4. Anne

21 3 0
                                    

Už uběhly tři roky od Harryho smrti. Za tu dobu se toho hodně stalo a změnilo. Už jsme jako cirkus necestovali z místa na místo, ale zůstali jsme v jednom malém městečku blízko lesa, kde v budově na okraji města cirkus vystupoval. Hned vedle budovy, kde se vystupovalo a prodávaly lístky, byl obytný třípatrový dům, kde členové cirkusu přespávali, jedli a trávili volný čas. Hned vedle byly velké stáje pro všemožná zvířata. Naštěstí jsem pokoj sdílela s Carol. Byl to malý pokoj umístěný v nejvyšším patře s dvěma starými postelemi, jednou komodou pro oblečení a stolem se židlí. Omítka byla popraskaná, dveře vrzaly a bylo tam jedno špinavé, středně velké okno uprostřed místnosti. Nebylo to sice nic moc, ale lepší než spát venku.

Každá jsme měly jen tři trička. S krátkým a dlouhým rukávem a tílko. Dvoje kalhoty. Džíny a legíny. A jedny boty a bundu, protože v Kanadě bez ní prostě nepřežijete. Víc toho nemáme, neboť naše výplata byla mizerná.

Já i Carol jsme hubené, až nám byla skoro vidět žebra, protože jsme dostávaly jen málo jídla nebo vůbec žádné. Všechno jídlo vždycky snědl Warren a jeho kumpáni. Zbytek cirkusu, tedy původní členové, dostaly zbytky. Občas jsem svoje jídlo dala někomu, kdo ho potřeboval víc a Carol se potom podělila o svoje jídlo se mnou a naopak. Taky máme každý den nové modřiny nebo šrámy, protože Warren rád mučí mě a Mather zase Carol, nebo někdo jiný z jejich skupiny. Nemučí nás jenom fyzicky ale taky psychicky.

Na to je největší odborník Clare Karlssonová. Díky jejím dlouhým vlnitým hnědým vlasům a velkým hnědým laním očím si člověk myslí, že je to princezna, která neublíží ani mouše, ale nesuďte knihu podle obalu. Vždy nám dokáže udělat peklo na zemi, a to ani nemusí hnout prstem. Je sice nádherná, hubená a okouzlující akrobatka, ale je taky jako kobra, která jenom čeká na příležitost vás uštknout. Je zamilovaná do Warrena a udělá všechno proto, aby získala jeho pozornost. Jednou mě kvůli tomu donutila opravit její šaty a potom je hned spálila. Nechápala jsem, jak kvůli tomu získá jeho náklonnost a stejně jsem potom dostala výprask, protože řekla, že jsem je spálila já a dělala ze sebe největší chudinku na světě. A kdo by uvěřil takový nule, jako jsem já? No, kromě Carol samozřejmě. Každý den jsem se snažila vymýšlet taktiky, jak bychom mohly přežít den bez úhony, ale Carol mi to vždy zkazila, protože si nemohla pomoct a musela zachránit zvíře nebo člověka a potom ji samozřejmě potrestali za její drzost. Potom jsem ji ještě pokárala já, ale slovně, ne fyzicky, protože jsem se bála, že bych o ní přišla, a to bych nepřežila. Carol je má jediná rodina, kterou mám. Bez ní by byl můj život k ničemu. Jsme jenom my dvě proti celému světu. Nedovolím, abych o ni přišla.

Byl to další listopadový den, ale byl neobyčejně chladný. Dopoledne jsme s Carol, a ještě s pár dalšími členy, dělali svoji práci a připravovali věci pro další představení, když v tom do místnosti náhle přišla Lena Brownová. Byla stejně stará jako my. Měla hnědé krátké vlasy, hnědé oči a hubenou postavu. Dělala akrobatku a patřila do Warrenovi party. Na rozdíl od ostatních si nás nevšímala a nic nám nedělala. Měla zvláštní vlastnost, že o všem věděla a nic jí neuniklo.

„Už jste to slyšeli? Náš cirkus koupil dva nový tygry. Jeden je bílý a druhý černý. Vy dvě," ukázala na mě a Carol, „se máte jít hlásit k Warrenovi do stájí," řekla a hned se otočila a odešla.

S Carol jsme se na sebe podívaly. Jenom pokrčila rameny a vyšla ke dveřím. Když jsme se blížily ke stájím, viděly jsme dvě velké klece. V jedné byl, bílý tygr a v druhé černý. Byli obrovští. Větší než normální tygři. Tedy, nikdy jsem žádného na živo neviděla, ale četla jsem o nich v jedné knížce. Nejvíc mě uchvátil černý tygr. Jeho oči v barvě pirátského zlata si mě prohlíželi se zaujetím. Nedokázala jsem od něho odtrhnout pohled.

Prokletí princůKde žijí příběhy. Začni objevovat