'Waar gaan we eigenlijk heen?' vraag ik als we in de auto zitten. De jongens hebben een drukke dag gehad dus nu gaan we gezellig met z'n allen uiteten.
'Zeg ik lekker niet.' zegt Louis, die rijdt. Ik rol mijn ogen en kijk uit het raam. Met de jongens is het altijd een verrassing waar we heen gaan, de ene keer gaan we naar een duur en chique restaurant en de andere keer gaan we naar een gare afgelegen pizzeria. Ik weet ook nooit wat ik aan moet doen.
Louis stopt voor een restaurant en deze keer is het een van de chiqueste restaurants die ik ooit gezien heb.
'Gaan we hierheen? We komen echt niet naar binnen met onze korte broeken aan hoor.' zeg ik en kijk naar de shorts die ik draag. Als het nou een jurk of een rokje was geweest.
'Gewoon proberen.' zegt Louis en stapt de auto uit. Hij en Zayn lopen naar de portier die voor het gebouw staat en praten wat. Even later komen ze weer terug naar de auto gelopen, Louis met een chagrijnige blik op zijn gezicht.
'Je moet hier een fucking pak aan! Wie bedenkt dat nou?' moppert hij als hij de auto weer instapt. Ik grinnik als Louis zijn middelvinger opsteekt en dan wegscheurt.
'Ik had je nog gewaarschuwd.' lach ik
'Hmm. We gaan wel gewoon naar de Mac.' mompelt Louis.
'Nee, niet de Mac!' roept Harry. 'Ik wil gewoon even gezellig zitten. Niet naar die baggertent alsjeblieft.'
'Er is niks mis met de Mac.' protesteert Niall. 'Maar we kunnen ook naar Nando's gaan.'
'Nee! Laat mij de plek maar kiezen.' zegt Harry en zoekt op zijn telefoon naar een plek waar we kunnen eten.
'Schiet wel even op. Ik heb honger.' mompelt Zayn.
Alsof het afgesproken is begint mijn buik te rommelen. 'Ik ook.' lach ik.
'Hier kunnen we wel heen.' zegt Harry en laat ons een ander duur en chique restaurant zien.
'Daar moet je ook een lange broek aan. Ik weet wel een leuk restaurantje. Hier linksaf Lou.' zegt Liam.
Louis slaat linksaf en Harry begint weer te mopperen. 'En je luistert wel naar hem? Je weet niet eens waar hij heen wil!'
'Harry kappen, we hebben allemaal honger.' mompelt Louis en we rijden verder in stilte naar het restaurant toe.
'Gezellige plek.' zeg ik als we het restaurant binnen komen.
'Zei ik toch.' grinnikt Liam. 'Laten we direct maar bestellen.'
Het restaurant is verder leeg dus kunnen we direct gaan zitten en Liam haalt er direct een serveerster bij. Die geeft ons een paar menukaarten en vijf minuten later heeft iedereen zijn bestelling door gegeven. Liam geeft de serveerster nog een extra 50 euro met de vraag of het eten snel klaar kan zijn.
De jongens beginnen te praten over hun tour. 5 Seconds of summer wordt hun voorprogramma en dat vinden ze heel leuk. Niall is zelfs groot fan. Toch merk ik dat hij zich niet met het gesprek mengt en stil voor zich uit kijkt. Blijkbaar ben ik niet de enige die het opvalt.
'Wat is er Niall?' vraagt Zayn zacht zodat de rest het niet gelijk mee krijgt. Niall haalt zijn schouders op.
Dan komt het eten eraan en iedereen kijkt verlangend naar de borden die eraan komen. Het ziet er goed uit.
De eerste vijf minuten dat we beginnen met eten is het stil. We hebben vandaag weinig tijd gehad om te eten dus we hadden allemaal heel erg honger. Nu komt er eindelijk weer wat voedsel in.
