Kitti mély álmábol nehezen, a nagy fény miatt kelt fel. Kómásnak érezte magát, a hasa pedig fájt. Közel sem annyira, mint tegnap, de fájt. Körbenézett: fehér falak, felszerelt fehér ágyak, és hatalmas ablakok, amin gyönyörű a kilátás. És kórházban van. Tisztában volt ezzel eddig is, de nem tudta eléggé megfigyelni, lefoglalta az, hogy a száján keresztül egy kisebb beavatkozást csináltak rajta. Bár nehezen, de sikerült félig felülnie. Ereje elhagyta, érezte, ahogy kezei remegnek a legkisebb erőkifejtéstől is. Éhes volt, de ha arra gondolt, hogy most enne, rosszul volt.
A szoba másik felében egy másik ágyon egy lány ült. Nyugodt volt, olvasott. Amint észrevette a felkelőfélben lévő Kittit, letette a könyvét.
- Szia! Reni vagyok, és te vagy Kitti, ugye?
- Szia, igen... - mondta meglepődve.
- Örülök, hogy megismerhetlek! Bár annak nem, hogy idekerültél. - a lány kedves volt, megmosolyogtatta Kittit.
Idősebbnek tűnt Kittinél, pár évvel. Haja szépen meg volt fésülve, és visszafogott hálóingben ült betakarózva, miközben egy nagyon vastag könyvet olvasott.
- Te miért vagy bent? - kérdezte Kitti, bele sem gondolva abba, hogy talán nem akarná elmondani. A lány elmosolyodott újra.
- Crohn beteg vagyok. Újra rosszul lettem, emiatt bent vagyok már egy ideje. - Kitti sajnálta a lányt, hiszen ismerte ezt a betegséget. Bárhol, a szájától egészen a végbélig bárhol kialakulhat gyulladás, akár nagyon komoly kimenetellel.
- Én... Nem is igazán tudom.
- Én igen! Hasnyálmirigy gyulladásod van.
- Te aztán tájékozott vagy! - mondta meglepetten.
- Köszi! Megkérdeztem az orvosokat. Te pécsi vagy?
- Igen. Az egyetem miatt költöztem ide. És te?
- Én is. Bár én eredetileg is itt laktam. Ó, egyetemista vagy? Én is! Én magyar-angol tanár tagozaton. Te?
- Dietetikus. - a lány szeme felcsillant.
- Az nagyon jó! Nekem is van dietetikusom! Nagyon rendes, és nagyon sok mindent tud! Gyönyörű szakma! - mondta lelkesen.
- Ahogy tanárnak lenni is gyönyörű! - összemosolyogtak.
A lány eltette a könyvét, és a Kittire nézett, aki az infúziót nézte.
- Hány óra van egyébként? - Reni az éjjeliszekrényre nézett, ahol karórája pihent.
- Dél lesz 5 perc múlva.
- Azta... Jó sokat aludtam akkor.
- Igen, majdnem egy teljes napot! - mondta mosolyogva. - Amikor engem is begyógyszereznek, simán végigalszom én is. Itt aludni a legjobb, minden más lehangol. - Kitti elcsodálkozott Reni szavain.
- Hány éves vagy?
- 25. És te?
- 21. - összemosolyogtak.
- Lenne jobb dolgunk is, mint itt lenni, nemde? - Reni olyan kedves volt, hogy megmosolyogtatta Kittit.
A fájdalma a hasában erősödni kezdett annyira, hogy már a hasához tette a kezét.
- Jól vagy? Hívjak nővért?
- Nem, nem kell! - intett Kitti. Reni rosszallóan nézett a láthatóan rosszul lévő lányra.
- Kitti! Itt szólnod kell, ha baj van! Mert csak akkor tudnak segíteni időben! - Kitti bólintott.
- Talán mégiscsak kellene... - Reni bólintott, és megnyomta a nővérhívót.
ESTÁS LEYENDO
Miért Kitta?
Chick-LitTóth Kitti elhivatott dietetikus hallgató, aki már egyetemista életének első napjaiban, a gólyatáborban összetalálkozik a nagyon helyes Vereckei Zoltánnal. A táborban hallgatónak hiszi, és közel kerülnek egymáshoz, ám amikor kiderül, hogy a férfi tö...