Jag älskar dig

59 4 0
                                    

Jag lossar mig försiktigt från hennes grep och bara tittar på henne, hon ser ut som en porslins docka som man måste vara försiktig med annars kan hon sönder.Jag bär in henne och bär henne upp för trappan och sen lägger jag henne försiktigt i sängen som hon gömde säg bakom första gången vi träffades. En röd filt ligger i säng kanten som jag drar över henne. Och en brund hårlock ligger framför hennes ena öga,jag skjuter undan den och smeker henne på kinden efter.

-Lova att du inte lämnar mig, hör jag en pipig röst komma från henne.

-Jag lovar. Jag börjar resa mig för att ta hand om gardinerna på nedervåningen men plötsligt känner jag hur hon grabbar tag i min jacka som jag inte har taggit av en.

-Hugo!

-Ja Sarah jag ska bara gå ner och ta hand om gardinerna.

-Men tycker du om mig? Frågar hon.

-Om jag gör, Sarah jag älskar dig. Jag känner hur mina kinder blir varma och jag sänker blicken.

-Och jag dig, hon släpper min jacka och bara tittar på mig.

Jag hukar mig över henne och kysser henne lätt på pannan sen börjar jag gå ut från rummet.

-Eller du vad stod på lappen i klockan? Jag kan ta gardinerna sen, säger jag och sätter mig på sängen igen. Hon tar fram lappen samt asken ur ena fickan och ger de till mig.

-Ska jag läsa? Hon nickar lätt sen lutar hon sig bakot och blundar. Jag lägger ifrån mig asken på sängen medans jag väcklar ut pappret.

"Jag är inponerad gumman du förstår alla mina gåtor! Du undrar säkert varför jag gömer massa lappar med gåtor, det är så att om detta kommer i fel händer kan det sluta illa. Det som finns i den lilla ask ska hjälpa dig till nästa lapp. Men du måste vara försikig, Sätt denna där den rätta ska vara. Pompa och ståt kan utspelas här men med en lagom dos kan det ingen skada. // Fredrik Shlagenberg din far."

Jag tittade på Sarah som hade råkat somna, jag la lappen och asken på det lilla bordert brevid skrinet. Sedan la jag mig brevid Sarah och efter en stund somnar jag också

Nyckelns hemlighetWo Geschichten leben. Entdecke jetzt