Mr. Farell

37 2 0
                                    

Jag lägger snabbt tillbaka papperna i lådan och slår igen locket. Jag hör hur Hugo borstar av sig snön innan han öppnar dörren. När han har klätt av sig sina kläder börjar han gå mot mig, han kysser mig lätt på kinden innan han lägger märket till lådan framför mig på golvet. Han glider ner bredvid mig och drar in mig i en stor kram. Efter ett tag släpper han efter och tar mod att fråga vad det är för låda.
-Vem är jag Hugo? Frågar jag honom med en gråt klump i halsen.
-Vem är jag! Jag kan inte hålla emot längre och jag brister ut i gråt. Han drar in mig i sin famn och kramar mig hårdare, hanns hand glider upp och ner längs min rygg så det känns tryggt. Jag borrar in mitt ansikte i hans stickade tröja och drar in hans hemtrevliga doft.
-Ta det lugnt okej, vad har hänt? Han släpper mig och kollar rakt in i mina ögon.
Jag snörvlade tyst och torkade mig under ögonen innan jag berättade om lådan och hals bandet och allt han inte redan visste.
-Oj! Han drar in mig igen i hanns famn igen och kysser mitt huvud.
-Sa du Moonacte?
-Aa, vad betyder ens det.
-Moonacte var för några år sen ett jättestort företag som hade nödigt mycket pengar, men konstigt slogs det ner.
-Vadå för företag? Frågar jag honom.
-Säkerhetsskydd och lite allt möjligt tror jag.
*knack knack*
Det knackar konstigt nog på dörren och Hugo reste sig för att öppna. När han öppnar möter han en kraftig man med ful mustasch.
-Hej kan jag hjälpa dig med något?Frågar Hugo lugnt även fast man märkte att han var nervös
-Ja! Mitt namn är Mr. Farell, Tom Farell. han sträcker fram sin hand för att hälsa med Hugo tvekar. Han drar tillbaka handen och harklar sig därefter.
-Jo jag var arbetskamrat till Fredrik Schlagenberg för flera år sen men saken är den att det ska finnas några papper här som tillhör mig.

-Okej men jag får be er att återkomma, jag är väldigt upptagen. Gav Hugo som svar för att bli av med den mystiske manen.

Självklart jag åter kommer imorgon. Han vände snabbt på klacken och går ner gör trappan och försvinner i det snötäckta landet.

Nyckelns hemlighetWhere stories live. Discover now