Elden

68 4 5
                                    

Jag står kvar i dörröppningen och ler efter han har gått, jag vänder mig om och börjar gå inåt. Det känns som jag flyger över golvet och landar mjukt i en av fotöljerna Efter en stund sommnar jag.

Jag rycker till och vaknar av att det är otroligt varmt, jag slänger ett öga på klockan och ser att den är bara kvart över tre på natten. Jag slänger där efter ner filten på golvet samtidigt så känner jag en konstig lukt. Jag skriker till när jag väl ser att gardinerna står i lågor av ett ljus som har ramlat. chockande reser jag mig upp och springer in i köket för att hämta vatten. 

Hugos persoektiv

Jag sätter mig upp i sängen helt kallsvettig, jag tittar på klockan 03.22.

-Okej lugna dig Hugo det var bara en dröm, Sarah mår bra okej. Säger jag lugnande till mig själv. jag läger mig i sängen igen för att somna om, men så fort jag stänger ögonlocken ser jag hur Sarah är i knipa. Nä jag måste gå och kolla om hon mår bra. Jag smyger ut ur rummet till den lilla hallen, jag tar på mig mina kängor och tar på mig den blåa jackan. Förskiktigt tar jag ner handtaget och går sagta ut. Så fort jag har stängt grinden springer jag så fårt jag bara kan mot Sarah. När jag väl kommer in på den överbevuxna trädgården ger mina andetag ett högre ljud än den kalla vinden. Jag springer fram den sista biten och drar upp dörren och ser att Sarah ligger på golvet i en hög medans fönstrets gardiner står i lågor.

-Sarah! Skriker jag och springer fram till henne, jag bär upp henne och ut vid köket där jag öppnar dörren och sätter henne på trappan i en filt. Jag går in igen och stänger dörren för att elden inte ska sprida sig medans jag tar en stor hink och fyller den snabbt mad vatten. Jag springer fram till gardinerna som inte är något mer en aska snart, jag slänger vatten mot de och det pyser till.

Poff! loter det när gardinerna släpper taget om gardinstongen och ligger nu bara som en hög på golvet och briner lätt. Jag springer åter igen till köket för att hämta vatten, jag får sprina ungefär fyra rundor innan jag kan säga att elden är släckt. När det väl bara är ask samt lätt rök går jag anfåd till Sarah som sitter utanför. När jag väl öppnar dörren märker jag att hon inte har vaknat. Jag lägger försiktigt hennes huvud i mit knä, hennes kinde är röda samt har hon svart aska i ansiktet. Bara det inte är något allvarligt som har hänt henne, i så fall kommer jag aldrig förlåta mig själv, Jag lutar mig fram och se hur hennes ande tag låter, det låter som det ska göra.

-Hmm, säger jag tyst när jag märker att hon är lika vacker när hon sover som när hon är vaken. Hennes näsa, hennes mun, hennes ögon tänker jag för mig själv medans jag speker hennes kind och märker att en tår sagta glider ner från min kind och hamnar på hennes kind.

-Snälla Sarah vakna, säger jag och kramar henne lett smat jag kysser henne på pannan. Då hör jag hur små hostningar kommer från hennes mun och hon stänger igen sina ögon ännu hårdare så det ser ut som russin.

-Hugo, hör jag en svag röst.

-Sarah! jag omfamnar henne tills jag släpper henne ur mina armar. Hon tittar sagta på mig, hennes ögon är röda. Tillsist slänger hon sig emot mig och hennes läppar träffar mina.

_____________________________________________________________________________

Ledsen för att jag inte har skrivit något på ett tag men min dator gick sönder och när jag fick väl tillbaka den så funkade inte min innlågning för en nu. Men jag hoppas ni gillade kapitlet och komentera gärna era åsikter. GOD JUL förresten!!!! 

Nyckelns hemlighetМесто, где живут истории. Откройте их для себя