05'Sorok.

698 116 56
                                    

Tubuh seorang gadis yang sudah terkulai layu itu diheret oleh seseorang tanpa menghiraukan liku di jalan yang dia lalui

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tubuh seorang gadis yang sudah terkulai layu itu diheret oleh seseorang tanpa menghiraukan liku di jalan yang dia lalui.

Kesan darah kelihatan di sepanjang jalan dari kawasan yang dihiris ngeri.

"Apasal lah pergi setuju dengan perempuan jalang ni. Berat nak mati," keluh jejaka lalu mengerling ke arah wajah perempuan yang sudah dikotori darah itu.

Sampai di suatu tempat, jejaka itu melepaskan tubuh gadis itu lalu mengambil sesuatu.

"Sedikit amaran untuk mereka. Touch up and... done!"

Jejaka menepuk tangannya melihat hasil tangan yang dibuat.

Dia mengeluarkan phone nya lalu dihalakan ke arah gadis itu dan...

Snap!

"Nice. Sekarang, tugas aku dah selesai. Esok kita tunggu je berita keluar tentang kau, okay?" ucap jejaka itu sendirian.

Dia berjalan pulang setelah membersihkan segala jenis kesan yang boleh membuatkan dirinya disyaki polis.

"Rumah nak dirobohkan kan konon. Ingat aku tak tahu ke niat korang?" bisik jejaka itu sendirian.

"Haih CRT Team, berhentilah cari Hyn. Takda guna."

Dia kemudian melihat jam dan membulatkan mata melihat waktu yang tertera.

"Shit, dah lambat! Ah, aku harap diorang dah tidur! Astaga, tulah syok sangat lukis perempuan tadi kan tak ingat masa," bebel jejaka itu sendirian.

Dia berjalan laju lalu mendekati keretanya yang diletak berhampiran dengan tempat dia meninggalkan gadis itu.

"Aku harap diorang terkejut dengan kejutan yang aku berikan."

Senyuman sinis muncul di bibir jejaka itu sebelum dia meninggalkan perkarangan itu.

===

"Yoon Jeonghan. 26 tahun. Berasal dari Seoul, Korea. Berjawatan sebagai CEO di syarikat MTJ. Berkelulusan Business and Marketing Degree. Menyorokkan identiti sebagai CEO dengan gelaran Cheonsa. Salah seorang CEO termuda di Korea. Ibu bapanya sudah meninggal sejak dia lahir. Tiada sebarang rekod jenayah," maklum Hansol.

Seungcheol mengerutkan kening nya. Ada sesuatu yang mereka tertinggal.

"Kalau ibu bapanya meninggal sejak dia lahir, dengan siapa dia tinggal lepas tu?" soal Seungcheol memandang ke arah Jihoon.

Jihoon menaip mencari maklumat. Dia membulatkan mata.

"Tiada sebarang rekod. Katanya, dia tinggal bersama satu keluarga namun identiti keluarga itu tiada dalam senarai. Malahan, segala pergerakan dia dari kecil sehingga 17 tahun hilang tanpa jejak. Seolah seseorang telah memadam rekodnya."

Semua kepala memandang Jihoon terkejut.

"What? Tapi macam mana?" Soonyoung menyoal terkejut.

Jihoon menggelengkan kepalanya tidak tahu.

Seungcheol menghela nafas nya berat. Semakin runsing.

"Woozi, cari maklumat dan jejak dia sampai dapat. Walau hingga ke lubang cacing dia."

Jihoon mengangguk dan kembali menaip.

"Vernon masukkan dia sebagai suspek ketiga. Tukarkan kedudukan dia kepada suspek pertama, turunkan kedudukan suspek Minghao kepada suspek kedua dan suspek Junhui kepada suspek ketiga."

Hansol mengangguk lalu mencatat maklumat.

Seungcheol menoleh ke arah Seokmin yang lagi tadi hanya mengikuti perbincangan tanpa menyampuk.

"DK, dapat apa-apa maklumat dari surat yang dikotori darah dari mangsa Kim Hyrin haritu?"

Seokmin mengangguk. Dia mengeluarkan laptopnya lalu disambung ke slideshow.

"Play and play, but last you gonna find me anyway. Dia tahu kita mencari dia, S.Coups."

Cukup. Cukup ayat itu membuatkan suasana bilik mesyuarat mereka hening. Terkedu dengan ayat yang mereka dapat dari pembunuh Hyn.

Seungcheol memejamkan matanya erat. Hyn yang dia tinggal di satu rumah itu tahu mereka mencarinya.

Jadi, tiada guna mereka mencipta pelbagai alasan dan penipuan jika dari mula dia sudah tahu.

Seungcheol menghela nafasnya lalu membuka mata.

Memandang ke arah buku catatan nya yang tercoret pelbagai maklumat tentang suspek dan mangsa.

"Cari maklumat dan latar belakang syarikat MTJ. Semua sekali walaupun sekecil maklumat."

Semua kembali kepada tumpuan mereka.

"Baik S.Coups."

===

Kelima-lima penyiasat itu memandang tubuh yang terlantar lesu di atas katil mayat itu tergamam.

"M -macam mana?"

Dalam satu hari, tiada yang mencurigakan, Hyn berjaya membunuh lagi seorang mangsa.

Tanpa jejak dan tanpa mereka agak.

"Aku ingat kalau dia tahu kita datang, dia taknak membunuh untuk sehari, tapi ini..." ucapan Soonyoung mendapat anggukan dari yang lain.

Mayat wanita di hadapan mereka keadaannya lebih tragis dari mangsa Kim Hyrin.

Private part nya dibelah sehingga ke lubang punggungnya dan sehingga ke pusat perut. Kakinya waktu dijumpai dan dimaklumkan kepada mereka dalam keadaan di kangkang lebar.

Dadanya digores berbentuk 'X' dan sekali lagi, mereka menemui sebuah surat yang dikotori darah.

"Semalam siapa yang keluar?" tanya Seungcheol tanpa memandang mereka.

Wajahnya sangat serius ketika itu.

"Junhui, Wonwoo, Jeonghan dan Minghao."

Seungcheol mengangkat kepala.

"Detail."

Semua mengangguk dan kembali ke bilik mesyuarat mereka.

Seokmin terkecuali kerana dia perlu memeriksa tubuh mangsa dan mengenal pasti identiti mangsa sebelum dikhabarkan kepada mereka.

"Junhui keluar kerana kerja, Wonwoo keluar ke 7E untuk membeli makanan ringan, Jeonghan masih belum balik sehingga pukul 1 pagi sejak dia ada hal dengan syarikatnya dan Minghao ke Dream Club."

Seungcheol mengangguk dan mencatat maklumat di dalam bukunya.

"Cari maklumat Wonwoo. Vernon, masukkan dia sebagai suspek keempat."

Hansol mengangguk.

"Hoshi, tolong cuba berbual dengan Wonwoo dan Junhui untuk mengorek rahsia mereka. Faham?"

"Faham, S.Coups."

"Woozi, maklumat tentang syarikat MTJ sudah dapat?"

Jihoon menggeleng.

"Baru sikit. Maklumat Syarikat MTJ terlalu sulit. Aku taktau apa yang nak disorokkan oleh syarikat tu."

Seungcheol mengeluh lagi.

"Takpa, teruskan mencari. Sekarang, kita tunggu keputusan dan identiti mangsa."

===










"Amaran pertama dah sampai..."














===
Sheesh HAHAHAHA

The Innocent Killer : Hyn •S.VT•Where stories live. Discover now