'Dit is echt heerlijk.' zucht Harry. Hij heeft een soort van stoofpotje ofzo. Het zag er eerst lekker uit, maar hij heeft er zo in lopen prikken dat het nu een een troepje lijkt.
Hoe voller onze buiken worden, hoe gezelliger het wordt. Niall is ook niet zo stil meer. Hij praat ook vrolijk mee, totdat het weer over de tour gaat.
'Wat ga jij eigenlijk doen als we weg zijn Roos?' vraagt Harry.
'Nou, ik moet 3 maanden lang stage doen. En de rest van de tijd heb ik gewoon school.' antwoord ik.
'Waar ga je stage doen?' vraagt Harry.
Ik haal mijn schouders op. 'Ik heb nog geen plek. Het is best wel lastig om een goede stageplek te vinden. Het is een deel van mijn afstudeeropdracht van volgend schooljaar.
'Kan je onze tourbus niet restylen ofzo? Dan kan je met ons mee.' grijnst Louis.
Ik lach zacht. 'Dat had Niall ook al bedacht. Maar dat is niet groot genoeg. Het is de bedoeling dat ik een compleet nieuw gebouw ontwerp.'
'Dan maak je een huis voor ons in Los Angeles. Dat is handig want daar moeten we toch heel vaak zijn.'
Ik frons. 'Dat zou kunnen maar dan ben ik toch alsnog niet met jullie? Dan zou ik in LA blijven.'
'Nee, tuurlijk niet. Je moet toch met ons overleggen wat we willen? Dan moet je wel met ons mee. Je hoeft dat huis toch niet zelf te bouwen?' zegt Louis en ik merk dat hij enthousiast wordt. Niall kijkt me ook hoopvol aan.
'Ik weet niet.. Ik denk niet dat dat de bedoeling is. Jullie hebben toch geen zin om in die drukke periode ook nog een huis te bouwen? Ik moet van alles met jullie overleggen dan en de tekeningen moeten echt binnen 3 maanden af zijn. En ik ken Los Angeles helemaal niet. Je moet ook een goed grondstuk hebben.'
'Je denkt alleen in problemen. Het duurt nog even voordat we op tour gaan dus we zouden daar nu al naar kunnen kijken. Als je dat zou willen dan zou je met ons mee kunnen touren. De eerste twee maanden blijven we in Groot-Brittannië, daarna zijn we twee maand in Europa en dan zijn we voor twee maanden in Amerika. Dan kun je die twee maand in Amerika met ons mee en die andere maand moet je dan zelf maar kijken of je mee wilt naar Europa of naar Australië.'
Ik kijk de jongens twijfelend aan. Hun zien duidelijk geen probleem.
'Maar ben ik dan niet alleen maar een last?' aarzel ik.
'Nee.' zegt Niall beslist. 'Het zou de tour alleen maar leuker maken.' Ik kijk de andere jongens aan en die knikken ook allemaal.
'Ik weet niet... Ik moet dat ook met school overleggen. Ik weet niet of ik tussendoor ook op school moet zijn. En ik heb trouwens helemaal geen geld. Echt niks. Dat wil helemaal niet.'
'Roos.' zucht Liam. 'Je weet dat dat geen probleem is. Wil je wel met ons mee op tour? Het hoeft niet hoor.'
'Ja, tuurlijk wil ik dat. Dat lijkt me geweldig. Maar het lijkt allemaal zo makkelijk, maar ik denk niet dat het dat is.'
'Nou we moeten wel het een en ander regelen. Maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Als je het nou eerst eens voorstelt aan je leraar.' zegt Liam.
'Ja, dat doe ik eerst wel.' zeg ik. Zal ik dan echt met de jongens mee kunnen?
De serveerster komt met een dienblad aan met nadrankjes en die hebben we al snel op. We bestellen nog een paar en nog een paar, en de avond wordt steeds gezelliger.
JE LEEST
Young || Niall Horan
Fanfiction"If you don't do wild things while you're young, you'll have nothing to smile about when you're old." Highest rank: #1 in fanfictie