'We kunnen ook gewoon samen een ander hotel nemen.' stelt Lucas voor.
'Nee sorry, mijn kamer is al geboekt en betaald.' zeg ik. We zitten in de auto van Lucas en rijden achter de tourbus van de jongens aan. Lucas wilde heel graag mee en ik vond het wel gezellig. Er was alleen geen plaats meer in de bus voor ons beide dus rijden we er achteraan.
'Delen wij dan weer een kamer?' vraagt hij.
Ik zucht zachtjes, zodat hij het niet merkt. Sinds hij met ons mee is wil hij niet dat ik bij Niall in bed slaap. Wat ik ook wel een beetje snap. Maar nu is het zo'n gedoe.
Hij heeft Niall zo ver gekregen om hem bij Liam op de kamer te laten slapen zodat hij bij mij kan liggen. Liam is daar nog steeds niet heel blij mee en volgensmij Niall ook niet.
Wel heb ik toen de bedden van elkaar af geschoven. Lucas was het daar niet mee eens, maar zolang ken ik hem nog helemaal niet en ik voel me er niet fijn bij om samen te slapen.
'Geen idee, ik weet niet of Niall weer bij Liam gaat.' antwoord ik zijn vraag.
'Hij gaat in ieder geval niet bij jou.' zegt Lucas. Ik kijk hem aan. Zijn ogen zijn gefocust op de weg.
'We zijn gewoon vrienden Luuk.' zucht ik.
'Dus er is nog nooit iets tussen jullie gebeurd?' vraagt hij en kijkt me aan.
Ik voel mijn wangen rood worden en staar uit het raam.
'Roos? Antwoord me.' zegt hij als ik niet reageer.
'Één keer. Maar dat is al heel lang geleden en toen waren we dronken en het heeft bijna onze vriendschap verpest.' mompel ik. Ik kan moeilijk erover liegen.
Lucas blijft even stil en ik probeer uit mijn ooghoeken te kijken hoe hij reageert.
'Als hij echt als familie voor je is was dat nooit gebeurd.' mompelt hij.
'Lucas please.' zucht ik. 'Als ik iets voor hem voelde zou ik toch geen relatie met jou nemen?'
Lucas reageert niet en de rest van de rit blijft het stil. Ik krijg het gevoel dat onze relatie alleen nog maar draait om of ik wel of niet gevoelens heb voor Niall.
Gelukkig zijn we aangekomen bij het stadion waar de jongens gaan optreden vanavond. Lucas parkeert de auto en we lopen achter de jongens aan naar binnen. We zijn een beetje later aangekomen dan gepland, waardoor de jongens zich direct moeten omkleden.
Als we de kleedkamer binnen komen laat Lucas zich op de bank ploffen en pakt zijn telefoon erbij. Harry en Zayn moeten hun haar laten doen, Louis is zijn tanden aan het poetsen en Liam en Niall staan bij de kledingrekken.
Ik loop naar Liam en Niall toe. Niall praat de laatste tijd niet veel tegen me. Ik moet het echt uit hem halen.
'Hey.' zeg ik met een glimlach.
Liam draait zich om. 'Hey Roos.' glimlacht hij terug.
Niall kijkt een beetje tussen de kledingrekken en ik ga naast hem staan.
'Deze moet je aan doen.' zeg ik en geef hem een soort basketbal jasje.
'Denk je?' vraagt hij twijfelend.
'Ja. Met dit shirt eronder. Je kan de jas altijd uit doen als het te warm word.'
'Dankje.' glimlacht hij.
Als ik me weer omdraai zie ik dat Lucas met Liam aan het praten is.
'Nee! Je zoekt zelf maar een hotel.' hoor ik Liam zeggen. Verbaasd loop ik wat dichterbij zodat ik beter kan horen wat ze zeggen.
JE LEEST
Young || Niall Horan
Fanfiction"If you don't do wild things while you're young, you'll have nothing to smile about when you're old." Highest rank: #1 in fanfictie