03'Roomates.

946 122 60
                                    

Lima penyiasat atau dikenali CRT itu menatap rumah banglo di hadapan mereka dengan pandangan lelah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lima penyiasat atau dikenali CRT itu menatap rumah banglo di hadapan mereka dengan pandangan lelah. Sudahnya serumah dengan dua suspek, tambahan ada 8 orang ahli. Pastinya suasana di rumah itu teramat lah bising.

"Dah jom, kita kena berkenalan dengan housemates baru kita," ajak Seungcheol.

Seungcheol menghampiri pintu pagar rumah banglo itu lalu menekan loceng rumah itu.

"Eo?"

Seungcheol berdehem kekok sebelum membalas,

"Er.. kami housemates baru ko-"

"Laa dah sampai ke? Jap- HAN HYUNG! HOUSEMATES BARU KITA DAH SAMPAI!"

Terkejut lima sekawan itu mendengar jeritan sang penyambut.

Pintu pagar rumah banglo secara tiba-tiba terbuka membuatkan mereka terpinga-pinga.

"Masuklah, Han hyung dan Shua hyung dah tunggu dekat depan pintu. Anyway, welcome new housemates!" ucap sang penyambut dan segera intercome itu mati.

Masih dalam keadaan terpinga, lima sekawan itu melangkah masuk dan disajikan dengan dua ahli rumah yang bermuka malaikat dan polos di hadapan pintu.

"Annyeong haseyo, Hong Jisoo imnida. Dan dia sebelah aku ni Yoon Jeonghan. Kami ahli tertua di rumah ini. Jemput masuk!" ceria sahaja Joshua berbicara. Jeonghan hanya memberi senyuman pendek memandang mereka.

Dia membuka pintu lebih lebar mengalukan kedatangan penyiasat-penyiasat itu.

Dalam keadaan kekok, mereka melangkah masuk dan sedikit tergamam apabila semua ahli rumahnya sedang berdiri sambil salah seorang daripada mereka yang berpipi gebu memegang kek. Turut terpapar banner yang bertulis 'Welcome New Housemates !' bersama hiasan dekor untuk party kecil-kecilan.

"I- Wow!" Seokmin ternganga seketika.

"Kenapa? Terkejut?"

Seokmin mengangguk dan tersenyum malu ditatap ahli rumahnya.

"Erm... t -tak sangka korang sambut macam ni. Speechless kejap hehe..." ujar Seokmin sambil menggarukan belakang kepalanya.

Jejaka yang berpipi tembam itu ke hadapan sedikit sambil membawa kek memandang mereka lalu berkata,

"Nah siapa nak potong kek? Gyu harini terlebih excited nak bakar kek untuk korang, tu haa tercipta satu. Haa, cepat siapa nak potong kek?"

Empat penyiasat itu memandang ketua mereka. Memahami pandangan itu, dia mengambil pisau kek lalu memotongnya dengan pasrah.

"Yeay! You're officially our housemates!" kata jejaka itu lalu meletakkan kek sebelum mengambil pinggan.

Tercengang seketika mereka melihat tingkah laku jejaka itu sebelum seseorang menyampuk,

The Innocent Killer : Hyn •S.VT•Where stories live. Discover now