Melike' de, " Evet birdahaki sefere onuda getir." dediğinde kendisine destek olmak istediğini anladı. Yoksa normal bir zamanda çekingenliğini yenemez, muhabbete karışamazdı.
Tebessüm dudaklarına otururken bakışları ile teşekkür etti.Sarper, " Getirebileceğimi sanmıyorum." dediğinde bakışları yine kendisini bulmuştu. Sanırım durum iyiye gitmek yerine dahada kötüleşiyordu.
Cevdet, " Neden?" diye sorduğunda ise Melike ile birbirlerine bakıyorlardı ve Sarper' in vereceği cevaptan korkuyorlardı...
Sarper cevabını geciktirmeden, " Yanımda duruyor ve ben gözlerimi ondan alamıyorum. " dediğinde Sarper'e değilde Akay' a bakıyordu. Kendini sıktığı için boynundaki damarlar belirginleşmişti ve bakışlar ile bir insan öldürülebilseydi şuan Sarper ölmüş olurdu. Öyle kötü bakıyordu ki kendisini dahi korkutuyordu.
Cevdet şaşırarak, " Ne diyorsun lan sen?" diye sorduğunda Melike kolunu cimcirdi ve, " Sus." dedi. İşler sarpa sarıyordu ve Akay daha fazla dayanamayacağa benziyordu. Her an patlamaya hazır bomba gibiydi. Sarper' in tek bir söz daha etmesi pimini çekmeye yeterdi.
Panik duygusu ile boncuk boncuk terlemeye başlamıştı. Bir anda ayağa kalktı. " Ben size kahve yapayım,nasıl içersiniz?" dedi. İlk aklına gelen bu olmuştu.
Ama faydalı olmamıştı. Sarper az önce Cevdet' in verdiği tepkiye karşılık olarak, " Behrem' e aşık olduğumu söylüyorum. Bir sakıncası mı var?"diye sormuştu.
Evet vardı ama bunu açığa vuramazlardı.
Şuan bir yanında Akay sinirden kuduruyordu. Diğer yanında Sarper ise tüm rahatlığı ile aşkını ilan ediyordu.
Aslında Sarper' in bu kadar rahat olmasına şaşırıyordu. Cevdet' in verdiği tepki ile afallaması gerekiyordu. Birazda olsa Akay' daki değişimi hissetmesi gerekiyordu. Ama o hiç istifini bozmuyor, yüzündeki gülümseme ile kucağında Akgün ile oturmaya devam ediyordu.Kimseden cevap gelmeyince Sarper sözlerine devam etti. " Sanırım yok, O yüzden gelin adayımı sizlere takdim ediyorum. Behrem benimle evlenmeni istiyorum. Sana ilk gördüğüm an sırıl sıklam aşık oldum ve ben biraz eski kafalıyım. O yüzden flörtleşme dönemini es geçerek seninle nikahı basmak istiyorum. " dedi. Bu sözler üzerine Akay içinde zapdetmeye çalıştığı bombayı patlatmış ve elindeki su şişesi uyguladığı kuvvet ile patlarken ayağa kalkmıştı.
" Lan benim kadınım o, benim. Onunla sadece ben evlenebilirim. " diye bağırarak Sarper' e doğru birkaç adım attı. Bu ani yükselişi ve tüm saklamaya çalıştıkları gerçeği ortaya çıkarması karşısında Sarper rahat tavrını hâlâ bozmamıştı. Hatta yüzündeki gülümseme yerini keyifle sırıtışa bırakmıştı. Akay başta olmak üzere herkes şaşkındı.
Sarper, " İnsanları kışkırtma konusunda üstüme tanımam." dediğinde kimse ne dediğini anlayamamıştı. İçinde bulundukları durum çok farklı bir boyuta taşınmıştı. Ne yani bunca ettiği laf yalan mıydı? Gerçeği ortaya çıkarma çabası mıydı?
Sarper yine kimseden cevap gelmemesi ile, " Abi sen beni Sarp 'la mı karıştırdın? Kurnaz olan bendim unuttun mu? Behrem ile aranızda bir şeyler olduğunu daha ilk dakikadan anladım. Benden gizlemeyi tercih ettiğinde bende saf ayağına yattım ve ilk defa aşık olan abimin ne kadar dayanabileceğini görmek istedim. " dediğinde her şey açıklığa kavuşmuştu. Düşündüğü gibi tüm bu gerilim dolu dakikalar sadece önceden tasarlanmış girişimin getirisiydi ve Sarper amacına ulaşmıştı. Kendisinden saklanan gerçeği bizzat gizleyenlerin ağızlarından duyarak ortaya çıkarmıştı.
Sarper' in yüzündeki sırıtma silinerek yerini ciddiyete bıraktığında sözlerine devam etti." Bunu yapmanın sebebini de elbette ki bililiyorum. İşler ters giderse diye endişeleniyorsun ve her duruma karşı Behrem' i korumak istiyorsun. Ama merak etme öleceğimi bilsem dahi Behrem' e değer verdiğini onlara söylemek gibi bir hataya düşmem. O yüzden için rahat olsun." dedi.
Sarper' in ciddi anlamda fazlasıyla kurnaz olduğuna kanaat getirmişti. Her şeyi en başından çözmüş ama yinede sesini çıkarmamıştı. Böyle oyunbaz biri olmayı tercih etmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BEBEK!
General FictionKapının çalmasıyla, "geliyorum." diyerek bağırdı.Köpüklediği tabakla süngeri diğer bulaşıkların yanına bırakarak mutfağın çıkışına yöneldi. Bir yandan hem köpüklü ellerini üzerine siliyor hem de gelenin eski kocası olmamasını diliyordu. Kapıya ula...