trzy podstawowe grupy: białą, czarną oraz magię szamanizmu odwołującą się do sił żywiołów.
Co musisz wiedzieć o bohaterach kanonicznych?
Z góry zaznaczam, że część informacji na temat bohaterów została zmieniona na potrzeby opowiadania.
Postacie zaczerpnięte z oryginału, które z pewnością warto przybliżyć przed czytaniem to: Zelgadis, Amelia, Lina, Gourry oraz Xellos.
Głównym bohaterem naszej opowieści jest Zelgadis.
Zlegadis Greywords:
Zelgadis to dwudziestoletni, uzdolniony mag, który całkiem sprawnie posługuje się mieczem. Jego mocną stroną jest magia szamanizmu, szczególnie odwołująca się do mocy ziemi. Zelgadis to samotnik, którego głównym celem jest przywrócenie swojego ciała do normalności. Wszystko na skutek dziwnych eksperymentów znienawidzonego pradziada, Rezo, który zamienił go w chimerę (połączenie demona, golema i człowieka – przez to skóra chłopaka jest twarda, pokryta kamyczkami i niebieskawa). Jako chimera Zelgadis posiada niesamowity refleks, szybkość, a jego zmysły są kilkukrotnie czulsze niż zwykłego śmiertelnika. Bywa arogancki, czasem zbyt egoistyczny i gotów jest poświęcić wiele, aby zrealizować założone cele.
Rodzina: Gdy Zelgadis był dzieckiem stracił swoich rodziców. Sam twierdzi, że niezbyt wiele pamięta z tego czasu. Po ich śmierci zajął się nim jego krewny Rezo. Sam Rezo okazał się później omamiony siłami Shabranigdo i Zelgadis wraz z resztą musieli go zabić. Mimo jego śmierci Zelgadis nadal pozostał chimerą.
CZYTASZ
Slayers - Teoria Chaosu (ZAKOŃCZONE)
FanficWedług legendy wiele wieków temu z Morza Chaosu wyłoniły się cztery światy. Każdy z nich stał się odrębnym wymiarem, rządzonym własnymi prawami i zwyczajami. Ponoć tajemnicza stwórczyni, Matka Koszmarów, każdy ze światów pokochała jednakowo... Jedn...