Bugün kendim uyanmıştım. Annem bile şaşırmıştı."Oo kızım sen bu saatlerde kendi başına kalkar mıydın ya?" dedi şakayla karışık ciddi bir şekilde. "Biliyorsun ki annecim düğün var çok heyecanlıyım" dedim yapmacık bir sesle.
"Ay kızım bulmuşsun yakışıklı temiz adamı hâlâ naz yapıyorsun anlamıyorum seni" dedi sitem ederek. "Bir bilsen bana nasıl davrandığını" diye söylendim annemin duyamayacağı bir sesle.
"Saat 14.30 da makyözler gelicek kızım unutma" dedi annem. Kafamı salladım yavaşça. Saat 12.45 ti. Daha vardı gelmelerine. Bende Ela'yı aradım. Herşeyi dün baştan anlatmıştım. Bu zamana kadar neden söylemediğimi sorup azarlamıştı beni. Telefonu açınca "Naber gelin hanım" dedi neşeli bir sesle.
"İyi senden naber" dedim bende onun aksine düz bir sesle. "iyi de.. sen iyi değilsin gibi" farketmişti bende bir sorun olduğunu. "Kızım tabi iyi olmam bugün evleniyorum"dedim sitem ederek. "En azından sevdiğin adam ile evleniyorsun o da iyi değil mi?"dedi.
"Ya iyi de sevgilisi var ve... sana olanları anlattım. Ben hiç kimse ile konuşamazken o sevgilisi ile konuşuyor. Olmaz ki böyle." dedim o anlar aklıma gelince bile sinirleniyordum. "Konuştun demi?" diye sordu.
"Tabi kızım konuştum ama anlamıyor beyinsiz." dedim. Ela kıkırdamıştı bu dediğime. "Sende çok inatlaşma o zaman"dedi. Oflayarak "tamam bakarız" dedim. "Ben bir saate gelicem oraya tamam mı bekle beni. Bak sakın ben gelmeden o gelinliği giyme." dedi uyararak. Güldüm ve "Tamam tamam hiç çeneni çekemicem giymem sen gelene kadar." dedim. "Aferim, hadi görüşürüz"
"görüşürüz" dedim ve kapattım. Mutfağa gidip birşeyler atıştırsam iyi olacaktı. Hazırladığım soslu ekmeği sandalyeye oturup yemeye başladım. Güzel güzel yerken Bahçede Atakan'ın bana baktığını görmemle yediğim lokma boğazımda kaldı ve öksürmeye başladım. Annem hemen yanıma gelip "Ağzına kocaman ekmeği sokarsan yiyemezsin tabi" dedi ve gitti.
Bilmiyordu ki Atakan yüzünden lokmamın boğazımda kaldığını. Atakan'a baktığımda telefonla konuşuyordu. Kesin sevgilisi aramıştı. Aman neyse banane ki karışmayacaktım ona ne yaparsa yapsın fakat böyle demekle olmuyordu. Kapı çalınca kapıya koştum. Gelinliğim gelmişti. Ela geldiğinde giyecektim ki kapının tekrar çalmasıyla tekrar kapıya koştum. Ela gelmişti. Hemen sarılıp odama geçtik. "Kızım yaa bu çok güzel" dedi gelinliğe hayran bir şekilde bakarken. "Gerçekten güzelmiş" dedim bende onun gibi. "Hadi hemen giy bende tuvalete gidip geliyorum" dedi ve çıktı odadan. Bende gelinliği giymeye çalıştım.
(Arka planı katmayın.)
Aynadan nasıl durduğuna baktığımda kendime hayran kaldım. Tam oturmuştu üzerime ve gayette şık durmuştu. Hayallerimdeki gibiydi. Ela odaya girince "Vayy gelin hanıma bak sen nasılda güzel olmuş." dedi elimi tutup etrafımda döndürerek. "Tabi kızım ne sandın." dedim bende ikimizde kahkaha attık. Annem gelince o da aynı tepkiyi verdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HİSAR MAHALLESİ
De TodoVe biliyor musun ki, seni sevdiysem, Bütün ruhların yaratıldığı ve henüz cesetlerin biçilmediği o mecliste, Senin yanında yer almış olduğumu hatıramda taşıyor olduğumdandır bu. Bunca kolay terk ediyorsam varlığımı senin varlığına O şimşek parılt...