"You're just a coward."
Mingyu mengetap bibir mendengar ayat Jihoon. Dia tidak menafikan kerana dia sememangnya seperti apa yang dikatakan oleh jejaka di atas kerusi itu, namun ayat itu masih menyakitkan.
"Aku masih sayang nyawa aku, hyung."
Mingyu melawan mata Jihoon yang menatapnya datar.
"Pastu, kau suka tengok perempuan tak bersalah kena bunuh? Dasar tak berperikemanusiaan," hambur Jihoon lagi.
Belum sempat Mingyu memprotes kata-kata Jihoon, Hyn melangkah masuk sambil matanya menatap Jihoon tajam.
Dia mengambil kayu besbol di sebelah pintu sebelum menghampiri Jihoon.
Pang!
Jihoon memuntahkan darah saat kayu itu menghempas kuat ke perutnya.
"Jangan kau kata Lyan macam tu, Woozi."
Hyn menarik kayu besbol nya lalu disangkut ke bahu.
"Kau tahu, kau nampak lemah macam ni," ejek Hyn.
Dia tahu Jihoon tak mampu membuat apa-apa kerana badannya yang terikat kemas di kerusi.
"Kata orang coward tapi tak sedar diri tu macam mana," sambung Hyn lagi lalu tertawa mengejek.
Mingyu di sebelah Hyn tak mampu berkata ataupun menghalang Hyn. Sejujurnya dia kasihan sama Jihoon, tapi itulah, sisi Jisoo yang ni dah keluar. Memang tak lah nak lawan.
"Actually, I want to give you a choice to choose. Tapi, lepas dengar apa yang kau kata dekat Lyan... uhm— aku rasa aku dah ada jawapan."
Hyn menghampiri Jihoon yang masih menunduk mendengar segala ayat jejaka itu.
Mingyu membulatkan mata seolah memahami apa yang dimaksudkan oleh Hyn.
"Hyn, please no. Give him a choice."
Hyn tertawa kecil lalu bertentangan mata dengan Jihoon yang kini mengangkat kepala memandangnya.
"He already choose anyway."
===
"Hoshi..."
Soonyoung yang mendengar Wonwoo memanggilnya memandang jejaka itu.
"Think wisely, Hoshi. Ini antara hidup dan mati kau. Aku taknak kau mati sia-sia di tangan Hyn."
Ayat Wonwoo mendapat tawa kecil dari Soonyoung.
"Aku takkan mati sia-sia, Won. Sekurangnya, aku mati dengan penghargaan. Bukan hidup dengan dosa."
Wonwoo terdiam mendengar kata Soonyoung.
"You're doctor, Won. You're smart. Tapi... macam mana kau boleh terjebak dengan dunia ni?" soal Soonyoung kecewa.
"Kau boleh tolak tawaran Junhui. Gaji kau bukan sikit pun, berjuta juga. Tapi, kenapa kau terima tawaran Junhui tu?" sambung Soonyoung lagi.
"Unlike me, you still have a choice. Banyak peluang yang kau boleh pilih untuk hidup, dan sertai Hyn pilihan kau? Sumpah aku tak percaya dengan kau Wonwoo."
Jelas di telingan Wonwoo penyesalan dari suara Soonyoung.
"Aku—" Tiada kata mampu diucap untuk membalas ayat Soonyoung kerana semua itu benar belaka.
Tak macam Soonyoung yang pilihannya antara hidup dan mati, Wonwoo diberi banyak peluang, malahan tiada paksaan dari Junhui untuk sertai mereka. Tapi, mungkin kerana dibutakan duit, dia ikut sahaja kehendak Junhui untuk menyertai mereka.
Batuk dari Soonyoung menyebabkan fikiran Wonwoo terganggu. Dia memandang Soonyoung yang tersenyum membentuk eyesmile.
"Tak apalah, Won. Benda dah berlaku. Yang aku harap kau teruskan hidup dengan cara kau. Kita takkan berjumpa lagi lepasni."
Wonwoo tersentak mendengar ayat Soonyoung.
"Kau dah fikir betul-betul?"
Soonyoung mengangguk.
"I heard him. And I want to follow him."
===
uhm— idk but the choice...
YOU ARE READING
The Innocent Killer : Hyn •S.VT•
Mystery / Thriller[COMPLETE] Hyn . Korea digemparkan dengan kehadiran pembunuh bersiri wanita-wanita yang mati dalam keadaan tragis selepas di 'sentuh' olehnya . Menjadi perbualan dan ketakutan penduduk terutama di Seoul , Hyn semakin mengganas dan diburu oleh polis...