Kicauan burung-burung yang berterbangan menandakan waktu sudah senja dan itu masanya untuk pulang semula ke sarang.Langit juga sudah bertukar warna untuk menyambut kehadiran malam.
Seorang pemuda memasang penghawa dingin biliknya untuk menghilangkan rasa bahang setelah seharian menghabiskan masa di luar.Stokin yang dipakai juga sudah ditanggal sebelum merebahkan diri di atas katil.
Pandangannya tertumpu ke arah siling bilik hinggalah pandangan tadi dialihkan sebaik saja pintu biliknya dibuka.
"Hai,Iyen..",sapa gerangan yang membuka pintu tadi sambil tersengih.
"Abang...kenapa?",soal Jeongin lalu mengalihkan pandangan ke arah siling semula.
Hyunjin,abang kepada Jeongin menghampiri adiknya yang sedang baring itu.Dengan selamba dia menolak badan Jeongin memberi ruang untuk dirinya mengambil tempat di situ.
"Macam mana hari ni? Okay?",tanya Hyunjin ingin tahu.
"Hmm...okay je.Ramai orang macam biasa,jadi penat sikit.",Jeongin menjawab pertanyaan abangnya.
Hyunjin memandang Jeongin lama.Sejak kejadian yang berlaku dua bulan lepas,sikap adiknya berubah walaupun tidak terlalu ketara.Jeongin yang perasan dengan pandangan Hyunjin, cepat-cepat bangun dari pembaringannya.
"Kenapa pandang Iyen macam tu?",soal Jeongin lalu tergelak kecil.Kekok pula rasanya bila ditenung sebegitu.
"Iyen...kalau Abang ajak pergi bercuti nak? Lagipun kan sekarang tengah cuti...tak kan nak duduk rumah je?",Hyunjin mengutarakan soalan yang memang ingin ditanya sejak tadi lagi.
"Tengoklah... Iyen tak janji.",jawab Jeongin dengan nada mendatar.
Hyunjin menarik muncung kerana rancangannya untuk memujuk Jeongin tidak berjalan lancar.
"Hmm...tak apalah kalau macam tu.Abang tak paksa.",Hyunjin mengalah.
Jeongin menoleh sebaik saja pintu bilik ditutup dan satu keluhan dilepaskan.
:・゚✧:・゚✧✧・゚: ✧゚・:
Jeongin menuju ke arah meja makan untuk sarapan bersama keluarganya.Puan Hwang mengukirkan senyuman bila anak bongsunya kelihatan.
Kerusi ditarik dan Jeongin melabuhkan punggungnya sementara menunggu sarapan dihidang.
"Abang...",panggil Jeongin yang mana membuatkan mereka semua berpandangan.
"Pasal bercuti tu,Iyen nak ikut Abang...",beritahu Jeongin dan Hyunjin mula tersenyum kerana teruja.
"Ouh korang nak pergi bercuti? Baguslah sebab Papa dengan Mama pun kerja kat luar sepanjang musim panas ni.",celah Encik Hwang.
Puan Hwang meletakkan mangkuk yang berisi nasi goreng ke atas meja sebelum mengambil tempat di sebelah suaminya.
"Hmm betul tu...tak adalah korang bosan sangat cuti ni.",tambah Puan Hwang.
"Yeay! Nanti kita boleh mandi pantai,kan? Dah lama kot tak nampak pantai..",Hyunjin membuka mulut dan Jeongin hanya tersenyum kecil.
"Okay...",jawab Jeongin pendek.Sekurang-kurangnya keputusan untuk mengikut Hyunjin pergi bercuti dapat menenangkan fikirannya.
:・゚✧:・゚✧✧・゚: ✧゚・:
Dua buah beg yang bersaiz sederhana sudah dimasukkan ke dalam bonet belakang kereta.Pagi itu,Hyunjin dan Jeongin akan bertolak ke Pulau Jeju untuk percutian musim panas mereka tahun itu.
"Iyen,semua barang penting dah bawak kan?",tanya Puan Hwang sambil memerhatikan anak bongsunya yang sedang memakai kasut.
Jeongin hanya menjawab dengan anggukan sebelum berdiri menuju ke arah kereta.
YOU ARE READING
〖 𝓢𝓾𝓶𝓶𝓮𝓻 𝓗𝓸𝓹𝓮 〗|| ʸᵃⁿᵍ ʲᵉᵒⁿᵍⁱⁿ || ✓
Fanfiction࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐࿐ Jeongin membuat keputusan untuk mengikut abangnya, Hyunjin yang pergi bercuti bersama kawan rapatnya, Han sempena cuti musim panas di Pulau Jeju. Semasa percutian itu,Jeongin berjumpa dengan Yoo Ji Ah, yang mana merupakan kawan kepada H...