Zašto Nas Mediji Stalno Teraju Da Saosećamo Sa Negativcima?

20 6 4
                                    

Bez negativca nema priče. Već sam pisala o tome da je negativac veliki deo priče i ako je on dobro urađen, veći deo priče je pokriven i to mnogo utiče na kvalitet. Ali, postoji razlika između dobrog zlikovca i zlikovca koji veći deo svog vremena provede pokušavajući da nas rastuži.

Motivi su važni, ali poenta zlikovca nije zašto je on zao već zašto njegovo postojanje treba da nas zabrinjava.

Nije nas briga da li je on zao jer mu je mama juče umrla, nas je briga kako on doprinosi uništenju sveta kakvog pozitivci znaju. Mnogo puta mi nemamo jasnu sliku zbog čega je taj lik tolika pretnja već nam on samo kuka o svom životu i mi bi trebali da ga sažaljevamo, osim da se pitamo na koji način će ga heroj pobediti. Mnogi teže da nas podsećaju da je zlikovac zao jer mu se nešto loše desilo kako bi izazvali empatiju, a u isto vreme heroju nabacuju težinu sveta na ramena i prave se kao da heroj nema prava da oseća tugu, sažaljenje ili želju za osvetom - ima i te kako.

Znate šta ja mislim o 90% zlikovaca:

RECI IM, ELSA! Frozen 2 bio jedan od retkih filmova da javno potvrdi da zlikovac nema apsolutno nikakav razlog da ikada dobije drugu šansu od glavnih likova

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

RECI IM, ELSA! Frozen 2 bio jedan od retkih filmova da javno potvrdi da zlikovac nema apsolutno nikakav razlog da ikada dobije drugu šansu od glavnih likova. I glupo je što je iko očekivao da će je Hans dobiti jer on je pokušao da ubije obe sestre, manipulisao Annom i pokušao da pokori njihovo kraljevstvo. Ako mislite da bi mu oni oprostili i da on uopšte zaslužuje oproštaj od ikoga onda ne možemo više da se družimo...

Najgori zlikovci koji dobijaju empatiju su nasilnici.

Ovo me izluđuje! Zašto uvek pokušavaju da opravdaju nasilnike? Uvek žrtva treba da saoseća sa nasilnicima i da im oprosti za psihičko i fizičko maltretiranje i da im da šansu. ZAŠTO DA IM DA ŠANSU? Da li su oni uopšte zaslužili da im se da šansa? Posle je naravno ponovo žrtva nasilja kriva kad je izdaju jer KAKO JE MOGLA BITI TOLIKO GLUPA DA IM DA ŠANSU? Naravno, to potiče iz stvarnog sveta. Kad devojka otera momka nasilnika onda je on jadnik slomljenog srca koji zaslužuje drugu šansu, a kad mu da drugu šansu i on je ponovo prebije onda je ona kriva jer je bila toliko glupa da mu da još jednu šansu. Uvek je žrtva kriva i najgore je što se u medijima žrtve često pokaju i postanu prijatelji nasilnicima - NE NE i NE. Nikada ne bih mogla da budem prijatelj sa nekim ko mi je upropastio detinjsvo. I dan danas kad ih vidim stomak mi se prevrne, a ne još da se uhvatimo ruku za ruku i izmirimo. Neka oni nama vrate te godine koje su nam oduzeli i to detinjsvo koje su nam upropastili. Nikada ne osećam sažaljenje prema takvima. Šta god da im se dešava. I evo zašto ne bi ni trebalo.

Nije poenta u tome da li je zlikovac sposoban da postane dobar, ZAŠTO BI UOPŠTE MORAO DA POSTANE DOBAR?!

Nelson Muntz (Simpsons)

Nelson Muntz (Simpsons)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
ZABAVA (Filmovi I Serije) ✔️ (CELA PRVA KNJIGA)Where stories live. Discover now