48

761 23 4
                                    

'Ga je vanavond mee uit?' vraagt Skyler zacht.

Ik twijfel. Ik heb morgenvroeg een danswedstrijd en later nog een volleybalwedstrijd.

'Kunnen we niet gewoon bij iemand thuis gaan zitten? Ik heb morgen twee wedstrijden.' fluister ik. We zitten in de les dus we kunnen niet te hard praten.

'Hmm. Moeten we even aan Celine en Chloë vragen.' zegt ze en ik knik. Ik zit nu hier in Londen al een paar maanden op dansen en volleybal en speel bij beide op redelijk hoog niveau. Het is best wel zwaar om het samen met school te combineren en dan ook nog vrije tijd over te houden, maar ik heb het er wel voor over. Alleen heb ik geen tijd meer voor een bijbaantje.

'Ze vinden het goed.' zegt Skyler en laat op haar telefoon het gesprek in de groepsapp zien. 'Bij wie gaan we dan?'

'Ehm, liever niet bij mij. Als het dan laat word kan ik gewoon naar huis, in plaats van dat ik jullie naar huis moet sturen.' zeg ik.

'Het kan wel bij Celine.' zegt Skyler en ik knik.

'Skyler, telefoon inleveren.' zegt meneer Stanley en Skyler loopt zuchtend naar voren om haar mobiel op zijn bureau te leggen. Ik kijk grinnikend toe hoe ze chagrijnig weer terug komt lopen.

'Oke dus de volgende opdracht gaan jullie in tweetallen maken. Ik wil dat jullie op de computer een visueel huis gaan maken, wat geschikt is voor oudere mensen met beperkingen om in te wonen, maar wel heel modern. Denk dus aan bijvoorbeeld trapliften en rolstoelingangen.' zegt meneer Stanley en legt nog van alles uit over de opdracht.

'Zullen we samen?' vraag ik aan Skyler en ze knikt.

'De deadline is vrijdag over 4 weken. Ga er thuis ook veel mee aan de slag. Succes.' zegt de docent en niet veel later gaat de bel al.

Ik pak mijn tas in en loop met Skyler de gang op.

'Wat voor drinken gaan we halen dan?' vraag ik. Skylers vriendje, Joey, is 18 dus hij haalt vaak wijn en andere drank voor ons.

'Ehm, gewoon wijn en misschien nog Bacardi of Malibu?' stelt Skyler voor.

'Roos?' hoor ik iemand achter me vragen.

Ik draai me om en zie Jake staan.

'Ja?' vraag ik.

'Ik vroeg me af of je misschien die opdracht samen wilde doen.' zegt hij. Zijn wangen kleuren rood.

'Ik doe hem eigenlijk al met Skyler.' zeg ik zacht. Ik hoop niet dat hij denkt dat ik niet met hem wil samenwerken.

'Oh, oke.' zegt hij en wil zich omdraaien maar Skyler begint te gillen.

'Nee hoor. Ik ga wel met Chloë, toch Chloë?' zegt Skyler en pakt Chloë bij haar arm.

'Jup, zeker weten. Sorry Roos.' zegt Chloë en begint te grijnzen.

'Dus jullie kunnen samen. Zie je vanavond Roos!' zegt Skyler en ze loopt gauw weg, met Chloë achter haar aan.

Ik begin te lachen. 'Nou, ze heeft me geditcht. We kunnen toch samen.' zeg ik lachend en hij knikt.

'Mag ik dan je nummer? Dan kunnen we overleggen.' vraagt hij en ik knik. Ik laat hem mijn nummer zien en hij zet me in zijn contacten. 'Ik stuur je wel een berichtje.' zegt hij en even later krijg ik een melding binnen.

Jake: Hey :)

'Ja, hij komt binnen.' zeg ik en hij knikt.

'Oke. Dan zie ik je maandag.' zegt hij met een knipoog en loopt naar buiten. Ik blijf met rode wangen achter en ga dan ook snel naar buiten.

Als ik thuis ben stuur ik gelijk June een berichtje.

Rozemarijn: OMG, kan je bellen??!

Een paar seconden later gaat mijn telefoon over en neem ik op.

'What happened?' vraagt June.

'Jake heeft mijn nummer gevraagd!' gil ik.

'Ik zei toch dat hij je leuk vond!' gilt June nu ook.

'Nou ja, het was wel voor een schoolopdracht die we samen gaan doen.' zeg ik.

'Jullie doen een opdracht samen?! Vertel!'

Ik leg uit dat Jake me in de gang vroeg of ik de opdracht met hem samen wilde maken, en hoe Skyler en Chloë reageerden. June schiet in de lach.

'Trouwens, heb je je Instagram al gezien? Volgensmij hebben Nialls fans je account gevonden.' zegt June en ik klik verbaasd de app op mijn mobiel aan.

'Wat is er dan?' vraag ik maar ik zie het al. Ik heb ineens veel meer volgers en allemaal likes en reacties. 'Oh. En mijn Twitter ook zie ik.'

'Het zijn wel allemaal lieve reacties. Veel beter dan wat ze bij Nialls berichten plaatsen.' zegt June en ik scroll door de reacties heen. Het zijn niet echt haat of goede reacties ofzo, vooral "Ben jij de vriendin van Niall?" En "ben jij dat meisje wat steeds bij Niall was bij de X-factor?"

'Hoe zet ik mijn account privé?' vraag ik en June legt uit hoe je dat via de instellingen doet.

'Ga je ze allemaal blokkeren?' vraagt June.

'Nee. Ik accepteer alleen geen nieuwe.' zeg ik en June knikt.

'Gaan we morgenavond nog ergens heen?' vraagt June.

Ik zucht. Op vrijdag ga ik meestal met Skyler, Celine en Chloë uit en op zaterdag met mijn volleybalteam of met June. Maar ik heb het al heel erg druk morgen.

'Ehm, ik heb morgen twee wedstrijden. Is het goed als ik het je morgenmiddag laat weten?' vraag ik en ze knikt.

'We kunnen anders ook wel gewoon een film gaan kijken ofzo.' stelt ze voor en ik knik.

'Dat is wel beter. Dan gaan we volgende week uit oke? Dan heb ik maar 1 wedstrijd namelijk.' zeg ik en June knikt blij.

Young || Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu