A nővérpultban két ápolónő beszélgetett. Az egyik fiatal volt, barnás bőrű, kedves külsejű mosolygós lány, Zoltán egykori tanítványa, a másik pedig egy idősebb, vöröses hajú hölgy. Mindketten osztályátadás után végezték a papírmunkát. Ahogyan Gina az ápolási naplót lapozgatta, megakadt az egyik oldalon tekintete. Szomorúan nézte a papírt, majd munkatársa felé fordult.
- Erzsi nézd! Ahogy látom, az egyik lány a négyesben megint rosszul volt az éjjel.
- Melyik, Renike? - nézett vissza az idősebb nő, kávéval a kezében.
- Nem, Kitti. Írták, hogy az utóbbi napokban kínálták progresszív ételekkel, de vagy hányt, vagy rosszul volt. Ez így nem lesz jó szegénynek!
- Ja tudom, tegnap előtt is ez volt a baja, pedig jó kaját kapott, mégis hányt tőle. A doktornő azt mondta, hogy ha ma sem tud szájon át enni, akkor megint szondát kap. - mondta sóhajtva, miközben kevergette a kávéját. - Szegény lány... Szerintem valami lelkileg nincs jól vele. Bent van már négy napja, mégis pocsékul fest, és semmit sem tud enni, pedig a gyulladás lement! Volt olyan, akit egy hét múlva hazaengedhettünk pancreatitissel.
- Mikor lesz cholecystectomiája?
- Azt hiszem pénteken. - gondolkodott el Erzsi egy nagyot kortyolva. - De ha így marad, nem műthetik meg.
- Igaz, nagyon lefogyott, nem olyan kis szép, mint volt. - tette hozzá aggódva Gina.
- Majd a szonda helyrehozza, reméljük! Lehet haza kellene engedni, és akkor jobban lenne egyből. Most komolyan, ebben a siralmas kórházi hangulatban ki tud a javulásra figyelni?
- Elvileg egyedül él. Tudna magára figyelni szerinted?
- Hát az a férfi, aki minden nap bejön hozzá? Az nem a barátja?
- Vereckei? Elvileg igen! Tudod, ő ám egy tanár az egyetemen, engem is tanított! Nagyon szigorú, mindent pontosan visszakért a táplálásterápiáról. Utáltuk, de utólag bevallom, igaza volt.
- Ó, tanár-diák kapcsolat? Milyen izgalmas! - szája elé tette a kezét, és elmosolyodott.
- Az, de míg Vereckei az ápolási intézetben van, Kitti dietetikusnak tanul. Más az intézet, szóval nem tanítja elvileg.
Erzsi és Gina a kinyíló ajtó hangjára felálltak, és az ajtó felé indultak. Ha valaki 8 óra előtt jár át azon az ajtón, az valószínűleg a professzor asszony, vagy valamelyik rezidens orvos lehet. A nővérpulthoz sétált egy vékony, csinos, vörös hajú hölgy, aki hiába 70 éves, legalább 20 évet letagadhat korából. Mosolyogva összenéztek, majd megtámaszkodott a pulton, és szinte azonnal pár rezidens orvos és orvostanhallgató is megjelent, buzgón lesve minden szavát.
- Jó reggelt! Mi újság van az osztályon?
- Jó reggelt Professzor asszony! - köszöntötte Gina. - Az egyesben volt egy hipoglikémia, amit az időváltozásra fogott a hölgy. Ezen kívül pedig a négyesben az egyik lány hányt az éjjel.
- Melyik lány?
- Tóth Kitti. - a doktornő gondterhesen fújt egyet.
- Ez így nem lesz jó. Ha nem bír enni, akkor sosem fog meggyógyulni. - kezét homlokához tette, és tanakvásba kezdett.
- Tápszert kóstoltattunk vele Papp doktor úr és a dietetikus javaslatára, azt jól fogadta, de nagyjából egy decit tudott meginni egész nap. - lépett Gina mellé Erzsi is. - A katétert kivették, azt mondta ingere van, és már volt mosdóban is, valamint egy ideje már járkál és egyedül intézi magát. Nagyon lassan, de teljesen önállóan.
KAMU SEDANG MEMBACA
Miért Kitta?
ChickLitTóth Kitti elhivatott dietetikus hallgató, aki már egyetemista életének első napjaiban, a gólyatáborban összetalálkozik a nagyon helyes Vereckei Zoltánnal. A táborban hallgatónak hiszi, és közel kerülnek egymáshoz, ám amikor kiderül, hogy a férfi tö...