-Vem var det ? Frågar jag när Hugo kommer tillbaka in i rummet.
-Han hette Mr. Farell, Tom Ferell vet du vem det är?
Jag tänkte efter en stund men inga klockor ringde om någon Ferell.
-Nä, men vad sa han?
-Han sa att han hade jobbat med din pappa och att det finns några papper här som tillhör honom och han åter kommer imorgon för att leta efter dom.
Jag suckar tungt innan jag sväljer hårt,
-Det måste vara de här papprerna han letar efter, säger jag och grabbar tag i lådan framför mig.
-Kanske det men det är inte säkert, instämmer Hugo och tittar på lådan.
Jag går hem och tar reda på lite fakta om den här ferell och sen återkommer jag imorgon innan han kommer hit, okej?
-Okej, jag reser mig upp och går mot Hugo och blir inbjuden i en mysig kram innan han släpper mig och går mot dörren.
När han har gått öppnar jag lådan igen och läser igenom papprena igen,
Sarah Schlagenberg även kallad Emmalyn af Moonacte Född 11 november 1907
Fader: Fredrik Schlagenberg
Moder: Melanie Schlagenberg eller också af Moonacte
Emmalyn af Moonacte's arv.
Som dotter till Fredrik och Melanie ägarna till det stor företaget Monnacte ger de som ett arv när tiden är slagen samt huset samt alla sparpengar som finns att hämta efter Fredrik och Melanie Schlagenberg samt af Moonacte.
Godkänande underskrigt: Fredrik Schlagenberg, Melanie af Moonacte, herr och fru Svensson
ej godkännande underskrifter: Tom ferell
Jag lägger ner pappret och försöker komma ihåg vad mannen som kom hette... jo just det Mr. Ferell Tom Ferell.
__________________________________________________________________
Hugos perspektiv
Jag kommer i lugn takt mot grinden och får syn på Lars som sitter på en bänk och tittar mot ängarna, jag smyger mig fram innan jag harklar mig för att inte skräma honom.
-Åhh hej Hugo.
-Hej farbror Lars, hur är det?
Frågar jag och sätter mig bredvid honom.
-Jag har mått bättre säger han och sänker huvudet och tittar på han händer.
-Får jag fråga en sak?
-Visst, han suckar tungt och tittar på ett rådjur som kommer fram och börjar äta på växterna, men konstigt nog låter han den göra det.
-Jo vet du vem Tom Ferell är?
-Om jag gör, vadårå?
- Nä jag bara undra, kände han mina föräldrar och Schlagenbergs?
-Oh ja, all vi jobbade för Fredrik och Amanda Schlagenberg på Moonacte i flera år. När Amanda blev gravid så skulle de skriva ett kontrakt för hen...
-Melanie inte Amanda, Melanie
-Nä Schlagenbergs fru hette Amanda
-Nä Melanie jag har läst en del av det kontraktet.
-Va!! Har du hittat det?? Låt inte Tom få tag i det. Hans vändning gjorde mig förvånad så jag nästan ramlade av bänken.
-Vadårå?
-Han ville bli ägare efter Schlagenberg men de ville att deras dotter skulle få företaget men konstigt nog försvann dottern och de dog samt dina föräldrar och för att företaget inte hade någon ägare slogs det ner och jag träffade Wera samt får jobba här och fick dessutom dig runt halsen.
-Jag ville aldrig vara till ett besvär, det är du inte direkt men Tom är.
YOU ARE READING
Nyckelns hemlighet
FantasyNär du väl har börjat läsa så vill du inte sluta, jag lovar att du kommer ha bilderna kvar på näthinnan när nyckelns hemlighet avslöjas efter att du har vänt den sista sidan. Om du inte tror mig, läs så får du se.