Grease je već decenijama cultni klasik, ikoničan i popularan mjuzikl. Pesme i koreografije su toliko dobre i toliko se lako pamte da su ih mnogi od nas oponašali dok smo sami u sobi. Ali, pored dobre zabave koju priređuje, Grease je u stvari samo jedan neuspešan pokušaj. Kao mala bila sam opsednuta ovim klasikom i uvek ostavljam sve obaveze po strani kada ga vidim na TV-u, tako da je i meni teško da samu sebe ubedim da je loš. Evo zašto:
Glavni par u Grease filmu, Sandy i Danny, sreli su se na moru i zaljubili, misleći da se nikada više neće videti posle letnje romanse ali jesu - Sandy se sa porodicom doselila u Dannyjev kraj i ispostavilo se da sada njih dvoje idu u istu školu. Uvod je romantičan, kao ideja za današnje Disney mjuzikle, ali čak i pre nego što se njih dvoje sastanu dobijamo prvi znak da je bolje da se mimoiđu - 'Summer Love'.
Predivna pesma ima romantični vajb i jeste romantična ali sa Sandyne strane. Sandy peva o tome kako su se njih dvoje zaljubili, držali za ruke, zabavljali - kako je i bilo. Ali, sa druge strane školskog dvorišta, Danny peva svojim drugovima kako su on i Sandy samo radili odrasle stvari - što naravno nije istina ali, znate, takvi su mnogi momci u tinejdžerskim godinama.
Znači dok Sandy peva ,,He was friendly holding my hand", Danny peva ,,She got friendly down in the sand". Šta dalje reći?Sedeće je kad se njih dvoje sretnu, ona je srećna što ga vidi ali on, naravno, glumi frajera pred svojom ekipom i pravi se da mu nije stalo do nje. Ona otrči u suzama tvrdeći kako on nije isti kao što je bio na moru, a on je dodatno ismeva zbog plakanja. I ako vam to nije dovoljno dobar znak da su njih dovje loš par, postoji još brojnih primera da gori ne mogu biti kao kad je on pozove u bioskop nadajući se samo da će njih dvoje zapravo raditi odrasle stvari, ili kad je otera sa takmičenja i pleše sa drugom ženskom.
Mislim da je šampionski dokaz finale filma gde se ona pojavi u kožnim pantalonama i majici koja joj otkriva grudi, puši cigaretu i iz nevinašceta se pretvori u lošu devojku koja u pesmi 'You're The One That I Want' peva kako želi da mu da svoju nevinost.
Dok je scena fenomenalna, priča je potpuno suprotno jer se Sandy menja iz korena kako bi zadovoljila momka kojem nije stalo do nje, bar ne dovoljno, i koji je sutra može šutnuti zbog druge, kao što je i uradio na plesnom takmičenju nekoliko scena ranije.
Poruka je potpuno pogrešna jer, niko, ponavljam, NIKO ne treba da se menja iz korena kako bi zadovoljio nekog. I da imate probleme i morate da ih promenite, Vi to radite prvenstveno zbog sebe i svog zdravlja i svojih razloga a ne da bi ste se svideli nekom drugom.
Zatim drugi loš par u seriji su potpuno suprotni od Sandy i Dannyja, Rizzo i Kenickie, koji su više pozadinska radnja ali isto toliko važni. Njih dvoje se ne vole na romantičan način već imaju seksualnu vezu, i Rizzo je klasična loša devojka koja spava sa momcima, pije, puši i mrzi Sandy jer se Sandy ne ponaša tako. Ali, Rizzo se upoznaje sa cenom nemarnog života koju mora da plati - počinje da sumnja da je zatrudnela. Kenickie to saznaje od tračara, ali ona ga ubedi da on nije otac bebe i raziđu se. Nihova priča se završi tako što Rizzo saznaje da zapravo nije trudna i oni se mire. Zatim sve uloge na vašaru izvode 'We Go Together'.
Toliko su likovi loši, ne znam ni odakle da počnem. Loše romanse su kruna ovog filma, a loša prijateljstva su tron. Nekako mi se čini kao da je sve to napravljeno namerno. Ne znam ni kako film uspeva ali uspeva i kao celina je odličan ali kada se podeli na deliće on je samo jedna velika zbrka koja radi mnogo toga i ne postiže ništa. Loše veze u dobrom filmu - tako je najjasnije.
Nadam se da vam ovo nije upropastilo Grease. Naravno da se može gledati uvek ali bilo bi bolje da takve 'romanse' ostanu u filmu i ne šire se dalje.
YOU ARE READING
ZABAVA (Filmovi I Serije) ✔️ (CELA PRVA KNJIGA)
RandomNAPOMENA: OVO SAM PISALA DAVNO, SAD SU MI NEKA MIŠLJENJA DRUGAČIJA I NISU SVE ANALIZE ONAKVE KAKVE BI BILE DANAS. AKO SE IKADA VRATIM PISANJU, PROMENIĆU SVE ŠTO TREBA. Druženje, Kometarisanje, Zabava - sve posvećeno našim omiljenim likovima i njihov...