Testamentet

32 2 0
                                    

Jaha om jag inte är Sarah vem är jag då? Och hur ska jag får reda på vem jag så fall är? Jag försöker somna om men det går inte, jag smeker den lilla ringen på halsbandet.

- Hugo kom, viskar jag för mig själv innan min ögonlock stängs av trötthet. Jag vaknar av fåglar som kvittrar i det snö täckta landskapet. Sen plötsligt hör jag dunkande steg utan för, jag reser mig och går till ett öppet fönster.

- Vad gör du? Frågar jag Hugo som står utan för.

-Godmorgon Törnrosa sovit gott?

-Ja men vad gör du?

- Skottar, om du vet vad det är. Han sätter spaden i snön och tittar på mig.

-Jo jag vet vad det är.

Jag går tillbaka in igen men snubblar på en uppstickande planka i golvet. Har aldrig märkt det för ut. Jag hoppar över plankan på ett ben medans jag smeker min fot som slog i det gamla trät. När det mästa smärtan har försvunnit tar jag tag i sidan på trråbiten och drar, det är dungt men det går. Plötsligt har jag rivit upp den. För det mästa är det jord och annat skräp men det är något på botten. Jag tittar ut genom fönstret men Hugo skottar fortfarande. Jag läger mig på magen och sträcker ner armarna och får tag i en gammal låda. Med en duns sätter jag den på golvet jag sätter först tillbaka plankan innan jag tar en närmare titt på lådan. Jag borstar av den och då kan jag se att det står "Schlagenberg" på locket. Försiktigt rycker jag i locken men som alla andra gammla lådor i detta hus så är den låst. Men den här gången behöver jag ingen nyckel utan en kod, en fyr siffrig kod. Jag knapparr in 19 11 bara för att. Med ett klick går den upp.Men den innehåller bara papper. Jag tar upp papprerna och börjar läsa.

Sarah Schlagenberg även kallad Emmalyn af Moonacte Född 11 november 1907

Fader: Fredrik Schlagenberg

Moder: Melanie Schlagenberg eller också af Moonacte

Emmalyn af Moonacte's arv.

Mina händer börja skakka så jag släpper papprerna som sedan singlar ner tills det hamnar på golvet.

-Emmalyn af Mooacte, Melanie af Moonacte. Jag som trodde hon hette Amanda Schlagenber.

Jag är så ledsen att det har varit länge sedan som jag släppte ett kapitel men jag ska försöka bättra mig!! Hoppas ni gillar den!!

Nyckelns hemlighetWhere stories live. Discover now