Jag vänder och vrider på mig men jag kan inte somna om, jag reser mig upp och börja tänka på lappen som hennes pappa hade skrivit. "Pompa och ståt" kan vara en typ av fest, tänkte jag för mig själv. " Där den rätta ska vara". Jag reser på mig med ett ryck och tar fram asken samt öppnar den och tar ut ett halsband med en silver färgad ring, med svart text står det "Tillsamman för alltid". Med raska steg går jag mot det gammla matsals bordet, de flesta stolar är borta eller lite trasiga. Men det finns en stol som är helt hel på ena änden av bordet, jag går fram och drar ut stolen och sätter mig ner.
-Där den rätta ska var och där pompa och ståt kan utspelas, säger jag högt. Jag känner försiktigt på bordet framfor mig tills jag känner en rund ring som är urgröpt ur trät. Jag tar fram halsbandet och trycker in ringen i trät då ett klickande ljud hörs och en lucka öppnas mitt på bordet. Jag springer fram och känner efter i lönnfacket då jag hiitar en lapp. Med en smäl slår jag igen luckan innan jag sätter mig i ena fotöljen och väcklar ut lappen.
"Okej gumman det finns många hemligheter som jag har velat berättat för dig med det har aldrig funnits tid och du har varit allt för ung. Men det finns som du inte vet om din bakgrund och vem du egentligen är. Jag och din mor har gömt ett testamente som det står en del om dig om. Men det jag vill sist göra är att berätta om den andra familjen samt den girig karlen, och ditt riktiga hem men det finns bara en sak som kan berätta det för dig, och det är du. Jag är ledsen om du inte fick veta allt svart på vitt men vi vill bara att du ska förstår att det handlar om din säkrighet. // Fredrik Shlagenberg din far."
Jag känner ur en tår rinner ner från min kind, och kysser halsbandet lätt innan jag håller den mot bröstet.
-Varför skulle ni dö! Vem skyddar ni mig från? Och vem är jag egentligen?! Jag känner hur fler och fler tårar rinner från mina röda ögon.
Heej ledsen om det blev ett kort kapitel men jag ska försöka uppdatera så fort som möjligt, hoppas ni gillar den! :)
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Nyckelns hemlighet
ФэнтезиNär du väl har börjat läsa så vill du inte sluta, jag lovar att du kommer ha bilderna kvar på näthinnan när nyckelns hemlighet avslöjas efter att du har vänt den sista sidan. Om du inte tror mig, läs så får du se.