A nap éppen besütött az ablakon, mikor megszólalt egy ébresztő óra az ágy mellett. Kitti kómásan kinyomta, majd felkelt és elsétált a fürdőszobáig. Arca kissé sápadt, de ez szinte normális is a fehér bőréhez. Kevés hideg vízzel megmosta arcát, majd a csap mellé odakészített rózsaszín műanyag poharat megtöltötte, és ivott belőle. A pohárral a kezében besétált a szobába, és kinyitotta az ablakot. Ezután bevetette az ágyát, és felöltözött. Levette kinyúlt, régi ingjét, amit még apjától örökölt meg, és a rövidnadrágot, és felvett egy fekete farmert és egy babarózsaszín trikót, majd rá egy lenge, kissé erősebb rózsaszín inget. Az ing alsó részét összefogta, és megcsomózta. Fürdőszobában megigazította haját, és két francia fonatba fonta. Kiment a konyhába, majd készített egy szendvicset, és megreggelizett.
Reggeli után leült a szőnyegre, ahol egy dohányzóasztal volt, és felkönyökölt rá. Kevés sminket tett magára, majd megnézte telefonját. Egy üzenete jött Zoltántól.
Vereckei Zoltán:
Kedves Kitta!
A mai óra előtt egy órával be tudna jönni? Kérem, hozza magával az elmúlt négy hét katalógusait is, ideje elszámolni vele.
Előre köszönöm,
ZoltánKitti órája ma 10-kor kezdődik, így 9-re kellene bemennie. Órájára nézett, jelenleg 7:30 van. Kitti ingatta a fejét, majd elővette táskájából a laptopját, és indulásig elütötte az időt a jegyzetei kiegészítésével. Telefonja megint megrezzent, felvette, és látta, hogy a baráti csoportjába érkezett egy üzenet.
A többiek egy közös kávézást indítványoztak 9 órai kezdettel, de Kitti visszautasította őket a tanárra hivatkozva. A maradék időben a jegyzeteit formázta. Fél órával a megbeszélt találkozó előtt kényelmesen elindult, elővette bicaját, és a szükséges iskolai cuccokkal elindult az egyetemre.
Az irodája elé lépett, elővette táskájából a kemény műanyagból készült mappáját, ahol tökéletes állapotában lapult a katalógus. Bekopogott a három tanárnak helyet adó irodába, de senki nem nyitott ajtót. Megpróbált benyitni, de zárva volt. Visszasétált pár métert, és leült egy asztalhoz, ami a diákok számára volt kihelyezve. Elővette telefonját, feltette a fejhallgatót, és Spotify-on bekapcsolt magának egy lejátszási listát, ami főként régebbi rock számokból állt, de betalált néhány másabb fajta rock és metál is. Elővett egy kisebb könyvet, ami a táplálkozási allergiákról szólt, és elkezdte olvasni.
Pár perc után a lépcsőn felért a tanár úr is, táskáját a kezében hozta, és az asztal felé pillantott. Felismerte a lányt, és mögé lépett. Mivel Kittin fejhallgató volt, nem hallotta a lépteket. Telefonja zenét váltott, és kijelezte a szám címét. A férfi akaratlanul is oda pillantott, és meglepődve tapasztalta, hogy az épp elindult szám egy klasszikus rockzene, amit ő maga is kedvel. A lány elé sétált, aki annyira belemerült az olvasásba, hogy teljesen beszűkült a látótere. Olvasás közben arca teljesen másmilyen volt, a férfi elcsodálkozott rajta, milyen nagy mértékben képes koncentrálni. Kezét meglengette a lány előtt, aki meglepődve lekapta a fejéről a fejhallgatót.
- Jó reggelt Kitta! – köszönt komoly hangon a tanár.
- Jó reggelt! Elnézést! – a könyvbe beledobta a könyvjelzőt, és bedobta a táskájába, ugyanígy a telefonját farzsebébe tette, és odaállt a tanár mellé.
- Meglepődtem, hogy ZZ Top-ot hallgat. – mondta elismerő hangon, a lány pedig vállat vont.
- Meglepően jól tudok mellette olvasni. – a férfi elmosolyodott.
Beléptek az irodába, és a férfi leült a székébe, maga mellé húzott egy másikat a lány számára. A lány leült, és oda nyújtotta neki a katalógust, amit a férfi elvett, és olvasni kezdte. Elmosolyodott, és maga mellé tette. Bekapcsolta a gépét, és pötyögött rajta, addig Kitti kinézett a tanár asztalával szemben lévő ablakon, utána pedig végig nézte a férfi asztalát.
ESTÁS LEYENDO
Miért Kitta?
Chick-LitTóth Kitti elhivatott dietetikus hallgató, aki már egyetemista életének első napjaiban, a gólyatáborban összetalálkozik a nagyon helyes Vereckei Zoltánnal. A táborban hallgatónak hiszi, és közel kerülnek egymáshoz, ám amikor kiderül, hogy a férfi tö...